7 اشتباه رایج که بهتر است در کمپین ایمیلی‌مان مرتکب نشویم

Email-Marketing-Service

تابه‌حال شده است که به میل باکس خود لاگین کنید و متوجه شوید که در حال انفجار است؟ در این مواقع احساس می‌کنید که کسی کار دیگری جز ارسال ایمیل به شما ندارد؛ تبلیغ شلوار جین، هتل درجه‌ یک در دبی (که تهویه هوا هم ندارد)، تجهیزات دندانپزشکی و چندین ایمیل دیگر با مضمونی شبیه به این‌که همگی قصد دارند توجه شما را به خودشان جلب کنند؛ اما چیزی که مشخص است بسیاری از ارسال‌کنندگان ایمیل‌ها حتی با اصول اولیه ارسال ایمیل تبلیغاتی آشنا نیستند؛ در این مقاله می‌توانید 7 اشتباه رایج در کمپین‌های ایمیلی را مطالعه نمایید:

  • ظاهر نچسب

درصورتی‌که گیرندگان نام کمپانی را در قسمت From مشاهده نکنند، شانسمان برای خوانده شدن ایمیل تا حد زیادی از دست می‌رود؛ درنتیجه به‌احتمال‌زیاد از trash کاربر سر درمی‌آوریم. بسیاری از بازاریابان برای شناساندن نام برندشان به مخاطبان، وقت و هزینه زیادی صرف می‌کنند؛ درنتیجه بهتر است از این فرصت استفاده کنید و نام برند را در بخش From ایمیل تعبیه کنید؛ به‌خصوص درصورتی‌که کاربر به‌تازگی با کمپانی تعامل داشته و سعی دارید در آن خصوص مکاتبه کنید. نکته دیگر این است که حتی می‌توانید نام کمپانی را در بخش Subject تعبیه کنید تا آمار باز شدن ایمیل‌ها افزایش و تعداد لغو عضویت‌ها از خبرنامه ایمیلی و گزارش اسپم کاهش پیدا کند.

  • حلقه مفقوده

بسیاری از کاربران توقع دارند ایمیل‌هایی که دریافت می‌کنند بی‌عیب و نقص باشند. درصورتی‌که گیرنده وقت بگذارد و ایمیل را مطالعه کند، مشخص می‌شود به پیشنهادتان علاقه‌مند بوده و مایل است نگاهی به محتوای آن در وب‌سایت مجموعه بیندازد. درنتیجه بهتر است شماره تلفن و دکمه‌های CTA را بزرگ تا حد امکان ساده و بالای تای صفحه قرار بدهیم تا با احتمال بیشتری دست‌به‌کار شود.

چرا باید کاربر را مجبور کنیم که کل متن را بخواند یا تا انتهای صفحه پائین برود تا بتواند لینک یا دکمه موردنظرش را پیدا کند؟

  • فرستادن کاربر به صفحات دیگر

گاهی داخل ایمیل‌ها لینکی تعبیه می‌شود که کاربر گمان می‌کند به محتوای دلخواهش هدایت می‌شود، اما هنگامی‌که بر روی آن کلیک می‌کند، به صفحه نخست سایت وارد می‌شود و باید به دنبال مطلب موردنظرش بگردد؛ چنین تکنیک‌هایی واقعاً مخرب هستند، بهتر است کاربر را دقیقاً به صفحه‌ای هدایت کنید که به محتوایش علاقه‌مند بوده است. درصورتی‌که کاربر مجبور شود محتوا را خودش پیدا کند، احتمال دارد ترجیح بدهد جای دیگری به دنبال آن بگردد. البته منظورم این نیست که نباید به صفحه نخست سایت لینک بدهیم، اما بهتر است CTA های اصلی، کاربر را به اطلاعاتی که می‌خواهد هدایت کنند. بهتر است کاربر را در انبوهی از محتوا رها نکنید.

  • بی‌ارتباط بودن محتوا

بسیاری از مواقع ایمیل‌هایی دریافت می‌کنیم که درخواست‌هایی دارند و هیچ ارتباطی هم به علائق و نیازهایمان ندارند؛ فقط زمان ما و منابع بازاریابان را تلف می‌کنند؛ اما درصورتی‌که گیرنده به محتوایی که می‌بیند علاقه‌مند باشد و خودش با رضایت کامل عضو خبرنامه شده باشد، شانس تبدیل زیادی دارد. کمپانی Adobe هم متوجه شد بازاریابان می‌توانند بدون اینکه زیاده از حد مزاحم گیرندگانشان بشوند، ارتباطشان را با جمعیت هدفشان شخصی‌سازی کنند و دفعات آن را افزایش بدهند. در حقیقت ایمیل‌های ارسالی باید کاملاً به سلایق گیرنده مرتبط باشند.

  • استفاده بیش‌ازحد از قالب‌ها

استفاده از قالب‌های ارسال ایمیل ایده بسیار خوبی است و به فعالیت‌های بازاریابی‌مان جهت می‌دهد. بااین‌حال برخی از بازاریابان بیش‌ازاندازه به قالب‌ها وابسته می‌شوند. درصورتی‌که ایمیل‌های ارسالی‌مان هر دفعه شبیه به هم باشند، کاربران به محتوایشان توجهی نمی‌کنند و گمان می‌کنند ایمیل تکراری است. حتی می‌توانید هر از چند گاهی لی اوت‌های مختلف را امتحان کنید تا مشخص شود کدام‌یک بر روی کاربران تأثیر بهتری دارد.

  • طراحی ناهمخوان با دستگاه‌های موبایل

خود من معمولاً ایمیل‌ها را در طول روز، چند مرتبه، آن‌هم از طریق تلفن همراهم چک می‌کنم. با توجه به افزایش قابل‌ملاحظه تعداد کاربران تلفن‌های همراه، عجیب است که برخی از بازاریابان ‌همچنان از قالب‌هایی که به‌صورت اتوماتیک، محتوا را بر اساس دستگاه گیرنده ایمیل تطبیق می‌دهند غافل مانده‌اند. درنتیجه کاربران مجبور می‌شوند برای پیدا کردن محتوای موردنظرشان در یک صفحه‌نمایش کوچک، به‌زحمت بیفتند. درصورتی‌که کمپین ایمیلی‌تان برای کاربران موبایل‌ها بهینه‌سازی نشده باشد، کاربران نمی‌توانند از محتوا استفاده کنند. باید برای گیرندگان ایمیل‌ها فضای کاربرپسندی مهیا کنیم تا موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی‌مان تضمین شود.

  • ایرادات کلی در المان‌های ایمیل

گیرندگان ایمیل‌ها کمتر متوجه چنین اشتباهی می‌شوند، بااین‌حال عملکردمان در برقراری ارتباط با مخاطب را دستخوش تغییرات قابل‌توجهی می‌کند. درصورتی‌که ایمیل‌ها را بدون اجرای تست‌های آ/ ب ارسال کنیم و عنوان، تصاویر، لی اوت، محتوا و فاکتورهای دیگر را به‌دقت بررسی نکنیم، بسیاری از شانس‌هایمان را از دست می‌دهیم.

در این مرحله که با رایج‌ترین اشتباهات کمپین‌های ایمیلی آشنا شدید، زمان آن رسیده تا با بهترین تکنیک‌هایی که برنامه‌های ایمیلی را به‌صورت تضمینی بهینه‌سازی می‌کنند آشنا شوید.

دوست دارید مقالات بیشتری در ارتباط با بازاریابی اینترنتی بخوانید؟ پس حتما به وب لاگ مرواهاست (مرجع تخصصی بازاریابی اینترنتی و seo) سری بزنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH