اپلیکیشن اندرویدی جیمیل در آینده قادر به خلاصه‌سازی ایمیل‌ها خواهد بود

گوگل به‌زودی دستیار Google Assistant خود را با Gemini جایگزین خواهد کرد. از آنجا که Gemini از هوش مصنوعی پیشرفته و مدل زبانی بزرگ گوگل پشتیبانی می‌کند؛ لذا در مقایسه با گوگل اسیستنت قادر به انجام کارهای بسیار بیش‌تری خواهد بود. به‌عنوان مثال این ابزار با هدف بهبود بهره‌وری به‌زودی می‌تواند ایمیل‌های طولانی را خلاصه‌سازی نماید.

بر اساس شنیده‌ها سرویس جیمیل برای خلاصه‌سازی ایمیل‌ها به‌زودی با Gemini یکپارچه خواهد شد. پیش از این مشخص شده بود که کلیه سرویس‌های کلیدی گوگل بالاخره با Gemini ادغام خواهند شد. با این‌حال چگونگی یکپارچه‌سازی Gemini در اپلیکیشن گوگل هم‌اکنون فاش شده است.

فردی با شناسه Assemble Debug که جزو متخصصان دنیای اندروید بوده و با وبسایت Android Authority نیز همکاری دارد؛ اخیرا با انتشار یک تصویر اسکرین‌شات، نحوه ادغام Gemini در برنامه جیمیل را به معرض نمایش گذاشته است. این در حالیست که گوگل هنوز مشخصه مورد اشاره را برای عموم فعال نکرده است. همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ دکمه “Summarize This Email” در قسمت پایینی خط موضوع ایمیل وجود دارد.

پس از کلیک روی دکمه “Summarize This Email” پنجره کشویی Gemini از قسمت پایینی ظاهر خواهد شد. بدین‌ترتیب ورژن خلاصه شده ایمیل با فرمت بولت نمایش داده خواهد شد. کاربران با لایک یا دیس‌لایک کردن نتیجه می‌توانند بازخورد خود را ارائه نموده و یا با کلیک روی دکمه کلیپ‌بورد، محتوای خلاصه‌سازی شده ایمیل را کپی‌برداری نمایند. این ویژگی بایستی برای ایمیل‌هایی که حاوی حجم زیادی از متون هستند؛ مفید واقع شود.

از آنجا که ظاهرا این ویژگی به‌صورت بدون مشکل کار می‌کند؛ لذا گوگل احتمالا برای عرضه عمومی آن آمادگی دارد. با این‌حال غول جستجوگر برای عرضه قابلیت مذکور احتمالا تا زمان برگزاری رویداد Google I/O 2024 منتظر خواهد ماند. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها این رویداد در روز 14 مه (25 اردیبهشت ماه) برگزار شده و گوگل در جریان آن از سیستم‌عامل اندروید 15 به‌طور کامل رونمایی خواهد کرد. بعلاوه در این مراسم احتمالا شامل رونمایی از Android TV/ Google TV، سیستم‌عامل‌های ChromeOS و Wear OS 5 و پیشرفت‌های کمپانی در حوزه کروم، جمینای و سایر سرویس‌ها خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH