خودرو ایرانی دنا در تصادف از وسط نصف شد ولی ایران خودرو خودش را مقصر نمی‌داند!

تصاویری تکان‌دهنده از یک تصادف مرگبار در جاده پیرانشهر، فضای مجازی را درنوردیده است. در این حادثه، یک دستگاه خودروی دنا به طرز عجیبی به دو نیم شده و متاسفانه منجر به جان باختن دو هموطن شده است.

این حادثه که واکنش‌های بسیاری را در پی داشته، انگشت اتهام را به سوی کیفیت خودروهای داخلی و به ویژه ایران خودرو نشانه رفته است. کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار این تصاویر، به شدت از ایمنی پایین خودروهای داخلی انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مسئولین و شرکت خودروساز هستند.

ایران خودرو: تقصیر ما نیست، خودرو دستکاری شده بود!

در مقابل این موج انتقادات، ایران خودرو با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده است که خودرو مذکور پیش از این چندین بار دچار تصادف شده و به صورت غیر اصولی تعمیر شده است. به گفته این شرکت، خودروهای دنا از ایمنی بالایی برخوردار بوده و این حادثه به دلیل دستکاری‌های انجام شده بر روی خودرو رخ داده است!

بر خلاف ایران خودرو، اما کارشناسان حوزه خودرو در این باره نظرات مختلفی دارند. برخی از آنها با نظر ایران خودرو موافق بوده و معتقدند که دستکاری‌های انجام شده بر روی خودرو، عامل اصلی این حادثه بوده است. اما برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که حتی اگر خودرو دستکاری شده باشد، نباید به این راحتی نصف شود و این نشان‌دهنده ضعف در طراحی و ساخت خودرو است.

با تمام این ها، این حادثه دلخراش سوال هایی را مطرح می‌کند که به نظر شخصی من باید ایران خودرو پاسخگوی آن‌ها باشد! آیا خودروهای داخلی از ایمنی کافی برخوردار هستند؟ آیا ایران خودرو به اندازه کافی به ایمنی خودروهای خود اهمیت می‌دهد؟ اصلا نظارت کافی بر تعمیرگاه‌های خودرو وجود دارد؟ در مجموع چه کسی مسئول این حادثه دلخراش است؟

1 در مورد “خودرو ایرانی دنا در تصادف از وسط نصف شد ولی ایران خودرو خودش را مقصر نمی‌داند!”

  1. ماشین صدمه زیادی دیده درست
    ولی قضیه نصف شدن چیز دیگه ایه
    با توجه به قفل شدن و آسیب دیدن درها نیروهای امدادی برای اینکه سرنشینان خودروی حادثه دیده رو خارج کنن قسمت جلوی ماشین رو جدا کردن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH