تاریخچه هتل داریوش کیش

در صورتی‌که از افراد طرفدار سفرهای لوکس به شهرها و جزایر ایران باشید، حتما به هنگام جستجوی اقامتگاه با نام هتل داریوش کیش به عنوان مجلل‌ترین هتل کیش برخورد کرده‌اید. این هتل با تاریخ باشکوهی که در معماری آن جلوه‌گری می‌کند نه‌تنها یک اقامتگاه لوکس برای مهمانان خود است، بلکه برای سایر مسافرانی که برای گذراندن ایام استراحت خود به کیش سفر می‌کنند یک جاذبه دیدنی به‌شمار می‌آید.

با توجه به شباهت بی‌نظیر معماری هتل داریوش کیش به معماری تخت جمشید و کاخ پاسارگارد، امروزه می‌توان از آن به عنوان تخت جمشید کوچک ایران یاد کرد. از این‌رو، اگر می‌خواهید با تاریخچه و امکانات این هتل مجلل کیش بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

تاریخچه ساخت هتل بزرگ و مجلل داریوش کیش

بنیانگذار هتل داریوش کیش ، یکی از سرمایه‌داران و کارآفرینان معروف ایرانی به نام حسین بکتاش است که یکی از برجسته‌ترین هتلداران ایرانی به‌شمار می‌آید. حسین بکتاش که یک هتل‌‌دار مشهور ایرانی در جزایر قناری است سرانجام بعد از سال‌ها هتلداری در این جزایر تصمیم گرفت تا در جزیره کیش یکی از رویاهای بزرگ خود (تخت جمشید کوچک) را محقق کند.

ایشان سرانجام تخت جمشید کوچک کیش با هزینه ساخت 25 میلیون دلاری را در سال 1382 افتتاح کرد. اما قابل ذکر است حسین بکتاش برای افزایش رونق صنعت توریسم و گردشگری در جزیره کیش تنها به ساخت هتل داریوش کیش بسنده نکرد. او در ادامه فعالیت‌های خود در توسعه صنعت توریسم در جزیره کیش، هتل‌ها و امکانات تفریحی دیگری مانند هتل (هلیا، آریان، لاله و پانیذ)، باغ پرندگان و دلفیناریوم کیش را ایجاد کرد.

در نهایت آقای حسین بکتاش پس از ده سال هتلداری در جزیره کیش، هتل‌های خود در سال‌های 1388 (هلیا، آریان، لاله و پانیذ) و سال 1393 (هتل داریوش کیش و مجموعه دلفیناریوم)  را به فروش رساند. بنابراین، مالک فعلی این هتل آقای عبدالرضا موسوی رییس هیات مدیره هواپیمایی زاگرس است.

مطلب پیشنهادی: رزرو هتل داریوش کیش

معماری هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین هتل‌های کیش است که با بنای سفید رنگ خود به ضلع شرقی جزیره کیش جلوه خاصی بخشیده است. معماری این هتل که توسط برترین طراحان ایرانی طراحی شده، الهام گرفته از ستون‌ها، تندیس‌ها و سنگ‌نگاره‌هایی است که در گوشه گوشه تخت جمشید استفاده گردیده است. می‌توان گفت شما از لحظه‌ای که به این هتل وارد می‌شوید با تماشای آن، نظاره‌گر تاریخ 2500 ساله ایران کهن می‌شوید زیرا در تمام گوشه و کنار این هتل از معماری خاص و نمادهای پرسپولیس استفاده شده است.

اتاق‌های هتل داریوش کیش

شما پس از عبور از محوطه باغی و باستانی، هنگام وارد شدن به این هتل مجلل می‌توانید شاهد اوج تجلل و زیبایی در طراحی داخلی یک هتل باشید. در طراحی داخلی بنای سه طبقه سفید رنگ هتل داریوش، از رنگ‌های زرشکی و طلایی استفاده شده که بیشترین استفاده را در طراحی کاخ‌های شاهنشاهی باستانی ایران داشته است.

این هتل دارای 190 واحد اقامتی با ظرفیت 500 تخت است و برخلاف تاریخچه طولانی که در معماری هتل نهفته است، تمامی این واحدهای اقامتی با به‌روزترین و مدرن‌ترین امکانات رفاهی برای آسایش مهمانان خود چیدمان شده است. به‌طور مثال، هر کدام از این اتاق‌ها دارای وسایل رفاهی مانند شبکه پخش فیلم، قفل در کارتی، پاورسوئیچ، چای‌ساز، روم سرویس، مینی بار با هزینه، تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، صندوق امانات، آب رایگان، سرویس بهداشتی فرنگی و … است.

یکی دیگر از زیبایی‌های خاص اتاق‌های هتل داریوش کیش چشم‌انداز آنها است. در این هتل بلا استثنا تمامی اتاق‌های هتل دارای چشم‌اندازی زیبا و طبیعی از باغ و پهنه نیلگون خلیج فارس هستند. واحدهای اقامتی این هتل به دو شکل سوئیت و اتاق‌‌هایی هستند که به صورت کابانا در محوطه باغ و اتاق‌های لوکس در فضای داخلی هتل قرار دارند.

امکانات رفاهی عمومی هتل داریوش کیش

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که این هتل را در نوع خودش خاص کرده است، امکانات رفاهی تفریحی است که در این هتل وجود دارد. از جمله امکانات رفاهی که مهمانان با اقامت در این هتل می‌توانند از آن‌‌ها استفاده کنند شامل زمین‌های ورزشی (پینت بال، تنیس)، مرکز خرید، بازدید از اولین آکواریوم آب شور خاورمیانه، استخرهای رو باز و سر پوشیده، فروشگاه، فضای سبز، سالن ورزشی، خدمات ویژه معلولین و ترانسفر فرودگاهی می‌شود.

رستوران‌های هتل داریوش کیش

همان‌‌‌طور که پیشتر گفته شد، شما در تمام زوایای این هتل مجلل می‌توانید آثاری از معماری کاخ‌های تخت جمشید را مشاهده کنید. به‌طور مثال این هتل در فضای داخلی و طبقه همکف خود دارای دو رستوران است که هر کدام به تنهایی نماینده‌ای درخور برای معرفی دو کاخ پاسارگارد و کاخ آپادانا تخت جمشید محسوب می‌شوند.

رستوران آپادانا

رستوران مرکزی این هتل مجلل مانند کاخ آپادانا از ستون‌های بلند و سقف بسیار بلند شیشه‌ای تشکیل شده است. همچنین در رنگ‌آمیزی دیوارهای این رستوران از رنگ‌های طلایی سلطنتی به وفور استفاده شده است. فضای داخلی این رستوران به وسیله یک حوض آبی و درختان نخل طراحی شده که میز و صندلی‌های هخامنشی در کنار آن چیدمان شده‌اند.

رستوران پاسارگارد

یکی دیگر از رستوران‌های هتل داریوش کیش، رستوران پاسارگارد با سقف بلند است. در طراحی این رستوران نیز می‌توان شباهت‌های بسیار زیبای آن را با پاسارگارد تخت جمشید مشاهده کرد. این رستوران نیز به وسیله سنگ نگاره‌های دیوارها و نورپردازی فوق العاده به یکی از بخش‌های جذاب هتل تبدیل شده است.

کافی‌شا‌پ‌های هتل داریوش کیش

این هتل کیش دارای سه کافی‌شاپ با طراحی متفاوت است. به‌طور مثال یکی از کافی‌شاپ‌های آن در لابی قرار دارد که با طراحی لوکس و سلطنتی خود می‌تواند یک محل مناسب برای قرارهای کاری مهمانان باشد. در صورتی‌که کافی‌شاپ‌های دیگر آن (استخر و لانج) با طراحی زیبا و امروزی خود مکانی مناسب برای دورهمی‌ها و قرارهای دوستانه مهمان‌های هتل هستند. رستوران استخر در کنار استخر این هتل قرار دارد و با منظره‌ای بسیار زیبایی از دریا و باغ محوطه هتل روبه‌رو است.

چگونه هتل داریوش کیش را رزرو کنیم؟

حالا که با تاریخچه ساخت، معماری خاص و امکانات ویژه هتل پنج ستاره داریوش کیش آشنا شدید، در صورتی‌که که می‌خواهید در این هتل اقامت کنید، بهتر است برای رزرو اتاق‌های آن از اپلیکشن اسنپ تریپ یا سایت آن استفاده کنید. با کمک این مجموعه می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ آن برای کاربران خود استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین هتل های تهران + آدرس

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH