مدیر عامل توئیتر خطاب به روحانی: چه زمانی مردم ایران می‌توانند توئیت‌های شما را بخوانند؟

twitterdenied

شب گذشته و در زمان سخنرانی رییس جمهور کشورمان، حسن روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، تیم رسانه‌ای ایشان در حال توئیت کردن سخنرانی وی به صورت زنده بر روی توئیتر بود. در همین هنگام، مدیر عامل توئیتر، Dick Costolo سوالی را در زیر یکی از توئیت‌های روحانی مطرح کرد که تصویرش را در زیر مشاهده می‌کنید.

twitter-costolo

وی خطاب به روحانی گفت: آقای رییس جمهور، از توئیت‌های شما که از سازمان ملل ارسال می‌شود، لذت می‌برم. ما بسیار علاقه داریم که مردم ایران نیز از آن‌ها لذت ببرند. این اتفاق چه زمانی عملی خواهد شد؟

وب‌سایت توئیتر از سال 2009 در ایران مسدود شده است، اما با این حال بسیاری از مقامات کشورمان در آن دارای صفحه رسمی هستند.

البته این بار نخستی نیست که یکی از مقامات توئیتر، چنین سوالی را از رییس جمهور کشورمان می‌پرسد. در اکتبر سال گذشته، Jack Dorsey، موسس توئیتر هم خطاب به روحانی سوال مشابهی را پرسیده بود.

tweet-jack

همان طور که در تصویر بالا مشاهده کردید، رییس جمهور کشورمان در پاسخ، ابراز داشته که تمام تلاش خود را برای دسترسی راحت مردم به اطلاعات جهانی خواهد کرد.

البته در این بین ذکر یک نکته نیز جالب توجه است. در حالی‌که مدیر عامل و موسس توئیتر، اصرار زیادی بر دسترس پذیر شدن این شبکه برای ایرانیان دارند، ظاهرا فراموش کرده‌اند که نام کشور ایران در بین ثبت‌نام کنندگان این وب‌سایت نیست! در مرحله دوم ثبت‌نام در توئیتر، از کاربر درخواست می‌شود تا شماره تلفن همراه خودش را جهت دریافت پیامک وارد نماید اما هرچه در بین کشورهای موجود بگردید، خبری از نام کشورمان نیست و بنابراین، امکان ثبت نام هم برای ایرانیان وجود ندارد!

vertif

پس باید این سوال را ابتدا از مدیرعامل و موسس توئیتر پرسید، زمانی که خود شما مردم ایران را در لیست ثبت نام کنندگان قرار نداده‌اید، چطور از رییس جمهور چنین درخواستی را می‌کنید؟!

4 در مورد “مدیر عامل توئیتر خطاب به روحانی: چه زمانی مردم ایران می‌توانند توئیت‌های شما را بخوانند؟”

  1. با سلام
    اونا اگه دلشون خیلی برا مردم ایران میسوزه تلاش کنن که دولتشون تحریم های ظالمانه رو علیه ایران رو لغو کنه
    باز شدن شبکه های اجتماعی به روی ملت ایران هیچ مشکلی از مشکلات ایرانیان رو حل نمیکنه
    باتشکر.

  2. باید به حال و روزمون تاسف خورد
    همه مقامات هر نوع شبکه اجتماعی دارن اونوقت یکی از سوالای مصاحبه استخدامی اینه که اکانت فیسبوک داری ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH