کاهش مجدد سقف واریز شناسه‌دار در درگاه‌های پرداخت؛ کسب‌وکارهای رمزارزی بیشترین آسیب را می‌بینند

در پی ابلاغیه جدید شاپرک، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیک، سقف روزانه واریز شناسه‌دار را کاهش داده‌اند. این محدودیت که از روز شنبه، ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ اجرایی شده است، برای کسب‌وکارهای رمزارزی با سقف ۲۵ میلیون تومان و برای سایر کسب‌وکارها با سقف ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر حساب بانکی مبدأ اعمال می‌شود.

با توجه به این محدودیت، تراکنش‌های با مبالغ بالاتر از سقف تعیین شده به مدت ۵ روز مسدود خواهند شد تا از نظر تطابق با قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بررسی شوند. در صورت تایید، مبلغ مسدود شده پس از این مدت به حساب مبدأ بازگردانده می‌شود.

صرافی‌های رمزارزی نیز متأثر از این تصمیم بوده و به کاربران خود توصیه کرده‌اند برای واریز مبالغ بالاتر از سقف تعیین شده، از روش‌های جایگزین مانند واریز آفلاین استفاده کنند.

گفتنی است که این دومین بار در طی یک سال گذشته است که بانک مرکزی سقف تراکنش‌های پلتفرم‌های رمزارزی را کاهش می‌دهد. پیش از این، در آذر ماه ۱۴۰۱، سقف تراکنش‌های این پلتفرم‌ها از ۵۰ میلیون تومان به ۲۵ میلیون تومان کاهش یافته بود و سپس این محدودیت بر اساس کد ملی کاربران اعمال شده بود.

بانک مرکزی همواره دلیل این محدودیت‌ها را مقابله با پولشویی اعلام کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH