LEDهای جدید صفحات نمایش موبایل شما را تا 400 درصد روشن‌تر می‌کند!

oiwhsqv58imrewmvtcsj

LEDهای جدید در مقایسه با انواعی که چند سال گذشته آمده‌اند، واقعا عالی و پیشرفته به نظر می‌رسند، ولی ظاهرا این کافی نیست و دنیا به دنبال پیشرفت‌های بیشتر است. یکی از مهندسان دانشگاه پرینستون روشی ارزان برای ساخت LEDهایی روشن‌تر، کاراتر و پنج برابر واضح‌تر ابداع کرده است که باعث دوام بیشتر آن‌ها هم می‌شود.

پرفسور استفن چو که بابت دست آوردش در  سال 2012 در زمینه فن‌آوری نانو مشهور است، این بار هم اصلی برای به کارگیری در ساخت LEDها ابداع کرده است. او سال 2012 توانست سلول‌های خورشیدی را با کمک فن‌آوری نانو تا 175 درصد کاراتر کند. او در کنفرانس خبری چنین می‌گوید: در فیزیک یک جاذب نوری خوب باید یک نورتاب خوب هم باشد. قصد ما این بود که این آزمایش را در محدوده نور قابل رویت انجام دهیم و صحت آن را بسنجیم، سپس از آن در چالش‌های اساسی در ساخت LEDها و صفحات نمایش استفاده کنیم.

این چالش همانی است که دانشمندان از زمان ساخت LEDها مواجه بوده‌اند. درحالی که فن‌آوری ساخت LEDها واقعا از نظر انرژی کاراست، تنها 2 تا 4 درصد از نور تولید شده با LED منتشر می‌شود و باقی همان طور که نور در زیر آب در یک استخر اسیر می‌شود، در کیس LED گیر می‌افتد.

rshcwdkfduuao8ego39n

اما نظریه چو این معادله را عوض می‌کند. این روش از نانوساختارهایی با نام (plasmonic cavity with subwavelength hole-array (PlaCSH برای هدایت و تمرکز نور به سمت بیننده استفاده می‌کند.

این روش در واقع از سیم مسی استفاده می‌کند که با ضخامت 15 نانومتری ساخته شده است. این گونه است که صفحه منتشر کننده نور زیرین روشن‌تر شده، گرمای کمتری ایجاد می‌شود (چون نور کمتری در محیط گیر می‌افتد) و عمر LED بالاتر می‌رود.

با کمک فن‌آوری ابداعی چو، ساخت LEDهای ارگانیگ و غیر ارگانیک با فن‌آوری PlaCSH خیلی ارزانتر تمام می‌شود. او و دانشگاه تنها منتظر ثبت این اختراع بوده و پس از آن به زودی شاهد حضور این صفحات در اسمارت‌فونهایتان خواهید بود.

1 در مورد “LEDهای جدید صفحات نمایش موبایل شما را تا 400 درصد روشن‌تر می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH