بررسی بازی پیکسل ورس: بهتر از نات کوین و همستر کامبت؟

پروژه پیکسل ورس، یکی از اون بازی‌هایی هست که تفاوت‌های نسبتا زیادی با سایر عناوین تلگرامی داره که این روزها از هر گوشه‌ای، سر و کله یکی‌شون پیدا می‌شه!

پیکسل ورس، تقریبا تمام مشخصات مورد نیاز برای یک پروژه قابل اعتماد رو داره و به‌نظر می‌رسه که سازنده‌ها براش حسابی دارند سنگ تموم می‌گذارند. برای همین اگر دنبال این هستید که انتخاب‌تون برای وقت گذاشتن حداقل شانس بیشتری داشته باشه و از طرفی، واقعا بازی کردن رو هم دوست دارید، پس پیکسل ورس یک گزینه مناسب می‌تونه باشه.

قبل از اینکه وارد بررسی و تحلیل دقیق‌تر این بازی بشیم، ۵ تا نکته رو درباره این پروژه بزرگ بهتون می‌گم تا با این دنیای پیکسلی، بهتر و بیشتر آشنا بشید!

پیکسل تپ همون پیکسل ورسه!

این پروژه رو با اسم پیکسل تپ هم می‌شناسند که در واقع، بازی تلگرامی پیکسل ورس با این اسم عنوان می‌شه (لینک پیوستن به بازی تلگرامی)! یعنی شما وقتی از طریق بات تلگرامی وارد مینی اپ بازی می‌شید، دارید با پیکسل تپ بازی می‌کنید که یک بخش از دنیای پیکسل ورس محسوب می‌شه.

بر روی شبکه اتریوم قرار داره!

برخلاف اکثر بازی‌های این روزها که بر روی شبکه تون هستند یا قراره که روی اون لانچ بشن، پیکسل ورس اعلام کرده که از شبکه اتریوم یعنی ERC20 استفاده خواهد کرد و به همین خاطر در خود بازی، از شما آدرس‌های مرتبط با این شبکه رو جهت کانکت کردن ولت درخواست می‌کنه که می‌شه از کیف پول یک صرافی یا جایی مثل تراست ولت هم براش استفاده کنید.

پشتیبانی خوبی داره!

طبق گفته یکی از دو بنیان گذار پیکسل ورس به نام ممد که به نظر اهل امارات هست، دو کیف پول مشهور تراست ولت و سیف پل، به‌صورت رسمی با اونا همکاری دارند! همچنین صرافی بزرگ بای بیت هم یک پروژه مشترک باهاشون داره و در یک تسک بازی، این حمایت به نوعی اعلام شده! ظاهرا قراره این مدل تسک که یه جورایی افلیت طور هم هست، با کوکوین، بایننس، گیت و مکسی هم ادامه پیدا کنه. با توجه به سابقه خیلی خوب فاندرهای اصلی، مشخصا این پشتیبانی‌ها افزایش هم خواهد داشت و خلاصه با یک پروژه به نوعی قَدَر روبه‌رو هستیم!

با پروژه بلوم شریک شدند!

پیکسل ورس اعلام کرده که یک پارتنرشیپ با پروژه بلوم که قبلا هم براتون بررسیش کرده بودم، برقرار کردند تا سرعت رشد و انطباق در دنیای کریپتو رو در کنار هم، بالاتر ببرند. بلوم هم یکی از اون دست بازی‌هاست که بک گراند خیلی خوب با نقشه راه قدرتمندی داره و می‌خواد یک صرافی منحصر به فرد با ترکیب صرافی‌های متمرکز و غیر متمرکز راه بندازه! یک وجه مشترک این دو بازی، اینه که کارمندان سابق بایننس اونا رو راه اندازی کردند.

مدیر عاملی که یک پروژه معروف داره!

کیریل ولگین، مدیر عامل و بنیان گذار این پروژه که ظاهرا اهل بلاروس هست، یک پروژه نسبتا موفق دیگه با نام استپ اپ داره که در اون فعالیت‌های ورزشی رو با بلاکچین ترکیب کرده بود. توکن استپ اپ در صرافی‌های بزرگی چون اکی ایکس، بای بیت، گیت و کریپتو دات کام هم لیست شده و در زمان ورودش به بازار تونست حجم معاملاتی ۳.۸۵ میلیارد دلاری رو در دو هفته کسب کنه! این اپ، مارکت کپ فعلیش بالای ۱۵ میلیون دلاره که البته هنوز نیمی از توکن‌هاش رو وارد بازار نکرده و احتمالا بخش زیادی رو همین فرد داره که نشون از سرمایه و تجربه مناسبش در راه اندازی و اداره پروژه‌های جدید می‌ده!

بازی پیکسل ورس در دو تا ورژن دسکتاپ و موبایل قابل انجام هست که با هم تفاوت‌های نسبتا زیادی دارند. به نسخه موبایل، پیکسل تپ (لینک پیوستن به بازی تلگرامی) گفته می‌شه و ورژن دسکتاپ هم با عنوان دشبورد معرفی شده (لینک پیوستن به بازی دسکتاپ). خوشبختانه این دو تا رو می‌شه به همدیگه هم به‌راحتی متصل کرد تا با خیال راحت هر دو تا رو کنترل کنید.

چیزی که خود من حدس می‌زنم، اینه که پیکسل ورس کلا در دنیای بازی‌های کامپیوتری قرار بوده عرضه بشه اما سازنده‌ها وقتی دیدند که پتانسیل بسیار بزرگی از یوزرها در بخش پروژه‌های تلگرامی آزاد شده، فرصت رو غنیمت شمردند و با یک مینی گیم، سمت جذب این بازیکن‌ها اومدند که حرکت هوشمندانه‌ای هم بوده و تا به الان هم بسیار موفق ظاهر شدند.

به‌خوبی هم این قضیه رو فهمیدند که بازیکن‌های دنیای تلگرام، دنبال چیز پیچیده و سخت نیستند، برای همین بازی خیلی ساده طراحی شده و ترکیبی از تپ زدن با جنگیدنه! شما در اون باتی دارید که از طریق سکه‌های بدست اومده، باید هی آپدیتش کنید و سپس به جنگ آنلاین با سایر بازیکن‌ها برید که این نبرد هم فقط از طریق سریع بودن در تپ کردن انجام می‌شه و پیچیدگی‌های چندان خاصی در بازی تلگرامی حداقل در فاز فعلی اون نیست.

اما بازی کامپیوتری کمی پیچیده‌تر به‌نظر می‌رسه که البته جذابیت‌های خاص خودش رو هم داره. استفاده از پسوند ورس هم که اشاره به دنبال مجازی داره، نشونگر بزرگ بودن بازی هست.

فاندر اصلی بازی، می‌گه که پروژه دنیای پیکسلیش حتی وارد مرحله آلفا که اونم قبل بتاست، هنوز نشده و در حال حاضر صرفا یک دموی قابل دیدن و کمی بازی کردن هست و اونا دارند با تلاش بسیار زیاد، دایما ارتقاش میدن تا به حد استاندارد و مناسب خودش برسه، جایی که قراره یک شبکه با نام پیکسل چین در اون راه اندازی بشه و حتی دولوپرها بتونن بازی‌های مخصوص به خودشون رو در این دنیا راه اندازی کرده و دنیاهای متفاوتی رو بسازن که بازیکن‌ها می‌تونن بین این دنیاها جابجا بشن!

برخلاف اکثر بازی‌های تلگرامی، این پروژه به‌قدری دیتا و اطلاعات رو به‌صورت شفاف در سایت خودش گذاشته، که نمی‌شه اونا رو در این ویدیو حتی به‌صورت تیتر وار هم بگم. وایت پیپر، سیستم توکنومیک، نقشه راه، سازندگان، اهداف بازی، معرفی شخصیت‌ها، دنیاها، سبک بازی و خلاصه هرچیزی که فکر کنید در اختیارتون هست که یه جورایی پیکسل ورس رو با همه بازی‌های فعلی متفاوت می‌کنه!

در بخش کامیونیتی، سرعت رشد این پروژه عالیه و اگر این سرعتی که داره پیش می‌ره رو بتونه حفظ کنه، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین کامیونیتی‌ها در دنیای پروژه‌های کریپتویی خواهد شد. در حال حاضر پیکسل ورس، بیش از ۵ میلیون کاربر در کانال خبری تلگرامش داره. در توییتر ۱.۳ میلیون نفر و در دیسکورد هم ۵۰۰ هزار عضو داره.

پیکسل ورس، اعلام کرده که ۵ میلیارد توکن که اسم‌شون پیکس‌فی هست، کل مارکت کپ اونا رو تشکیل می‌ده و این توکن‌ها قراره در بازی و نبردها، خرید و فروش ان‌اف‌تی‌ها، شبکه پیکسل چین، توسعه و مارکتینگ و خلاصه همه چیز داخل دنیای این پروژه بزرگ، استفاده بشه.

در سیستم توکنومیک اعلامی، این ۵ میلیارد توکن به ۹ بخش مختلف تعلق می‌گیرند. ۵ درصد معادل ۲۵۰ میلیون پیکسفی به FCO که مخفف fair community offering به معنی توزیع منصفانه در جامعه بازی هست، تعلق پیدا می‌کنه. ۵ درصد دیگه به سید داده می‌شه که یه جورایی به معنای تخصیص توکن به یک سری اهداف خاص هست. ۱۵ درصد یعنی ۷۵۰ میلیون پیکسفی برای تامین نقدینگی استخرها کنار گذاشته می‌شه، ۱۰ درصد که ۵۰۰ میلیون توکن می‌شه به خزانه می‌ره،‌ جایی که تامین مالی برای پروژه‌های آینده و کمک به توسعه پایدار سیستم می‌کنه. همین مقدار یعنی ۵۰۰ میلیون هم به مشوق‌های کامیونیتی و مارکتینگ می‌رسه. بزرگ‌ترین درصد معادل ۲۵ درصد که ۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون واحد می‌شه، به جوایز داخل بازی مرتبط خواهد بود و ۱۵ درصد یعنی ۷۵۰ میلیون توکن هم برای تیم سازنده‌ست! ۲۵۰ میلیون به شرکا همچون صرافی‌ها خواهد رسید و ۱۰ درصد معادل ۵۰۰ میلیون واحد هم به توسعه دهنده‌گان این بازی و شبکه می‌رسه!

مدیر عامل پیکسل ورس دو هفته پیش یک مصاحبه کرد و گفت‌ تعداد کاربران ثبت نامیش تا اون زمان ۱۰ میلیون نفر هستند که البته در یک اظهار نظر جالب هم گفت که ۹ میلیون نفر از این تعداد یعنی ۹۰درصدشون، مالتی اکانت یا متقلبن که ما از این موضوع باخبریم و به زودی هم پاکشون می‌کنیم! پس باید در بازی حواستون به این قضیه باشه که ظاهرا پیکسل ورس روی چند اکانته بودن حساسه و اون رو خلاف مقرراتش تلقی می‌کنه!

در حال حاضر هم، ۲۴ نفر در تیم توسعه و ۳۰ نفر در بخش مارکتینگ فعال هستند که با دو نفر بنیان گذار، می‌شه گفت تیمی ۵۶ نفره از کشورهای مختلف داره که در حال رشد بیشتری هم هستند. ظاهرا دفتر مرکزیش هم در دبی هست، جایی که این روزها مقر اصلی برای استارتاپ‌های خوب و بزرگ به حساب میاد!

در کل، باید گفت که دنیای پیکسل یا همون پیکسل ورس، یکی از پروژه‌های متفاوت در بین مینی اپ‌های تلگرامیه که تازه در ابتدای راهش قرار داره چون قرار نیست با تموم شدن این بازی، مثلا توکن‌هاش رو تقسیم کنه و صرفا وارد فاز خرید و فروش یا مراحل مشابه بشه، بلکه با بزرگ شدن دنیای بازی و افزودن قسمت‌های جدید مثل ان‌اف‌تی‌ها، مینی گیم‌های متنوع، نبردها، تسک‌های روزانه یا داستانی، شما رو وارد دنیایی می‌کنه که همین توکن‌ها رو می‌تونید اونجا خرج کرده و یا اینکه با نوعی سرمایه گذاری، تبدیل به پول بیشتری کنید!

پس شاید یکی از معدود نقاطی که نه برای همه، بلکه برای بعضی می‌تونه ضعف محسوب بشه، به پیچیده‌تر و طولانی‌تر بودن پروژه مربوطه که بازدهی اون، در طول زمان و مرحله به مرحله مشخص می‌شه. البته قاعدتا در کوتاه مدت و با به‌دست آوردن توکن‌های پیکسفی که مطمئنا در صرافی‌های بزرگ هم لیست خواهد شد، به پول و درآمد می‌شه رسید، اما گنج اصلی برای این بازی، در ادامه دادن و فعالیت بخصوص در قسمت دشبورد اونه که مینی اپ تلگرام، فقط یک راه برای جذب بازیکنان به دنیای بزرگ پیکسلیش محسوب می‌شه!

لینک پیوستن به بازی پیکسل تپ (مینی اپ تلگرامی)
لینک پیوستن به بازی پیکسل ورس (داشبورد دسکتاپی)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH