دلیل اصلی در عدم پیشرفت بالای سونی چیست؟!

ماه گذشته بعد از این که سونی گزارشی از سال اقتصادی خود داد، سایت فون‌آرنا یک نظرسنجی را در سایتش قرار داد تا از کاربران، دلیل پسرفت سونی یا فروش کم را جویا شود.

حال دوره این نظرسنجی به پایان رسیده و فون‌آرنا دیدگاه‌های کاربران را منتشر کرده است. این نظرسنجی از 8 گزینه تشکل شده بود که این گزینه‌ها بدین ترتیب بودند: قیمت، طراحی، صفحه نمایش با رزولوشن پایین، عملکرد محافظه کارانه و تکراری مانند رابط کاربری، دوربین، عدم دسترسی در مناطق مختلف (پوشش کم در سطح دنیا)، بازاریابی (فروشگاه‌های ناکافی) و گزینه های دیگر. شایان ذکر است که 2893 کاربر در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند.

sony-financial

حال با منتشر شدن پاسخ کاربران، بسیار جالب است که 1215 رای که 42 درصد از آرا را شامل می‌شود، بر این باور هستند که قیمت محصولات سونی باعث می‌گردد تا این کمپانی عملکردی رو به عقب داشته باشد. 474 کاربر که حدود 16 درصد هستند، بازاریابی و فروشگاه‌های کم را دلیل این موضوع می‌دانند.

با وجود اینکه اغلب کمپانی‌ها به تولید صفحه نمایش محصولات خود با رزولویشن QHD روی آورده‌اند، این خود می‌تواند دلیلی بر این باشد تا از دیدگاه کاربران، سومین علت برای عملکرد رو به عقب سونی، وضوح تصویر پایین صفحه نمایش باشد. زیرا سونی حتی در پرچم دار جدید خود نیز به فول اچ‌دی اکتفا کرده که این امر مورد انتقاد بسیاری قرار گرفت. اما بر اساس خبر‌های منتشر شده، سونی قصد دارد تا در اکسپریا Z4 از صفحه نمایش QHD استفاده کند.

حدود 10 درصد از کاربران معتقد هستند که رزولوشن کم صفحه نمایش باعث عملکرد بد سونی از لحاظ اقتصادی است. 10 درصد دیگر آرا نیز مربوط به پوشش کم منطقه‌ای می‌شود. گزینه‌های دیگر چندان درصد بالایی ندارد و نسبت کمی از کاربران، دوربین، طراحی، رابط کاربری تکراری و موارد دیگر را دلیلی بر روند نزولی سونی می‌دانند.

اگرچه این نظرسنجی به پایان رسیده است؛ اما شما نیز می‌توانید از طریق بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را در این خصوص و دلایل روند نزولی سونی از لحاظ اقتصادی با ما در میان بگذارید.

 

10 در مورد “دلیل اصلی در عدم پیشرفت بالای سونی چیست؟!”

  1. به نظرمن سونی شاید از ایفون واپل کم بیاره ولی از سامسونگ در همه زمینه ها بالاتره .الان همz3 دارم که عاااااااااااالیه

  2. به نظرمن مهمترین دلیلی که باعث عدم موفقیت سونی تو پرچمداراشه افت شدید قیمت بعد یه مدت کوتاهه بابا یه سال نیس z1 گرفتم 900 تومن اگه حمی الان بخوام بفروشمش باید ضرر بدم خب معلومه که دیگه نمیرم سونی بگیرم دامادمون همون موقع نت3 خرید الان با یه قیمت مناسب میتونه بفروشه

  3. من یکی از طرفداری پرپا قرص گوشی های سونی هستم به نظرم سونی تو ضمینه گوشی واقعا عالیه شاید نواقصی کوچیکی تو گوشیهاش باشه ولی این نواقص همه شرکتها دارن همینطور ک دوستان گفتن فکر کنم تنها دلیل پیشرفت کم سونی تبلیغات مثلا سامسونگ هم تبلیغاتش خیلی قوی و هم بازار و با محصولاتش اسباه کرده محصولاتی ک از فقط تولید شدن به صرف تبلیغات و زیاد باهم تفاوتی ندارن

  4. کی گفته بزرگترین افت سونی تبلیغاته؟ هزار ماشاءالله نصف کره ی خاکی سونی دستشونه و سونی به تبلیغات خاصی نیاز نداره.
    عدم پیشرفت و به روز بودن امکانات گوشی های سونی مهمترین علت این موضوع هست. در ضمن سونی به غیر از بدنه نوآوری چندانی نداشته برخلاف شرکت هایی غول مانند سامسونگ که سعی در نوآوری های نرم افزاری و سخت افزاری دارند(جز بدنه) سونی بیشتر سعی میکنه گوشی واسه مردم تا حد نیاز بسازه. نه مثل آیفون صفحه گوشیاشو بزرگ کنه. با همون امکانات منتهی بیاد قیمتو بکنه 4 میلیون.
    افت دیگه سونی هم مربوط به حضور گوشی های چینی در ایران و همچنین افت قیمت شدیدی هست که از گوشی میوفته.
    در کل تا حالا 4 تا سونی عوض کردم z،zr،sp، و حالا هم اکسپریا ام دارم. گوشیهای سونی خوب هستند نه در حد عالی ولی خوب من راضی بودم. اگه این کمپانی مورد نچندان مهمی مثل بدنه رو کمتر و به بروز بودن بیشتر بپردازه فروشش بیشترم میشه هر چند که مشتری های مثل من رو از دست میده.ممنون.

  5. مهمترین دلیل عدم پیشرفت ، تبلیغات ضعیف هست و همچنین پوشش کم در سطح دنیا
    ولی مثل اینکه سونی با معرفی زد3 با یه اپراتور آمریکایی قرارداد بسته اگه بنوته بازار اونجا بگیره مطمئنن عالی میشه

  6. امیرحسین رزاق

    به نظر من که مهمترین دلیل قیمتشه
    تنها گوشی پایین رده سونی با قیمت و امکاناتی مناسب به نظر من Xperia M هستش که واقعا فوق العادست

  7. سونی توی یه سری چیزا مثل دقت بالاتر صفحه و تبلیغات کم میزاره اما نرم افزار های سونی واقعا عالیا اما انسان تنوع طلبه و میل به بینهایت داره وهمیشه میخواد بهترین تو همه چزو داشته باشه حتی اگه توی آمار وارقام اختلافشون ناچیز باشه.به نطرم اگه سونی سریع تر هم رنگ جماعت بشه و گوشی هاشو عالی تر کنه دیگه حرف حدیثی نمی مونه.هر چند این شرکت ژاپنی همین الانم توی یه سری چیزا رقیب نداره.ممنون که به حرفام گوش دادین.

  8. با سلام
    همه قدرت سونی رو میدونن و سونی با اعداد بازی نمیکنه و بیشتر بفکر مصرف کنندست
    قیمتاش که بنسبت توی ایران که عالیه
    و تست باتری گوشیای جدیدش که سنگ تموم گذاشتن
    و تست صداشونم بزودی میاد و بوم ساند بزودی میاد پشت سر سونی می ایسته
    بنظر من سونی تیم تبلیغاتی و نرم افزاریش ضعیف عمل میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH