اپل به‌دنبال افزایش تولید آیفون‌های خود در سال 2024 است

بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی‌های سری آیفون 16 اپل در روز 10 سپتامبر (20 شهریور ماه) به‌طور رسمی معرفی خواهند شد. اکنون وبسایت The Elec با دستیابی به برخی اطلاعات زنجیره تامین، برنامه‌های تولید اپل را فاش کرده است.

در ابتدا غول کوپرتینویی حدودا 90.1 میلیون دستگاه آیفون‌ را تولید خواهد کرد. این رقم در مقایسه با هدف‌گذاری 86.2 میلیون دستگاهی آیفون طی سال میلادی گذشته کمی بیش‌تر است. این‌بار نیز اپل مطابق روال گذشته قصد دارد تا آیفون‌های پرو مکس بیش‌تری را تولید نماید. به بیان دقیق‌تر آیفون 16 پرو مکس با تولید 33.2 میلیون دستگاهی سهم 37 درصدی از کل خانواده آیفون 16 را به خود اختصاص خواهد داد.

این رقم در مقایسه با تولید 24.2 میلیون دستگاهی آیفون 15 پرو مکس طی سال میلادی گذشته به میزان قابل‌توجهی بیش‌تر است. انتظار می‌رود که آیفون‌ 16 پرو با تولید 26.6 میلیون واحدی، سهم 30 درصدی از کل خانواده را به خود اختصاص دهد. این رقم در مقایسه با تولید 21.8 میلیون واحدی آیفون 15 پرو طی سال 2023 رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

حدودا 33 درصد از کل ظرفیت تولید به مدل‌های غیر پرو آیفون تخصیص خواهد یافت. میزان تولید مدل استاندارد آیفون 15 طی سال 2023 برابر با 21.8 میلیون دستگاه بود و امسال تولید مدل معمولی آیفون 16 با رشد 27 درصدی به 24.5 میلیون واحد خواهد رسید. نهایتا آیفون 16 پلاس با تولید 5.8 میلیون واحدی سهم 6 درصدی از ظرفیت تولید را تصاحب کرد.

آیفون 16 پلاس تنها مدلی است که با کاهش عرضه مواجه خواهد شد. برای مقایسه جالب است بدانید که تولید برنامه‌ریزی‌ شده آیفون 15 پلاس در سال میلادی گذشته برابر با 8.5 میلیون دستگاه بود. البته برنامه‌ها همواره بسته به میزان تقاضا می‌توانند دستخوش تغییر شوند. با این‌حال بدیهی است که تقاضا برای مدل پلاس هر ساله کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین شایعات درباره تصمیم احتمالی اپل برای جایگزینی آیفون پلاس با نسخه دیگری از آیفون در آینده احتمالا صحیح هستند. افزایش تولید آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس نشان‌دهنده افزایش درآمد اپل است؛ چرا که این مدل‌ها گران‌قیمت‌ترین گوشی‌های هوشمند کمپانی به‌شمار رفته و احتمالا حاشیه سودآوری بیش‌تری را به‌دنبال خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH