هواوی به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های تاشو در جهان تبدیل شد

بر اساس گزارش جدیدی که توسط موسسه Counterpoint Research منتشر شده است؛ شرکت هواوی در 3 ماهه نخست سال جاری میلادی (حد فاصل ماه‌های ژانویه تا مارس 2024) موفق به فروش بیش‌ترین تعداد گوشی‌های تاشو شده است.

این افشاگری بسیار تکان‌دهنده به‌نظر می‌رسد؛ چرا که طی چند سال گذشته فروش هواوی در اکثر مناطق جهان بسیار ناچیز بوده است. این محدودیت زمانی تشدید شد که دولت آمریکا تصمیم گرفت تا دسترسی هواوی به سرویس‌های گوگل را مسدود نماید.

با شنیدن نام گوشی‌های تاشو، کلمه “سامسونگ” در ذهن اکثریت کاربران نقش می‌بندد؛ اما این‌بار سامسونگ در 3 ماهه اول سال 2024 نام خود را به‌عنوان دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های تاشو مطرح نموده است. بعلاوه فروش گوشی‌های تاشو سامسونگ در مقایسه با 3 ماهه نخست سال 2023 افت 42 درصدی را تجربه کرده است.

بدیهی است که رشد 257 درصدی فروش هواوی عمدتا مدیون عرضه مدل‌های تاشو این شرکت در بازار چین است. فروش این گوشی‌ها پس از عرضه سری میت X5 در سال گذشته افزایش یافت. ظاهرا جهش به اتصال 5G در جلب علاقه مصرف‌کنندگان چینی به گوشی‌های تاشو هواوی نقش مهمی ایفا کرده است.

آنر با رشد 460 درصدی فروش گوشی‌های تاشو خود به سومین عرضه‌کننده بزرگ این دستگاه‌ها تبدیل شد. اما چشمگیرترین رشد متعلق به موتورولا بود و فروش دستگاه‌های تاشو این شرکت در 3 ماهه نخست سال 2024 نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد 1473 درصدی را تجربه کرد.

به‌طور کلی فروش دستگاه‌های تاشو نسبت به سال گذشته 49 درصد افزایش یافته است. رشد آنر و موتورولا برخلاف هواوی عمدتا در خارج از بازار چین روی داده است. اکنون سهم آنر از بازار دستگاه‌های تاشو به 12 درصد رسیده است. این در حالیست که در 3 ماهه اول سال میلادی گذشته این برند سهم 3 درصدی از بازار را در اختیار داشت.

طی 3 ماهه نخست سال 2024 آنر مجیک V2 به پرفروش‌ترین گوشی تاشو در منطقه غرب اروپا تبدیل شد. همچنین به لطف عملکرد قوی سری ریزر در منطقه آمریکای شمالی، سهم موتورولا از بازار جهانی دستگاه‌های تاشو هم‌اکنون به 11 درصد رسیده است.

در 3 ماهه اول سال جاری میلادی، گوشی‌های تاشو کتابی‌شکل سهم 55 درصدی از کل فروش جهانی را به خود اختصاص دادند. بدین‌ترتیب برای نخستین بار پس از سال 2021 فروش این مدل‌ها از گوشی‌های تاشو صدفی‌شکل پیشی گرفت. با این‌حال با عرضه گلکسی زد فلیپ 6 سامسونگ در اواخر سال جاری میلادی احتمالا اوضاع دستخوش تغییر خواهد شد.

ظاهرا هواوی سرگرم برنامه‌ریزی‌ برای عرضه یک گوشی تاشو صدفی‌شکل ارزان‌قیمت‌‌تر است. از سوی دیگر شیائومی و آنر نخستین دستگاه‌های تاشو صدفی‌شکل خود را روانه بازار خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH