هواوی از نخستین گوشی هوشمند جهان با مکانیسم تاشو سه‌گانه رونمایی کرد

پس از انتشار تیزرهای مختلف بالاخره شرکت هواوی از Mate XT Ultimate Design به‌عنوان نخستین گوشی تجاری جهان با مکانیسم تاشو سه‌گانه رسما رونمایی کرد.

هواوی میت XT Ultimate Design مجهز به نمایشگری با قابلیت تغییر وضعیت بسته به نیازمندی کاربر است. این گوشی در وضعیت بسته به دستگاهی با نمایشگر نسبتا استاندارد 6.4 اینچی مجهز به رزولوشن فول اچ‌دی پلاس تبدیل می‌شود. در صورت بازگشایی گوشی تا وضعیت نیمه‌باز، کاربران به گوشی با نمایشگر بزرگ‌تر 7.9 اینچی و رزولوشن 2K دسترسی خواهند داشت. این نمایشگر برای تماشای ویدیو یا بررسی ایمیل‌ها ایده‌آل است.

اما جادوی واقعی زمانی روی می‌دهد که کاربران گوشی را به‌طور کامل باز کنند. در این‌حالت نمایشگر 10.2 اینچی با رزولوشن 3K از اندازه‌ای مشابه با تبلت‌ها برخوردار بوده و تجربه شبه دسکتاپی را برای کاربران رقم می‌زند. ضخامت گوشی در وضعیت کاملا باز برابر با 3.6 میلی‌متر است؛ در حالی‌که ضخامت آن در وضعیت تا شده برابر با 12.8 میلی‌متر خواهد بود. بدین‌ترتیب ضخامت گوشی در مقایسه با سامسونگ گلکسی زد فولد 6 (با ضخامت 12.1 میلی‌متری) صرفا کمی بیش‌تر است.

بعلاوه هواوی ادعا کرده که مقاومت خمشی گوشی را در مقایسه با سایر مدل‌های تاشو 25 درصد افزایش داده است. با این‌حال اجرای تست‌های واقعی برای سنجش میزان مقاومت گوشی در برابر فرسودگی‌های روزانه امری بسیار مهم قلمداد می‌شود. هواوی هنوز نوع پردازنده مورد استفاده در گوشی را فاش نکرده است؛ اما بر اساس شایعات این پردازنده از نوع کایرین 9000 خواهد بود (تراشه مذکور پیش‌تر در سری Pura 70 مورد بهره‌برداری قرار گرفته است).

سیستم دوربین قدرتمند گوشی در قسمت پشتی از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر در محدوده f/1.4 تا f/4.0، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول تله‌فوتو پریسکوپی 12 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و برقراری تماس‌های ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علیرغم طراحی پیچیده لولا و به‌کارگیری مکانیسم تاشو سه‌گانه، هواوی موفق به استفاده از باتری نسبتا بزرگی در Mate XT شده است. گفته شده که باتری سیلیکون کربنی این گوشی با ظرفیت 5600 میلی‌آمپرساعتی باریک‌ترین نمونه در جهان به‌شمار رفته و از شارژ سریع 66 واتی در بستر سیم و شارژ بی‌سیم 50 واتی پشتیبانی می‌کند.

هواوی در کنار گوشی تاشو سه‌گانه خود از یک صفحه‌کلید لمسی تاشو نیز رونمایی کرده است. این کیبورد به هواوی میت XT متصل شده و تجربه کاربری شبه دسکتاپی را به ارمغان می‌آورد. این اکسسوری می‌تواند به گزینه‌ای مفید برای علاقه‌مندان به بهره‌وری تبدیل شود. هواوی Mate XT Ultimate Design در مدل‌های رنگی مشکی و قرمز عرضه شده و مدل پایه آن با 16 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی 19999 یوان (تقریبا 2808 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

ورژن پیشرفته‌تر 16/512 گیگابایتی نیز با برچسب قیمتی 21999 یوان (حدودا 3089 دلار) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. برترین مدل نیز دارای 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی بوده و 23999 یوان (تقریبا 3370 دلار) قیمت‌گذاری شده است. این گوشی هم‌اکنون برای پیش‌سفارش قابل دسترس بوده و فروش آن در چین از روز 20 سپتامبر (30 شهریور ماه) آغاز خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH