بررسی یس کوین/Yes Coin: این توکن چقدر ارزش دارد؟

در این مقاله می‌خواهیم پروژه یس کوین را برای شما باز کنیم و یک تحلیل کلی داشته باشیم که اصلا یس کوین چه شرایط و جایگاهی در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند داشته باشد.

یک توکن مثل نات کوین را باید یک بازی متحول کننده در بخش گیمینگ بدانیم که با یک عملکرد خیلی ساده، توانست نگاه‌های بسیار زیادی را به سمت خودش جلب کند و با لیست شدن هم نشان بدهد که واقعا می‌شود از یک بازی تلگرامی، به پول هم رسید!

به دنبال موفقیت هم کلی بازی دیگر آمد که پیش از این تپ سواپ و همستر کمبات به عنوان دو نمونه مشابه را بررسی کردیم.

حال در این مطلب با هم به سراغ پروژه یس کوین می‌رویم تا ببینیم پتانسیل این توکن چطور است؟ آیا شانس لیست شدن دارد؟ اصلا ارزش دارد وقت براش بگذاریم که بازی کنیم یا نه!

نکات پروژه YES Coin

۱- چند بازی مختلف در مارکت به اسم یس کوین موجود است که ظاهرا یکی از بقیه بهتره و به قولی ادعای اورجینال بودن دارد. این بازی یک حالت پیکسلی داشته و کلا فضای آن با سایرین متفاوت است، پس حواستان باشد با بقیه اشتباهش نگیرید!

۲- مدل بازی کردن یس کوین شباهت زیادی با نات کوین و تپ سواپ دارد با این تفاوت که بجای تپ زدن روی صفحه، باید دستتان را بر رویش بکشید یا به اصطلاح سوایپ کنید تا امتیازات لازم و به قولی ماین کردن را بتوانید انجام بدهید.

۳- یس کوین، بر روی شبکه تون قرار دارد و قاعدتا اگر هم روزی توکن آن عرضه بشود، بر روی همین شبکه خواهد بود که خب مزایای نسبتا خوبی برایش به همراه می‌آورد.

حالا برویم نگاه نزدیک‌تر به این پروژه بیندازیم و ببنیم که به قولی چه چیزهایی در چنته دارد.

YES Coin چیست؟

یس کوین اسمش را به تبعیت و شاید هم بهتر باشه بگوییم تقلید از پروسه انتخاب نام نات کوین، روی خودش گذاشته است! در واقع نات وقتی که گفت اسم من برعکس تون هست، یس هم اعلام کرد من برعکس نات هستم اما خب از نظر معنایی! یعنی اگر معنای نات نه و نیستی می‌شود، پس معنای یس، بله و هستی خواهد بود! همین قدر الکی که البته با ماهیت کلی این قبیل از میم کوین‌ها و فضای آن‌ها همخونی هم دارد!

فعالیت یس کوین به‌صورت رسمی از ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ شروع شد اما آخرین آماری که درباره تعداد یوزرهای خودش داد مربوط به حدود ۱۶ روز پیش و ۸ اردیبهشت بود که تعداد بازیکنانش تا آن روز را ۲.۵ میلیون نفر اعلام کرد که در طی تقریبا ۲۳ روز به چنین عدد بالایی دست پیدا کرده و عجیب هست که چرا بعد از این، دیگر آماری ارایه نداد، اما حدس می‌زنم وقتی کاربرهایش به ۵ میلیون نفر برسد که باید الان در همین نزدیکی‌ها باشد، مجدد اعلام کند! البته این رقم یک جورایی به حدی خوب است که کمی شک بر انگیزه و با توجه به اینکه شاخصی هم برای سنجش ندارد، پس همیشه هم نباید به این ارقام به صورت ۱۰۰درصدی استناد کرد.

از طرف دیگر، شبکه‌های اجتماعی یس کوین شامل کانال تلگرام، پیج توییتر و چند گروه تلگرامی می‌شود که هر وقت به سقف ۲۰۰هزار کاربر می‌رسد، یک گروه جدید می‌زنند تا کاربرها در آن بتوانند با همدیگر به چت کردن هم بپردازند.

تعداد اعضای کانال تلگرام یس کوین کمی بیشتر از ۷۸۰ هزار نفر است و پیج توییتر هم نزدیک به ۵۰۰ هزار عضو دارد که این اعداد به ویژه برای پیج توییتر، ارقام خوبی محسوب می‌شود، بخصوص وقتی که می‌بینیم تنها در حدود ۵۰ روز از فعالیت یس کوین می‌گذرد و برای همین شتاب عضو گیری خوبی داشته است.

اما همه چیز برای یس کوین قرار نیست خوب پیش برود و اولین ضعف این پروژه را وقتی می‌شود فهمید که به دنبال وب‌سایت آن بگردید! در روزگاری که دیگر کوچک‌ترین شرکت‌ها و حتی افراد معمولی برای خودشان یک سایت دارند، اینکه پروژه‌ای با چندین میلیون یوزر هنوز دارای وب‌سایت رسمی نیست، کمی عجیب و حتی ناامید کننده است! حداقل من هرچی که گشتم، هیچ چیزی پیدا نکردم و نبود سایت هم یک‌جورایی مساوی با نبود وایت پیپره! قاعدتا پروژه‌ای هم که وایت پیپر نداره، باید گفت به نحوی بدون پلن پیش می‌رود تا بلکه با رشد کردنش، بالاخره تیم سازنده، آن را منتشر کند! البته در اینجا، قبل از این باید وب‌سایت بالا بیاید تا بخواهد تازه وایت پیپر و نقشه راه برسد!

انگار تیم سازنده یس کوین، اول تصمیم گرفته مزرعه‌اش را آبیاری کند و بعد ببیند اگر خاکش حاصلخیز بود، تازه بذرها را بکارد!

در واقع یس کوین، وقتی دید که بازار با حضور نات کوین و بعد پروژه‌های دنباله روی آن مثل تپ سواپ حسابی رونق گرفته، تلاش کرده تا سوار بر این هیجانات بشه و البته با یک مارکتینگ نسبتا خوب و جذب یوزرهای زیاد، جایی برای خودش در این کامیونیتی دست و پا کند که ظاهرا تا حدودی هم موفق بوده اما اینکه تا کجا بتواند این روند رو بدون وب‌سایت و وایت پیپر ادامه بدهد، چندان مشخص نیست.

از اونجایی که تعداد کل توکن‌های یس کوین و همچنین درصدهای مربوط به ایردراپ و تیم سازنده و سایر مواردش هم اعلام نشده، پس فعلا نمی‌شه قیمتش رو حتی به‌صورت حدس و گمان هم در آورد.

البته از اونجایی که این روزها بخاطر لیست شدن نات کوین و پشتیبانی صرافی‌های بزرگی مثل بایننس و اکی اکسچنج حسابی توجهات سمت پروژه‌های تلگرامی آمده، یس کوین شانس خوبی دارد که با یک تجدید قوا و سر و شکل درست دادن به پروژه خودش، به جایی برسد که شانس لیست شدن توکن‌هایش را پیدا کند اما اگر بخواهد تنها با حرکت در شبکه‌های اجتماعی پیش برود، بالاخره کاربرها به حد اشباع از این بازی‌ها می‌رسند و تبدیل به یک پروژه فراموش شده خواهد شد.

در صورتی‌که دوست دارید یس کوین را تست کنید، لینک عضویت در بات تلگرامیش را از اینجا دریافت کنید و همچنین یک اسکواد یا همان گروه به اسم آی‌تی‌رسان هم درست کردیم که اگر بخواهید در قالب تیمی حرکتی کنید، می‌توانید از این لینک، عضوش بشوید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH