از این پس کورتانا قادر به معنی کردن لغات خواهد بود!

دستیار صوتی، قابلیتی بود که در ابتدا توسط اپل پا به دنیا گذاشت و این ویژگی نیز باعث می‌شد تا کاربران این کمپانی هر چه بیشتر به گجت خود بنازند. اما مدتی بعد با وارد شدن گوگل Now انحصار شکست و کاربران اندروید نیز توانستند به گفت‌وگو با اسمارت فون خود بپردازند و سوالات‌شان را از وی جویا شوند. با همه‌گیر شدن دستیار صوتی گوگل، عرصه برای رقابت باز شد و دستیاری دیگر از سوی مایکروسافت زبان گشود؛ این دستیار که کورتانا نام داشت و بر روی سیستم عامل ویندوزفون بود، هر روز قدم در راه پیشرفت بر داشت تا این که به رقیبی جدی برای سیری و گوگل Now تبدیل شد. با وجود این که کورتانا واقعا قدرتمند است، اما همچنان از کمبود‌هایی رنج می‌برد که سایر دستیار‌های صوتی از آن بهره‌مند هستند.

cortana-windows-phone

معنی کردن لغات قابلیتی بود که سیری و گوگل Now قادر به انجام آن بودند اما جای خالی آن در کورتانا دیده می‌شود. حال می‌خواهیم این نوید را به کاربران ویندوزفون 8.1 بدهیم که از این پس کورتانا نیز قادر به معنی کردن لغات خواهد بود. منبعی که کورتانا از آن برای معنی کردن لغات استفاده می‌کند، دیکشنری آکسفورد است که تا کنون بسیار مورد توجه بوده است.

depomcvera-cornata

مایکروسافت مدعی شده که هر دو هفته یک بار دستیار صوتی خود را به روزرسانی خواهد کرد، که این خود در پیشرفت روز به روز کورتانا بسیار موثر واقع شده است.

برای معنی کردن یک لغت در کورتانا کافی است در ابتدا، کلمه Define و سپس کلمه مورد نظر را بگویید تا کورتانا هرچه سریع‌تر به شما پاسخ دهد. (برای پیدا کردن معنی رادیو، به این صورت باید عمل کنید: Define Radio)

طبق گفته کاربران، این ویژگی هنوز در تمام نقاط دنیا قابل دسترس نیست اما انتظار می‌رود که به‌زودی تمام کاربران از این دستیار صوتی بهره‌مند شوند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH