سامسونگ برای بهبود شارژدهی باتری سری گلکسی S25 از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

اخیرا اطلاعات لو رفته در قالب یک توییت، ظرفیت باتری گوشی پرچمدار آینده سامسونگ موسوم به گلکسی S25 اولترا را فاش کرد. بر این اساس برند کره‌ای برای پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید گوشی پرچمدار آینده خود در سال 2025 کماکان از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 45 واتی استفاده خواهد کرد.

این ویژگی‌ها کاملا مشابه با گلکسی S24 اولترا بوده و در توییت منتشر شده توسط Sawyergalox@ نیز مورد اشاره قرار گرفته‌اند. در ابتدا تصور می‌شد که سامسونگ به منظور بهبود عمر باتری از فناوری سلول‌های پشته‌ای بهره گرفته و سرعت شارژ باتری را نیز به 65 وات ارتقاء خواهد داد؛ اما ظاهرا غول کره‌ای چنین پیشرفت‌هایی را به سال 2026 و گوشی گلکسی S26 اولترا موکول نموده است.

شنیدن این خبر که ظرفیت باتری گلکسی S25 اولترا در مقایسه با مدل نسل قبلی آن تغییر نخواهد کرد؛ احتمالا ناامیدکننده خواهد بود. وبسایت Wccftech به نقل از یک منبع دیگر با شناسه PandaFlash مدعی شده که دستگاه آینده سامسونگ با ویژگی جدیدی موسوم به Battery AI عرضه خواهد شد. در واقع این ویژگی جدید می‌تواند به مدل‌های آینده سری گلکسی S افزوده شود. این قابلیت، مدت زمان شارژدهی باتری گوشی را بین 5 تا 10 درصد افزایش خواهد داد.

این در حالیست که هم‌اکنون برخی نرم‌افزارهای موجود معمولا با محدودسازی فرکانس CPU و GPU یا کاهش قابلیت‌های مودم 5G دستگاه، میزان شارژدهی باتری را تا حدودی افزایش می‌دهند. اگرچه فرد افشاگر در خصوص نحوه کارکرد ویژگی Battery AI هیچ‌گونه جزئیاتی ارائه نداده است؛ اما در عین‌حال معتقد است که این ویژگی از طریق غیرفعال کردن امور پردازشی غیرضروری که به‌صورت پس‌زمینه در حال اجرا بوده و از منابع سیستم استفاده می‌کنند؛ عمل خواهد کرد.

فرد افشاگر صریحا اعلام نکرده که آیا ویژگی Battery AI در سری گلکسی S25 ارائه خواهد شد یا خیر؛ اما از آنجا که اکثر پست‌های وی به سری پرچمدار سال 2025 سامسونگ اشاره دارد؛ لذا می‌توان حدس زد که این مشخصه همزمان با عرضه گوشی‌های گلکسی S25، گلکسی S25 پلاس و گلکسی S25 اولترا در اوایل سال آینده میلادی ارائه شود.

با توجه به اینکه سامسونگ قابلیت‌های Galaxy AI خود را همزمان با سری پرچمدار گلکسی S24 عرضه کرد؛ لذا افزودن ویژگی Battery AI به سری گلکسی S25 نیز سناریویی منطقی به‌نظر می‌رسد. این ویژگی احتمالا با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 4 و اگزینوس 2500 که در سری گلکسی S25 مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ سازگاری خواهد داشت.

سامسونگ از زمان عرضه گلکسی S21 اولترا در سال 2021 ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی موجود در مدل‌های اولترا را تغییر نداده است. بنابراین چنان‌چه برند کره‌ای در سال آینده اقدام به ارائه ویژگی Battery AI نماید؛ در این‌صورت احتمالا می‌تواند از بار انتقادات نسبت به خود کاسته و نظر منتقدان را به سوی خود جلب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH