اپل روی تسهیل فرآیند تعویض باتری آیفون‌های خود کار می‌کند

بر اساس گزارش وبسایت The Information، شرکت اپل به‌دنبال یافتن روشی برای حذف نوارهای چسبنده‌ای است که باتری آیفون را سرجای خود نگه می‌دارند. قوانین اتحادیه اروپا تاکید می‌کنند که تمامی گوشی‌های عرضه شده به بازار تا سال 2025 بایستی از باتری‌های قابل تعویض توسط کاربران استفاده کنند.

اپل نیز بایستی از قوانین و مقررات اتحادیه اروپا تبعیت نماید. در حال حاضر باتری درون یک محفظه فویلی قرار گرفته و از طریق نوارهای چسبی به گوشی متصل می‌شود. کاربران برای خارج کردن باتری از جای خود بایستی این نوارها را بکشند.

با توجه به گزارش‌ها، اپل در تلاش برای انتقال باتری به یک محفظه فلزی است که پس از دریافت یک تکان الکتریکی کوچک، باتری از جای خود خارج می‌شود. بر اساس گزارش‌ها این فناوری جداسازی القایی الکتریکی چسب نامگذاری شده است. اینکه آیا فناوری جدید از کشیدن نوارهای چسبنده آسان‌تر خواهد بود یا خیر؛ جای بحث دارد.

رسیدن به باتری به همان اندازه که اکنون دشوار است؛ چالش‌ برانگیز خواهد بود. بدین منظور بایستی چسب نگهدارنده قطعات شیشه‌ای به فریم گوشی را جدا کرده و سپس از سد چند عدد پیچ و کابل‌‌های روبانی‌شکل عبور کنیم. اپل در اواخر سال جاری میلادی می‌تواند محفظه جدید باتری را بر روی حداقل یکی از مدل‌های آیفون 16 تست کند. انتظار می‌رود که این ویژگی در سال آینده برای تمامی مدل‌های خانواده آیفون‌ 17 به‌کار گرفته شود.

در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان دیگر از زبانه‌های چسبی کششی مشابه استفاده می‌کنند. این موضوع بدان معناست که شرکت‌های مذکور نیز بایستی تا سال آینده به راهکاری برای تعویض آسان‌تر باتری گوشی‌های خود دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH