گوشی Xiaomi 14 Civi با تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 رسما معرفی شد

لحظه‌شماری برای عرضه گوشی جدید سری Civi کمپانی شیائومی بالاخره به پایان رسید و برند چینی از گوشی هوشمند دوربین‌محور جدید خود رونمایی کرد. Xiaomi 14 Civi برای نخستین بار در بازار هندوستان از نمایشگری با لبه‌های خمیده در هر 4 طرف و پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 بهره گرفته و تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 مورد استفاده در آن نیز عملکردی تقریبا مشابه با مدل‌های پرچمدار را ارائه می‌دهد.

این گوشی همانند سایر مدل‌های سری Civi مجهز به دوربین سلفی دوگانه با یک جفت حسگر 32 مگاپیکسلی است. یکی از دوربین‌ها دارای لنز عریض 26 میلی‌متری با میدان دید 78 درجه‌ای بوده و دیگری از یک لنز فوق‌عریض 18 میلی‌متری با میدان دید 100 درجه‌‌ای بهره می‌گیرد. این دوربین‌ها قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه و ضبط ویدیوهای سلفی اسلوموشن بوده و در این میان حتی حالت teleprompter نیز برای ولاگرها قابل دسترس است.

دوربین‌های پشتی نیز با وجود لنزهای Leica Vario-Summilux به همین اندازه چشمگیر هستند. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی از سنسور Light Fusion 800 با پیکسل‌های 1.0 میکرونی، گشودگی دیافراگم f/1.63، فاصله کانونی 25 میلی‌متری و قابلیت OIS استفاده می‌کند.

در کنار این دوربین شاهد استقرار ماژول پرتره 50 مگاپیکسلی با لنز 50 میلی‌متری، بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری و گشودگی دیافراگم f/1.98 هستیم. با این‌حال این‌بار از قابلیت OIS خبری نیست. نهایتا ماژول فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی نیز از فاصله کانونی 15 میلی‌متری، میدان دید 120 درجه‌ای و گشودگی دیافراگم f/2.2 برخوردار است.

فرآیند پردازش تصویر با استفاده از ISP سه‌گانه 18 بیتی موجود در تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 و ISP هوشمند جدید شیائومی انجام می‌شود. پردازش تصویر شامل انواع سبک‌ها و فیلترهای الهام گرفته شده از برند لایکا از جمله LUT‌ها است.

تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 در کنار حداکثر 12 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 فعالیت نموده و به منظور خنک نگه داشتن آن از یک محفظه بخار استفاده شده است. اما این تمام ماجرا نیست. تراشه بومی Xiaomi Pascal T1 به بهبود عملکرد شبکه کمک کرده و نویدبخش ارتقاء 16 درصدی عملکرد وای‌فای و بلوتوث، بهبود 37 درصدی عملکرد سلولی و افزایش 24 درصدی کارآیی GPS خواهد بود.

تراشه‌های اسنپدراگون 8s نسل 3 و Xiaomi T1

شیائومی 14 سیوی مجهز به یک باتری 4700 میلی‌آمپرساعتی بوده و این باتری پس از 1600 چرخه شارژ بایستی حداقل 80 درصد ظرفیت اولیه خود را حفظ نماید. بعلاوه این باتری از فناوری شارژ سریع 67 واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند.

نمایشگر اولد درجه یک گوشی از اندازه 6.55 اینچی و طراحی خمیده در هر 4 طرف برخوردار بوده و پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus 2 نیز امنیت آن‌را تضمین می‌کند. این نمایشگر دارای یک پنل LTPO با نرخ نوسازی متغیر در محدوده 1 تا 120 هرتزی بوده و از عمق رنگ 10 بیتی، استانداردهای +HDR10 و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش معادل 3000 نیت بوده و از قابلیت تنظیم روشنایی DC و تکنیک مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس بالا 2160 هرتز نیز پشتیبانی می‌شود.

اسپیکرهای استریو تعبیه شده در قسمت‌های بالایی و پایینی گوشی، تجربه صوتی و تصویری کاربران را تکمیل می‌کنند. بعلاوه از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌شود. این گوشی با وجود فریم فلزی خود دارای ساختاری پریمیوم بوده و ضخامت آن برای مدل‌های رنگی مشکی (Shadow Black) و آبی (Cruise Blue) برابر با 7.45 میلی‌متر و برای مدل رنگی سبز (Matcha Green) معادل با 7.75 میلی‌متر است. مدل سبزرنگ دارای پنل پشتی با پوشش چرم مصنوعی بوده و میزان مقاومت آن در برابر سایش نسبت به سایر مدل‌ها بیش‌تر است.

درگاه مادون‌قرمز، NFC، درگاه مخصوص دریافت دو سیم‌کارت (از کارت حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌شود) و اسکنر اثرانگشت یکپارچه با نمایشگر سایر ویژگی‌های شاخص شیائومی 14 سیوی به‌شمار می‌روند. پیش‌فروش این گوشی از طریق وبسایت Mi.com، مراکز خرده فروشی شیائومی و شریک تجاری آن یعنی Flipkart هم‌اکنون آغاز شده است.

مدل پایه این گوشی با 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی 43 هزار روپیه به فروش می‌رسد. مدل پیشرفته‌تر نیز با 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی، 48 هزار روپیه قیمت‌گذاری شده است.

شایان به ذکر است که مشتریان در صورت استفاده از کارت‌های اعتباری یا نقدی ICICI Bank می‌توانند از 3000 روپیه جایزه مبادلاتی یا تخفیف 3000 روپیه‌ای روی خرید خود بهره‌مند شوند. همچنین مشتریان می‌توانند روش خرید اقساطی را انتخاب کرده و با پرداخت ماهیانه 2389 روپیه نسبت به خریداری گوشی اقدام نمایند.

تبلیغات پیش‌سفارش شیائومی 14 سیوی

نخستین مرحله از فروش این گوشی در روز 20 ژوئن (31 خرداد ماه) آغاز می‌شود؛ اما مشتریان در صورت خریداری پیش از موعد دستگاه یک عدد ردمی واچ 3 اکتیو با قیمت معمول 3000 رویپه‌ای را به‌طور رایگان دریافت خواهند کرد.

چنان‌چه مشخصات فنی Xiaomi 14 Civi برای شما آشنا به‌نظر می‌رسند؛ در این‌صورت بایستی اعلام کرد که این گوشی در واقع ورژن جهانی شیائومی 14 پرو به‌شمار می‌رود. شیائومی 14 پرو طی ماه مارس امسال در چین معرفی شد و رکورد فروش مدل نسل قبلی خود را شکست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH