سامسونگ گلکسی S25 اولترا با حافظه پرسرعت UFS 4.1 عرضه خواهد شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها نسل جدید حافظه‌های داخلی UFS موسوم به UFS 5.0 با پیشرفت‌های عمده تا سال 2027 به بازار عرضه نخواهد شد. با این‌حال پیش‌تر استاندارد جدیدی مراحل توسعه خود را پشت سر گذاشته است.

به‌روزرسانی جزئی بعدی، UFS 4.1 نامیده می‌شود. یک افشاگر توییتری با نام Sawyer Galox ادعا کرده‌ که گوشی سامسونگ گلکسی S25 اولترا در سال 2025 از حافظه UFS 4.1 استفاده خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه وی در توییت خود مشخصا اعلام نکرده که آیا تمامی گوشی‌های سری گلکسی S25 از حافظه داخلی UFS 4.1 بهره خواهند برد یا خیر.

به گفته وبسایت Wccftech نسخه 128 گیگابایتی گلکسی S24 که اوایل سال 2024 عرضه شد؛ از حافظه UFS 3.1 بهره می‌گیرد؛ در حالی‌که سایر مدل‌های سری گلکسی S24 مجهز به حافظه داخلی UFS 4.0 هستند. با توجه به احتمال ارائه قابلیت‌های بیش‌تر هوش مصنوعی در گوشی‌های پرچمدار سال 2025 دسترسی به حافظه فلش سریع‌تر و مقادیر بالاتر رم امری ضروری به‌نظر می‌رسد.

پیش از این شایعه‌ای منتشر شد که نشان می‌داد گلکسی S25 اولترا با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت یا 1 ترابایت حافظه داخلی به بازار عرضه خواهد شد. حافظه UFS 3.1 با سرعت نوشتن حداکثر 1200 مگابایت برثانیه در دستگاه‌هایی با ظرفیت 256 و 512 گیگابایتی و حداکثر سرعت 850 مگابایت برثانیه برای مدل‌های 128 گیگابایتی ارائه می‌شود. UFS 4.0 شامل یک جهش بزرگ در سرعت نوشتن و ارتقاء آن به 4200 مگابایت برثانیه است.

با این‌حال ظاهرا حافظه UFS 4.1 تنها نوعی پیشرفت تدریجی را در سرعت تجربه خواهد کرد. این استاندارد به منظور تحقق دستاوردهای عملکردی جزئی برای ویژگی‌های هوش مصنوعی طراحی شده است. از سوی دیگر استاندارد UFS 5.0 تا حدودا 3 سال دیگر معرفی خواهد شد.

فرد افشاگر با نام Sawyer Galox ادعا کرده که سامسونگ گلکسی S25 اولترا از حافظه داخلی UFS 4.1 استفاده خواهد کرد.

اگرچه استاندارد UFS 4.1 نشان‌دهنده نوعی به‌روزرسانی محدود است؛ اما این حافظه‌ها به لطف سرعت بالاتر خود در زمینه خواندن و نوشتن می‌توانند عملکرد هوش مصنوعی روی دستگاه را بهبود داده و امکان دسترسی سریع‌تر به داده‌های مورد نیاز الگوریتم‌های هوش مصنوعی را فراهم می‌کنند.

همچنین استاندارد UFS 4.1 قادر به ارائه بهره‌وری انرژی بالاتری بوده و این موضوع موجب می‌شود تا در جریان انتقال داده‌های مورد نیاز برای اجرای عملیات هوش مصنوعی، انرژی کمتری مصرف شود. بعلاوه انتقال سریع‌تر داده‌ها موجب بهبود قابلیت‌های مولتی تسکینگ می‌شود. این موضوع برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی در پس‌زمینه نظیر بهینه‌سازی صحنه برای برنامه‌های دوربین و ترجمه زبانی بلادرنگ ضروری خواهد بود.

در حال حاضر توییت Sawyer Galox صرفا نشان می‌دهد که گلکسی S25 اولترا مجهز به حافظه داخلی UFS 4.1 خواهد بود. اکنون بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ برای سایر گوشی‌های سری پرچمدار آینده خود از کدام نسخه حافظه‌های UFS استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH