7 توصیه مهم برای امن‌تر کردن انجام امور بانکی آنلاین

Online-Banking-Advantages

با گسترش روز افزون تجارت الکترونیک، نیاز و استفاده‌مان از اینترنت برای انجام امور بانکی بیشتر و بیشتر می‌شود و به همین اندازه هم امنیت‌مان کمتر خواهد شد، زیرا هر کاری که آنلاین انجام می‌دهیم، ممکن است مورد حمله خلافکاران سایبری قرار بگیرد. این خلافکاران به اسلحه و سلاح گرم نیاز ندارند، تنها چیزی که آن‌ها را قدرتمند می‌کند، بی احتیاطی‌های شماست.

در مقاله زیر 7 توصیه برای هر چه بیشتر امن کردن عملیات بانکی برایتان داریم، بخوانید و رعایت کنید.

پسوورد قدرتمند انتخاب کنید

پسوورد قوی استفاده کردن فقط مرتبط به امور بانکی آنلاین نمی‌شود. به خاطر سپردن پسووردهای متعدد هم واقعا دشوار است، پس اگر تنها یک پسوورد قوی در ذهنتان می‌ماند، آن را برای امور بانکی خود کنار بگذارید.

از برنامه‌های مدیریت پسوورد استفاده کنید

بیایید اعتراف کنیم که به خاطر سپردن این همه رمز عبور واقعا کار دشواری است، ولی خبر خوب این است که برای این ذهن‌های تنبل، برنامه‌هایی با عنوان مدیر پسوورد وجود دارند که نه تنها از پسوورد شما به خوبی مراقبت می‌کنند، بلکه در ساختن پسووردهای جدید و امن نیز کمک حالتان می‌شوند.

فعال کردن تایید هویت دو فاکتوره

از بانکی که عضو آن هستید بپرسید که آیا امکان استفاده از تایید هویت دو فاکتوره وجود دارد یا نه. در بعضی از بانک‌ها این امکان وجود دارد که اسمارتفون‌تان را رجیستر کنید و هر زمان که قصد لاگین دارید، کدی علاوه بر پسوردتان را هم وارد نمایید. برخی از بانکها هستند که به شما یک کارت امنیتی می‌دهند که کد آن دائما در حال تغییر است و برای لاگین شدن، کاربر پسووردش را وارد کرده و کدی روی کارت پدیدار می‌شود. اگر بانکی که در آن عضو هستید به شما امکان استفاده از تایید هویت دو فاکتوره به هر شکلی را می‌دهد، حتما از آن استفاده کنید.

از VPN استفاده کنید

برای داشتن بهترین امنیت، باید زمانی که به طور مستقیم به اینترنت متصل هستید از انجام امور بانکی خودداری کنید. وای فای رایگان در مکانهایی مثل رستوران یا کافی شاپ ممکن است وسوسه کننده باشد، ولی همین تن به وسوسه دادن بعدها اگر صاحب آن مکان مانیتور ترافیک در اختیار داشته باشد، به ضررتان تمام می‌شود. اگر نمی‌توانید در برابر این وسوسه مقاوم باشید، حداقل از یک VPN استفاده کنید. وجود VPN باعث می‌شود که ترافیک شما رمزگذاری شود و هیچ کس قادر به خواندن آن نباشد.

از اینترنت اپراتور خود استفاده کنید

اگر در خانه هستید و می‌خواهید از طریق اسمارتفون‌تان به اینترنت وای فای متصل شوید و امور بانکی خود را انجام دهید، دست نگه دارید. تلاش کنید از اینترنت اپراتور خود استفاده کنید، زیرا برای خلافکاران سایبری خواندن اطلاعات شبکه همراه خیلی دشوارتر از بیرون کشاندن پسوورد از اطلاعات ترافیکی در زمان استفاده از وای فای است.

از یک نرم‌افزار امنیتی کمک بگیرید

زمانی که می‌خواهید یک نرم‌افزار امنیتی را روی سیستمتان نصب کنید، حتما به آپشن‌هایی که ارایه می‌دهد، توجه کنید. حتما نوعی را انتخاب کنید که نوید ایجاد امنیت در انجام امور آنلاین مالی را می‌دهد.

حساب خود را مرتب چک کنید

تلاش کنید هر چند وقت یک‌بار سری به حساب خود بزنید و گردش مالی خود را چک کنید و اگر هر رفتار مشکوکی را مشاهده کردید، به بانک اطلاع دهید، هر چه سریع‌تر متوجه اعمال غیر قانونی شوید، خسارتی که وارد می‌شود طبیعتا کمتر خواهد بود.

1 در مورد “7 توصیه مهم برای امن‌تر کردن انجام امور بانکی آنلاین”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH