اپل از پشتیبانی نرم‌افزاری 5 ساله برای سری آیفون 15 خبر داد

شرکت اپل به‌دلیل پنجره زمانی طولانی‌مدت برای پشتیبانی نرم‌افزاری از آیفون‌های خود به شهرت رسیده است؛ اما برند آمریکایی هیچ‌گاه به‌طور رسمی وعده پشتیبانی برای چند سال مشخص را نداده است.

با این‌حال وضعیت در دنیای اندروید بسیار متفاوت است. در این بازار تقریبا تمامی تولیدکنندگان دستگاه‌ها نوعی پشتیبانی نرم‌افزاری را به کاربران خود وعده می‌دهند. در این زمینه، شرکت‌های گوگل و سامسونگ پیشتاز بوده و گوشی‌های پرچمدار خود را با وعده آپدیت‌های 7 ساله روانه بازار می‌کنند.

اکنون با توجه به قوانین جدید بریتانیا، شرکت اپل ناچار شده تا پنجره زمانی حداقلی پشتیبانی برای سری آیفون 15 و مشخصا آیفون 15 پرو مکس (تصویر اسکرین‌شات زیر) را اعلام نماید. بر این اساس ظاهرا اپل تصمیم گرفته تا پشتیبانی نرم‌افزاری از خانواده آیفون 15 را برای مدت 5 سال ادامه دهد.

بدیهی است که این مدت زمان در مقایسه با رقبای اصلی اپل 2 سال کمتر است. اما در اینجا بایستی به یک نکته توجه داشت: پنجره زمانی اعلامی اپل بیانگر حداقل مدت پشتیبانی از خانواده آیفون 15 است. هیچ چیز مانع از ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تر از 5 سال برای سری آیفون 15 نخواهد بود. این پدیده در گذشته نیز بعضا مشاهده شده است.

اپل اعلام نکرده که بعد از مدت 5 سال به پشتیبانی از سری آیفون 15 پایان خواهد داد؛ بلکه این پنجره زمانی نشان‌دهنده حداقل مدت پشتیبانی نرم‌افزاری خواهد بود. بنابراین بالاخره اپل برای نخستین بار در این زمینه اظهارنظر کرده است؛ حتی اگر این اقدام به‌طور رسمی و با روشی مشابه سایر تولیدکنندگان اندرویدی انجام نشده باشد.

این پدیده امکان مقایسه فضای رقابتی میان اپل و برندهای تولیدکننده گوشی‌های اندرویدی را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH