مشخصات فنی ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 گوگل فاش شد

امسال شرکت گوگل رویداد سالیانه عرضه محصولات سخت‌افزاری جدید خود را 2 ماه زودتر از موعد زمانی مقرر و در روز 13 آگوست (23 مرداد ماه) برگزار می‌کند. بر اساس پیش‌بینی‌ها در جریان این رویداد از خانواده پیکسل 9 (که تعداد اعضای آن از هر زمان دیگری بیش‌تر شده است) و ساعت هوشمند پیکسل واچ 3 رونمایی خواهد شد.

پیکسل واچ 3 برای نخستین بار در دو سایز مختلف عرضه می‌شود و این موضوع پیش‌تر توسط اسناد کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نیز مورد تائید قرار گرفته است. اطلاعات جدیدی که در روز گذشته منتشر شده است؛ دربردارنده جزئیات بیش‌تری درباره مدل آینده پیکسل واچ بوده و ظاهرا توسط یک منبع داخلی در گوگل ارائه شده‌اند.

گفته شده که پیکسل واچ 3 از تراشه اسنپدراگون W5 در کنار یک پردازنده کمکی سفارشی استفاده خواهد کرد. مدل 41 میلی‌متری پیکسل واچ 3 دارای یک باتری 310 میلی‌آمپرساعتی بوده و مدل 45 میلی‌متری از یک باتری 420 میلی‌آمپرساعتی بهره خواهد برد. این موضوع نویدبخش بهبود مدت شارژدهی باتری خواهد بود.

نمایشگر مدل کوچک‌تر پیکسل واچ 3 دارای ابعاد 32×32 میلی‌متری خواهد بود (نسخه کوچک‌تر پیکسل واچ 2 از ابعاد 30×30 میلی‌متری برخوردار است). ابعاد نمایشگر مدل بزرگ‌تر پیکسل واچ 3 معادل با 36×36 میلی‌متر خواهد بود. این نمایشگرها به‌ترتیب دارای رزولوشن 408×408 پیکسل و 456×456 پیکسل هستند.

اگرچه طراحی کلی نسبت به مدل‌های نسل اول و دوم پیکسل واچ بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ اما ضخامت حواشی اطراف نمایشگر نهایتا اندکی کاهش خواهد یافت. به گفته منبع خبری، گوگل ضخامت حواشی اطراف صفحه‌نمایش را 1 میلی‌متر کاهش داده و آن‌را از 5.5 میلی‌متر در پیکسل واچ 2 به 4.5 میلی‌متر در پیکسل واچ 3 می‌رساند.

تصویر گوگل پیکسل واچ 2

ضخامت حواشی اگرچه کماکان زیاد است؛ اما پیشرفت حتی جزئی در این زمینه نیز مطلوب قلمداد می‌شود. بعلاوه حداکثر میزان روشنایی نمایشگر نیز افزایش یافته و به 2000 نیت خواهد رسید. این روشنایی در مقایسه با حداکثر روشنایی 1000 نیتی نمایشگر پیکسل واچ 2 به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است.

استفاده از عبارت “افزایش دو برابری میزان روشنایی نمایشگر” صحیح نیست؛ زیرا روشنایی درک شده از مقیاس خطی تبعیت نمی‌کند. بنابراین کاربران احتمالا افزایش 2 برابری روشنایی نمایشگر را درک نخواهند کرد؛ اما در هر صورت این موضوع یک گام روبه جلو دیگر محسوب می‌شود.

کمیسیون ارتباطات فدرال پیش‌تر تائید کرده که پیکسل واچ 3 از اتصال فوق پهن‌باند (UWB) پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی امکان یافتن موقعیت دقیق دستگاه از طریق سیستم Find My Device گوگل را فراهم می‌کند. این موضوع به لحاظ تئوری می‌تواند تبدیل پیکسل واچ 3 به سوئیچ خودرو را امکان‌پذیر نماید؛ البته در صورتی‌که برندهای خودرویی از چنین قابلیتی استقبال کنند.

در حال حاضر برندهای BMW، هیوندای و کیا از اتصال فوق‌ پهن‌باند در همین راستا استفاده می‌کنند؛ اما این خودروها مشخصا بایستی از پیکسل واچ 3 پشتیبانی نمایند. مدل 41 میلی‌متری پیکسل واچ 3 در مدل‌های رنگی نقره‌ای، مشکی و طلایی عرضه خواهد شد. مدل 45 میلی‌متری نیز از گزینه‌های رنگی فندقی، مشکی و نقره‌ای استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH