چگونه از تخلیه باتری گوشی اندرویدی در هنگام شارژ شدن جلوگیری کنیم؟

ما در این مطلب می‌خواهیم به سراغ ترفندهایی برویم که به شما کمک می‌کنند تا بتوانید به راحتی از تخلیه باتری گوشی اندرویدی خود در هنگام شارژ شدن جلوگیری کنید. گوشی‌های امروزی با قابلیت‌های فراوانی عرضه می‌شوند که به شما امکان می‌دهند تا سرعت شارژ شدن دستگاه‌ها را ببینید.

از گوشی‌های وان‌پلاس و شیائومی گرفته تا اوپو و ویوو همگی به قابلیت‌های متعددی مجهز شده‌اند، بنابراین شما می‌توانید به راحتی از سرعت شارژ آنها مطلع شوید. البته در این بین افرادی نیز هستند که از تخلیه باتری گوشی در هنگام شارژ شدن گلمه‌مند هستند! عجیب است، اینطور نیست؟ چون در حالت طبیعی باتری دستگاه نباید در هنگام شارژ شدن خالی شود.

بنابراین دلیل این امر چیست و چرا گوشی‌های اندرویدی گاهی اوقات در هنگام شارژ شدن، باتری خالی می‌کنند، به جای اینکه باتری آنها شارژ شود؟ دلایل زیادی وجود دارند که می‌توانند روی سرعت شارژ گوشی‌های اندرویدی اثرگذار باشند. از اداپتور و کابل گرفته تا شارژر بی‌سیم همگی در سرعت شارژ دستگاه‌ها تاثیرگذارند.

همچنین وجود مشکلاتی در باتری دستگاه نیز موجب می‌شود که باتری در هنگام شارژ تخلیه شود! در هر صورت بیایید در ادامه به شما توضیح دهیم که چگونه با ترفندهای مختلف این مشکل را حل کنید و دیگر در هنگام شارژ گوشی اندرویدی خود با مشکل تخلیه باتری روبرو نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

از کابل و آداپتور تایید شده استفاده کنید

بسیاری از سازندگان گوشی‌های اندرویدی نیز با تقلید از اپل، دیگر محصولات خود را با آداپتور عرضه نمی‌کنند. بنابراین شکی نیست که برای شارژ گوشی خود مجبور خواهید بود که از شارژرهای شخص ثالث استفاده کنید! اگر این آداپتورها توسط آن کمپانی تایید شده نباشند، احتمال زیادی وجود دارد که به دستگاه شما آسیب برسانند. پس سعی کنید به فروشگاه معتبری مراجعه کرده و به دنبال آداپتوری موثق و تایید شده باشید که در هنگام شارژ، هیچ آسیبی به دستگاه نرساند.

این مطلب را نیز بخوانید: هر چند وقت یکبار باید به سراغ خرید یا تعویض گوشی اندرویدی برویم؟

همچنین سعی کنید که از کابل‌های شناخته‌شده استفاده کنید. چرا که کابل‌ها نیز می‌توانند مانند آداپتورها تایید شده نباشند، در نتیجه آسیب جدی به دستگاه وارد خواهند کرد. پس کابل‌ها را از کمپانی‌های معتبر خریداری کنید!

استفاده کردن از فست شارژر

اکثر دستگاه‌های اندرویدی از حداقل سرعت شارژ 45 وات پشتیبانی می‌کنند. اگر گوشی اندرویدی شما نیز چنین است، از شارژ سریعی استفاده کنید تا شاهد شارژ بیشتری باشید و سرعت شارژ نیز افزایش یابد. اگر شارژی با قدرت 5 یا 10 وات خریداری کرده باشید، خواهید دید که باتری دستگاه در هنگام فیلمبرداری 4K یا انجام بازی‌هایی با FPS بالا کمتر خواهد شد و هنگام شارژ نیز شاهد تخلیه باتری خواهیم بود.

استفاده کردن از یک پورت دیگر

اگر از جمله افرادی هستید که از پورت لپ‌تاپ، مانیتور و یا تلویزیون خود برای شارژ دستگاه‌های مختلف خود استفاده می‌کنید، باید به شما بگوییم که دارید کار بسیار اشتباهی انجام می‌دهید. چون این پورت‌ها معمولا برای شناسایی درایوهای USB خارجی کاربرد دارد، در نتیجه امکان استفاده از آنها برای شارژ دستگاه وجود ندارد.

وقتی که با این پورت‌ها گوشی اندرویدی خود را شارژ می‌کنید، متوجه خواهید شد که باتری گوشی تخلیه می‌شود! یکی از دلایل آن امر این است که این پورت‌ها از قدرت کافی برای شارژ دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند برخوردار نیستند، پس تعجبی ندارد که در هنگام شارژ با مشکلاتی روبرو شوید!

برای حل این مشکل از شارژر دیواری استفاده کنید تا از تجربه شارژ با سرعت بالا لذت ببرید. اگر همچنان باتری گوشی در هنگام شارژ خالی می‌شود، از پورت دیگری استفاده کرده و دوباره این فرایند را تکرار کنید.

گرم شدن بیش از حد دستگاه

اگر گوشی اندرویدی شما به سیستم خنک‌کننده فعالی مجهز نشده باشد، امکان دارد در هنگام انجام کارهای دشوارتر مانند انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا یا در هنگام شارژ شدن متوجه شوید که دستگاه به شدت داغ می‌شود. پس باید به دنبال راه‌حل‌های مفیدی برای حل این مشکل باشید. برای مثال، در هنگام شارژ شدن، با گوشی کار نکنید و یا اینترنت همراه را خاموش کنید. البته نکته قابل توجه این است که مقداری گرم شدن دستگاه در هنگام شارژ شدن بسیار طبیعی است و نباید اصلا نگران این موضوع باشید.

پس از اینکه دمای دستگاه کاهش پیدا کرد، دوباره دستگاه را به شارژ بزنید و ببینید که گوشی خوب شارژ می‌شود یا خیر.

از شارژر بی‌سیم استفاده نکنید

بیشتر شارژرهای بی‌سیم تنها به سرعت شارژی برابر با 5 وات مجهز شده‌اند، پس هنگامی که گوشی خود را برای شارژ شدن روی آنها قرار می‌دهید، امکان دارد پس از دریافت پیام‌های ورودی و فعال بودن حالت ویبره گوشی، موقعیت دستگاه روی شارژر تغییر کند، همین امر باعث می‌شود که دستگاه به خوبی شارژ نشود. همچنین بهتر است که همیشه از شارژهای وایرلس استفاده نکنید، چرا که شارژرهای دیواری یا با‌ سیم انتخاب‌های بهتری هستند و به شما امکان می‌دهند تا به سرعت شارژ بهتری دست پیدا کنید.

بستن برنامه‌هایی مانند دوربین در پس زمینه

اگر در هنگام شارژ کردن دستگاه، برخی از برنامه‌ها مانند دوربین و یا بازی‌های مختلف را در پس زمینه باز گذاشته‌اید، به شما توصیه می‌کنیم که همین حالا به سراغ برنامه‌‌های پس زمینه بروید و آنها را ببندید. چرا که باز بودن برنامه‌های پس زمینه می‌‌تواند در هنگام شارژ شدن باتری گوشی را تخلیه کند و تاثیر منفی روی گوشی بگذارد. پس به خاطر داشته باشید که قبل از آنکه دستگاه را به شارژ بزنید، این برنامه‌ها را در پس زمینه ببندید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به تنظیمات دستگاه، از بخش نمایشگر تنظیم کنید که صفحه نمایش پس از مدتی به صورت خودکار خاموش شود، این امر به شما کمک می‌کند تا باتری کمتری استفاده شود و عمر گوشی افزایش یابد.

تغییر تنظیمات نمایشگر

همانطوری که در بالا نیز گفتیم، این امکان برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی فراهم شده تا با مراجعه به تنظیمات، نمایشگر دستگاه را تنظیم کرده تا صفحه نمایش هر از چندگاهی خاموش شود. انجام این کار مراحل مختلفی دارد که ما در ادامه به آنها پرداخته‌ایم:

مرحله 1: وارد تنظیمات دستگاه خود شوید.

مرحله 2: به Display اسکرول کنید. سپس Screen timeout را انتخاب کنید.

در اینجا مدت زمان خاموش شدن دستگاه را تنظیم کنید، در نهایت این کار به پایان رسیده است.

غیرفعال کردن شارژ تطبیقی

شارژر اداپتیو یا تطبیقی می‌تواند روال شارژ دستگاه را به خاطر بسپارد و در ساعات غیرفعال شارژ را به حالت تعلیق در آورد. یکی از مزیت‌های این نوع شارژ آن است که به افزایش طول عمر باتری کمک می‌کند.

البته این قابلیت یکی از موارد مهمی است که موجب می‌شود تا در هنگام شارژ دستگاه اندرویدی خود با مشکل روبرو شده و تخلیه باتری دستگاه را مشاهده کنید. بنابراین در ابتدا با مراجعه به تنظیمات این ویژگی را غیرفعال کنید. برای انجام این کار مراحلی وجود دارد که ما در ادامه آنها را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و به Battery اسکرول کنید.

مرحله 2: در اینجا Adaptive charging را انتخاب کنید و سپس از منوی بعدی آپشن را غیرفعال کنید.

آپدیت کردن سیستم نرم‌افزاری اندروید

یکی از دلایلی که موجب می‌شود تا در هنگام شارژ کردن گوشی اندرویدی خود با تخلیه باتری مواجه شوید آپدیت نبودن سیستم نرم‌افزاری دستگاه است. معمولا سازندگان گوشی‌های اندرویدی همیشه سعی می‌کنند که با ارائه آپدیت‌های مختلف باگ‌های سیستم را برطرف کرده و مشکلات مختلفی که در این دستگاه‌ها وجود دارد را برطرف کنند. بنابراین برای حل این مشکل سعی کنید که سیستم نرم‌افزاری دستگاه خود را آپدیت کرده و سپس بررسی کنید که این مشکل حل شده است یا خیر. مراحل انجام این کار را برای شما در ادامه توضیح دادیم:

مرحله 1: وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به System اسکرول کنید.

مرحله 2: روی Software Update ضربه بزنید و سپس آخرین آپدیت نرم‌افزاری که در اینجا در دسترس است را دانلود و نصب کنید.

تعویض کردن باتری دستگاه

خوب است بدانید که عمر باتری‌های گوشی‌های اندرویدی نامحدود نیست و شما باید پس از مدتی آنها را تعویض کنید. البته خیلی از افراد نیز هستند که به جای انجام این کار به سراغ خریداری یک گوشی جدید می‌روند چرا که اعتقاد دارند خریداری یک گوشی جدید می‌تواند مزیت‌های بیشتری داشته و قابلیت‌های گسترده‌تری را برای آنها به ارمغان بیاورد. پس از اینکه چند سال از یک گوشی اندرویدی استفاده کرده‌اید ممکن است با مشکلات مختلفی از جمله تخلیه باتری در هنگام شارژ روبرو شوید.

بنابراین یکی از کارهایی که می‌توانید در اینجا انجام دهید این است که با مراجعه به یک مرکز معتبر باتری دستگاه را تعویض نموده تا از بروز دوباره این مشکل جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات آموزشی ما از سالم بودن باتری گوشی اندرویدی خود اطمینان حاصل کنید.

حذف کردن برنامه‌های شخص ثالث مربوط به باتری دستگاه

فروشگاه‌های مختلفی برای گوشی‌های اندرویدی وجود دارد و شما می‌توانید با مراجعه به آنها برنامه‌های گوناگونی را روی دستگاه نصب کنید. برای مثال می‌توانید از این فروشگاه به دنبال چندین برنامه‌ شخص ثالث مربوط به باتری دستگاه بگردید و سپس آنها را روی دستگاه نصب کنید. البته به خاطر داشته باشید که با نصب چنین برنامه‌هایی روی دستگاه امکان دارد در هنگام شارژ کردن با مشکلات متعددی روبرو شوید و باتری دستگاه به جای شارژ شدن در هنگام شارژ تخلیه شود.

این مطلب را نیز بخوانید: هفت قابلیت دسترسی در اندروید که نباید از آنها غافل شوید

بهترین کار این است که برنامه‌های شخص ثالث باتری را از گوشی اندرویدی خود حذف کرده و سپس نسبت به شارژ کردن دستگاه اقدام کنید. در نهایت امیدواریم که با ارائه این ترفندها مشکل تخلیه باتری گوشی در هنگام شارژ حل شده باشد.

سخن پایانی

ما سعی کردیم که در این مطلب راهکارهای متفاوتی در زمینه حل مشکل تخلیه باتری گوشی اندرویدی در هنگام شارژ برای شما ارائه کنیم. گوشی‌های اندرویدی از قابلیت‌های فراوانی استفاده می‌کنند، توسعه دهندگان برنامه‌های اندرویدی نیز به افراد اجازه می‌دهند تا برنامه‌های مختلفی را روی دستگاه نصب کنند. بنابراین هرچه نرم‌افزار بیشتری روی گوشی خود نصب داشته باشید و یا از برنامه‌های پیچیده‌تری استفاده کنید متوجه خواهید شد که شارژ دستگاه زودتر تمام می‌شود.

پس باید به سراغ شارژرهای تایید شده برویم و دستگاه را با آنها شارژ کنید. چرا که افراد زیادی وجود دارند که از شارژرهای بی‌سیم استفاده می‌کنند، این نوع از شارژرها خیلی هم کاربردی نیستند در نتیجه نباید همیشه برای شارژ کردن گوشی اندرویدی خود از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از راه حل‌هایی که برای رفع این مشکل وجود دارد این است که سیستم نرم‌افزاری دستگاه اندرویدی خود را آپدیت کنید.

با به روز کردن نرم‌افزار دستگاه بسیاری از باگ‌ها و مشکلات موجود در سیستم حل می‌شود و شما می‌توانید در هنگام شارژ کردن با مشکل روبرو نشوید. علاوه بر آن امکان تعویض کردن باتری گوشی اندرویدی نیز وجود دارد. اگرچه خریداری یک گوشی هوشمند جدید می‌تواند مزایای بیشتری را به ارمغان بیاورد.

در نهایت به پایان این مقاله رسیده‌ایم، امیدواریم که این ترفندها به شما کمک کرده باشند تا از مشکل تخلیه باتری گوشی اندرویدی در هنگام شارژ جلوگیری کنید. حالا شما در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که آیا موفق شده‌اید که با استفاده از این ترفندها مشکل تخلیه باتری گوشی اندرویدی خود را حل کنید؟ اگر باز هم در زمینه گوشی‌های اندرویدی سوال دارید می‌توانید پاسخ آنها را از کارشناسان سایت ما جویا شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH