9 ویژگی خاص در iOS 8 که عکاسی را برای شما لذت بخش‌تر می‌کند!

iPhone_ios8_apple-7 (1)

نسخه هشتم سیستم عامل iOS اپل به تازگی معرفی شده و تا مدت‌ها از جزئیات مختلف و بررسی‌های گوناگون درباره آن از گوشه و کنار می‌شنویم و می‌خوانیم. امروز نیز قصد داریم تا بخشی از این سیستم عامل را برای شما بیشتر معرفی کنیم که خود اپل در این چند وقت، زیاد بر روی آن مانور داده است.

بخش عکاسی یکی از زمینه‌هایی است که در دو تلفن‌ جدید آیفون و همچنین در iOS8 اپل پیشرفت‌های چشم‌گیری را در آن شاهد هستیم. در ادامه 9 ویژگی جدید به کار رفته در iOS 8 را با هم می‌ببنیم و با آن بیشتر آشنا می‌شویم. پس با ما همراه باشید…

1- بخش “تازه اضافه شده‌ها” (Recently Added folder)

recently

این بخش جدید تمام عکس‌هایی را که در طول 30 روز اخیر گرفته شده‌اند، در یک جا جمع می‌کند تا دسترسی به آن‌ها ساده‌تر شود.

2- بخش “تازه پاک شده‌ها” (Recently Deleted folder)

deleted

حتما تا به حال بارها پیش آمده که عکس یا عکس‌هایی را پاک کرده‌اید و بعد از پاک کردن آن‌ها پشیمان شده‌اید یا این‌که عکسی را به تصادف پاک کرده‌اید که دیگر قابلیت بازگردانی آن‌ها را نداشته‌اید. این بخش جدید به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌هایی را که به تازگی حذف کرده‌اید ببینید و آن‌ها را بازگردانی کنید. اما اگر می‌خواهید عکسی را کاملا از حافظه تلفن خود پاک کنید، می‌توانید وارد این بخش شده و آن را حذف نمایید.

3- بخش “عکس‌های پانوراما و عکس‌های پشت سرهم گرفته شده” (Panorama and Burst folders)

pan

این بخش شامل دو فولدر جدا برای عکس‌های پانوراما و عکس‌های Burst است. عکس‌های Burst همان عکس‌هایی هستند که با پایین نگه داشتن دکمه عکس‌برداری چندین عکس پشت سر هم ثبت می‌شوند. بخش مربوط به عکس‌برداری پانوراما نیز با swip کردن در محیط دوربین می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

4- گزینه “مورد علاقه‌ها” (Favorites option)

heart

در بخش پایین همه تصاویر گزینه‌ای قلبی شکل قرار داده شده است که با انتخاب آن عکس مربوطه به بخش عکس‌های مورد علاقه در گالری اضافه می‌شود تا بار بعد دسترسی به آن راحت‌تر باشد.

5- تغییر زاویه تصاویر (Easily straighten shots)

straighten

اگر تصویر شما کمی کج گرفته شده است و می‌خواهید آن را به صورت عمودی برگردانید، تنها کافی است در این بخش به سادگی آن را چرخانده و به زاویه مورد نظر خود در آورید.

برای دسترسی به این امکان باید عکس مورد نظر را برگزیده و گزینه ویرایش یا Edit را انتخاب کنید. سپس به بخش crop وارد شوید و در بخش پایینی، نیم دایره مدرجی را مشاهده می‌کنید که با چرخاندن آن تصویر شما نیز تغییر زاویه می‌دهد. میزان این چرخش از 70 درجه تا -70 درجه است.

6- حالت بازگشت (Revert mode)

revert

دوربین آیفون به صورت پیش فرض بخش‌های مختلفی برای ویرایش عکس‌های گرفته شده دارد، امکاناتی نظیر فیلترهای متنوع، کنتراست، روشنایی و بخش رنگ‌ها که به شما امکان ویرایش سریع تصاویر را می‌دهد؛ اما گاهی پیش می‌آید که بسیاری از این امکانات ویرایشی را بر روی عکس‌های خود اعمال کرده‌اید ولی فکر می‌کنید که به همان عکس اولیه نیاز دارید، در این شرایط می‌توانید با انتخاب این گزینه عکس را به حالت اولیه برگردانده و همه تغییرات اعمال شده را پاک کنید.

برای دسترسی به این گزینه روی Edit کلیک کرده و امکان Revert را انتخاب می‌کنید.

7- مجموعه (Collections)

all

شاید گاهی اوقات دوست داشته باشید همه عکس‌هایتان را در یک نگاه ببینید. برای این کار می‌توانید به فولدر collections بروید که زیرمجموعه بخش گالری تلفن است. این عکس‌های کوچک براساس تاریخ و محل ثبت شده مرتب می‌شوند.

با استفاده از نوار جستجو در بالای صفحه می‌توانید عکسی به خصوص را بر اساس تاریخ و محل جستجو نمایید.

8- مخفی کردن عکس‌ها (Hide your photos)

hidden

اگر دوست ندارید کسی بعضی از عکس‌هایتان را ببیند می‌توانید آن‌ها را مخفی کنید تا دسترسی به آن‌ها سخت‌تر شود.

در بخش Photos روی عکس مورد نظر کلیک کرده و نگه دارید تا منوی options باز شود و از آنجا Copy و Hide نمایان می‌شوند. Hide را انتخاب کنید تا عکس شما از مجموعه عکس‌ها پاک شود و به فولدر دیگری به اسم Hidden منتقل شود.

9- تنظیم میزان نور

exposure2

در محیط دوربین با لمس صفحه، گزینه‌هایی مثل focus و میزان نور ورودی را به میزان مورد نظر تنظیم کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH