گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت سونی از گوشی پرچمدار جدید خود با نام اکسپریا 1 مارک 6 رسما رونمایی کرد. به‌نظر می‌رسد که این محصول با اصلاحاتی خوشایند نسبت به مدل نسل قبلی خود روانه بازار خواهد شد.

کنار گذاشتن نمایشگر اولد 4K با نسبت ابعاد سینمایی 21:9 و استفاده از یک پنل سنتی‌تر با نسبت ابعاد 19.5:9 و رزولوشن 1080×2340 پیکسلی بزرگ‌ترین تغییر قابل مشاهده در پرچمدار جدید سونی محسوب می‌شود. طول قطر نمایشگر گوشی کماکان برابر با 6.5 اینچ است؛ اما با وجود نسبت ابعاد جدید، اندازه نمایشگر در واقع اندکی افزایش یافته است. همچنین میزان روشنایی نمایشگر نیز افزایش یافته و از 900 به 1300 نیت رسیده است.

پنل LTPO مورد استفاده در اکسپریا 1 مارک 6 از قابلیت تنظیم متغیر نرخ نوسازی در محدوده 1 تا 120 هرتز برخوردار است؛ در حالی‌که نمایشگر اکسپریا 1 مارک 5 غالبا میان حالات 60 و 120 هرتزی تغییر وضعیت می‌داد. بنابراین کاربران اکسپریا 1 مارک 6 با پنل هوشمندتری سروکار دارند. این پدیده احتمالا بر شارژدهی باتری گوشی به شکلی مثبت تاثیرگذار خواهد بود. سونی ادعا کرده که باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی اکسپریا 1 مارک 6 برای استفاده 2 روزه شارژدهی خواهد داشت.

در صورت استفاده از شارژر 30 واتی، میزان شارژ باتری گوشی ظرف مدت 30 دقیقه به 50 درصد خواهد رسید. همچنین به لطف استفاده از ویژگی محافظ باتری (Battery Care) و فناوری شارژ تطبیقی اکسپریا (Xperia Adaptive Charging) باتری گوشی پس از 4 سال استفاده حداقل 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ خواهد کرد.

سونی اکسپریا 1 مارک 6

خبر خوشایند برای علاقه‌مندان به صدا اینکه اکسپریا 1 مارک 6 مجهز به اسپیکرهای استریو جلویی از نوع فول استیج با صدایی بلندتر، متعادل‌تر و میزان اعوجاج کمتر است. همچنین سونی به منظور بهبود خروجی صوتی جک 3.5 میلی‌متری هدفون از یک مدار جدید موسوم به Premium Audio Circuit بهره گرفته است.

مطابق پیش‌بینی‌ها برند ژاپنی برای اکسپریا 1 مارک 6 از جدیدترین تراشه پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 3 به‌همراه 12 گیگابایت رم استفاده کرده است. مشتریان اروپایی می‌توانند این گوشی را با حافظه داخلی 256 گیگابایتی خریداری نمایند؛ در حالی‌که خریداران مقیم کشورهای شرق آسیا و ژاپن به نسخه 512 گیگابایتی اکسپریا 1 مارک 6 دسترسی خواهند داشت.

نهایتا سونی برای گوشی پرچمدار جدید خود از یک محفظه بخار بهره گرفته و این موضوع به تهویه موثر گرما کمک زیادی می‌کند. ویژگی جدید FPS Optimizer بسته به محیط بازی، میزان استفاده از CPU و فریم‌ریت را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند.

در بخش دوربین نیز اگرچه سیستم تصویربرداری اکسپریا 1 مارک 6 احتمالا به مدل نسل قبلی آن شباهت دارد؛ اما تغییرات اساسی اعمال شده بایستی تفاوت‌های بزرگ و مثبتی را رقم بزنند. دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با سنسور 1/1.35 اینچی ظاهرا بدون تغییر باقی مانده است؛ اما امسال از حالت 48 مگاپیکسلی با رزولوشن کامل نیز پشتیبانی می‌شود. این دوربین مجهز به یک لنز 24 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.9 و قابلیت تثبیت‌کننده نوری است.

دوربین فوق‌عریض نیز بدون تغییر باقی مانده و از یک سنسور 12 مگاپیکسلی، لنز با گشودگی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی 16 میلی‌متری و ویژگی فوکوس خودکار با قابلیت تشخیص فاز بهره می‌گیرد. با این‌حال سونی در دوربین زوم گوشی پیشرفت‌هایی را اعمال نموده است. این دوربین کماکان مجهز به یک سنسور 1/3.5 اینچی است؛ اما اکسپریا 1 مارک 6 از ماژول زوم اپتیکی با برد بیش‌تر 85 تا 170 میلی‌متری (معادل زوم 3.5 تا 7.1 برابری) استفاده می‌کند. برای مقایسه جالب است بدانید که در اکسپریا 1 مارک 5 از لنز 85 تا 110 میلی‌متری استفاده شده است.

همچنین دوربین تله‌فوتو اکسپریا 1 مارک 6 از قابلیت فوکوس در فواصل بسیار نزدیک‌تر پشتیبانی نموده و حتی در فاصله کانونی 120 متری نیز حالت تله‌ماکرو اختصاصی قابل دسترس است. دوربین زوم از فوکوس ثابت در فاصله نزدیک 4 سانتی‌متری (با بزرگنمایی 2 برابری) نیز پشتیبانی خواهد کرد. در هر دو قسمت جلویی و پشتی گوشی از پوشش گوریلا گلس Victus استفاده شده است (در قسمت جلویی نسخه 2 و در قسمت پشتی نسخه 1 به‌کار گرفته شده است).

گلس پشتی دارای ساختار بافت‌دار میکروفیبر و روکش مات است. همچنین همانند اکسپریا 1 مارک 5 نوارهای بافت‌ موجود روی تمامی فضای قاب آلومینیومی گوشی دارای طراحی شیاردار هستند. اکسپریا 1 مارک 6 با سیستم‌عامل اندروید 14 روانه بازار شده و 3 به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل و آپدیت‌های امنیتی 4 ساله را دریافت خواهد کرد. این گوشی هوشمند با مدل‌های رنگی مشکی (Black)، نقره‌ای (Platinum Silver) و سبز (Khaki Green) روانه بازار می‌شود. عرضه این محصول با قیمت‌گذاری پایه 1399 یورو/ 1299 پوند از اوایل ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

2 در مورد “گوشی پرچمدار اکسپریا 1 مارک 6 سونی با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی شد”

  1. یادش بخیر.من اولین بار با تماشای کلیپ بررسی اکسپریا اکرو اس با سایتتون آشنا شدم که داخل تنگ آب فرو می کردین.اون موقع گلکسی اس۳ پرچمدار بود.بعد هم که مسابقه جام بین گوشی ها میذاشتین(لومیا ۹۲۰،گلکسی اس۴،سونی زد و …) روزهای خیلی خوبی رو در کنار شما سپری کردیم.گوشی ها مدل به مدل پیشرفت کردن و ما هم پابه پای شما مطالب و بررسی ها رو دنبال کردیم تا امروز که خرداد ۱۴۰۳ هست.راستی هنوز اون اکسپریا اس تون رو نگه داشتین؟انصافا باید بهم جایزه بهترین هوادار رو بدین

    1. مجتبی مسکینی

      سلام ارادت
      آره واقعا خیلی خوب یادتونه و خوشحالیم که تو این سال‌ها تونستیم همراهان خوبی مثل شما داشته باشیم
      نه دیگه اون گوشی نیست و نابود شده الان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH