نام ویندوز بعدی بالاخره چه خواهد شد؟!

1

مدتی است که خبرهایی از نسخه بعدی ویندوز دسکتاپ می‌شنویم، نسخه‌ای که ظاهرا قرار نیست ویندوز 9 باشد. رویترز روز جمعه گزارش کرد که مایکروسافت قصد دارد در رویداد خبری هفته آینده نامی غیر از ویندوز 9 برای نسخه جدید سیستم عاملش انتخاب کند.

در حالی که این نرم‌افزار درون خود مایکروسافت با نام Threshold شناخته می‌شود، انتظارات از این حدس که مایکروسافت آن را ویندوز 9 خواهد نامید پشتیبانی می‌کنند.

اما رویترز چیز دیگری می‌گوید. طبق گفته‌های این منبع خبری، این نسخه با نامی کاملا متفاوت می‌آید یا اینکه ویندوز و بدون هیچ عدد و شماره‌ای نامیده می‌شود.

این گزارش از زبان استیو بالمر CEO سابق چنین می‌گوید: این تغییر نام در واقع یک عمل سمبلیک است که نشان دهنده جهت و استایل جدید مایکروسافت است. گرایشی که در حال دور شدن از تمرکز زیاد بر روی ویندوز و پی سی‌هاست. تمرکز جدید بر روی فروش سرویس‌ها برای تمام دستگاه‌ها است که در واقع دست آورد رئیس جدید ساتیا نادیا خواهد بود.

به علاوه این شرکت قصد دارد مشکل گیج کننده به وجود آمده در رابطه با تفاوت ویندوز 8/ویندوز آر تی را نیز بر طرف کند. شایعات اخیر نشان می‌دهند که نسخه آتی ویندوز دوباره با منوی استارت می‌آید. شایعات دیگر هم حرف‌هایی از تغییراتی چون برنامه‌های مترو روی دسکتاپ، قابلیت دسکتاپ مجازی و ادغام کورتانا زده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH