چرا گوشی سامسونگ گلکسی تماس‌ دریافت نمی‌کند؟ + راهنمای تصویری

ما در این مطلب قصد داریم به سراغ چند ترفند برای حل مشکل عدم دریافت تماس در گوشی‌های سامسونگ گلکسی برویم و مشکلات موجود در این بخش را با هم رفع کنیم. گوشی‌های سامسونگ گلکسی از امکانات ‌ویژه‌ای برخوردار هستند و همه روزه بر تعداد خریداران این دستگاه‌ها نیز افزوده می‌شود. اما به هر حال هر وسیله هوشمندی نیز می‌تواند با مشکلات متعددی روبرو شود و این امر اصلا تعجب برانگیز نیست.

یکی از مشکلات مهم گوشی‌های سامسونگ گلکسی که گاهی وقت‌ها کاربران با آن مواجه می‌شوند عدم دریافت تماس است. یعنی شما هیچ تماسی از مخاطبان و سایر افراد دریافت نخواهید کرد و این امر دلایل فراوانی خواهد داشت. حتی ممکن است امکان برقراری تماس نیز وجود نداشته است.

این مشکل به وسیله چند راهکار جالب حل می‌شود، برای مثال شما می‌توانید دستگاه خود را یک بار ریستارت کنید تا باگ‌های سیستم برطرف شود. همچنین بسیاری از کاربران ادعا کردند که با جایگذاری دوباره سیم کارت مشکل عدم دریافت تماس در گوشی‌های سامسونگ گلکسی حل می‌شود. علاوه بر آن شما می‌توانید ویژگی لطفا مزاحم نشوید یا DND را غیرفعال کنید تا به راحتی انواع نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها را از مخاطبان خود در گوشی مشاهده کنید.

در هر صورت اگر یک کاربر سامسونگ گلکسی هستید و گاهی وقت‌ها در هنگام استفاده از گوشی متوجه می‌شوید که نمی‌توانید تماس‌ها را از مخاطبان خود دریافت کرده یا به برقراری تماس اقدام کنید، احتمالا بتوانید با روش‌هایی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم، این مشکل را به راحتی حل کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر یک از این راهکارها تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

عدم دریافت تماس در گوشی‌های سامسونگ گلکسی

راهکار اول: ریستارت کردن دستگاه

همیشه با ریستارت کردن انواع و اقسام مشکلات برنامه‌ها در دستگاه‌های هوشمند حل می‌شوند. پس شک نداریم که بتوانید با استفاده از این کار مشکل عدم دریافت تماس در گوشی‌ سامسونگ گلکسی خود را حل کنید. پس یک بار دستگاه خود را ریستارت کنید و سپس مشاهده کنید و ببینید که آیا مشکل عدم دریافت تماس در سامسونگ حل شده است یا خیر. اگر این مشکل همچنان باقی مانده بود، از جایگذاری مجدد سیم کارت که در ادامه به طور مفصل به آن پرداختیم، استفاده کنید.

راهکار دوم: جایگذاری مجدد سیم کارت

گاهی ‌وقت‌ها می‌توانید با استفاده از جایگذاری مجدد سیم کارت مشکل عدم دریافت تماس را در دستگاه‌های هوشمند حل کنید. پس با استفاده از سوزن گوشی سعی کنید که سیم کارت را از دستگاه بیرون بیاورید سپس آن را تمیز کنید و به دنبال هرگونه خراش بر روی آن باشید.

اگر مشکلی در این بخش ندیدید دوباره سیم کارت را در جای خود قرار دهید و مطمئن شوید که آن را به درستی وارد دستگاه می‌کنید. پس از انجام این کار کمی صبر کنید و سپس بررسی کرده و ببینید که آیا مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر. اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از راهکارهای بعدی که در ادامه برایتان ارائه کرده‌ایم، استفاده کنید.

راهکار سوم: غیر فعال کردن قابلیت DND یا مزاحم نشوید

آیا بیشتر وقت‌ها ویژگی لطفا مزاحم نشوید یا DND را فعال می‌کنید و سپس گوشی سامسونگ گلکسی خود را کنار می‌گذارید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم که برای همین است که نمی‌توانید پیام، نوتیفیکیشن و یا تماس‌ها را از مخاطبان خود یا سایر اشخاص در گوشی سامسونگ گلکسی خود دریافت کنید. بنابراین سعی کنید که این قابلیت را غیر فعال کنید و سپس دوباره بررسی کنید و ببینید که این مشکل حل شده است یا خیر.

این مطالب را نیز بخوانید:

راهکار چهارم: پاک کردن حافظه پنهان برنامه تلفن در گوشی سامسونگ گلکسی

همه برنامه‌ها پس از مدتی در گوشی حافظه اشغال می‌کنند پس بهتر است که حافظه آنها را پاک کنید. یکی از ترفندهای مفیدی که می‌توانید برای بهبود تجربه کاربری در گوشی سامسونگ گلکسی خود از آن استفاده کنید این است که به سراغ پاک کردن حافظه پنهان برنامه‌ها بروید. یکی از دلایل عدم دریافت تماس در سامسونگ گلکسی این است که احتمالا حافظه پنهان برنامه را پاک نکرده‌اید و وجود مشکلات مختلف در این بخش باعث می‌شود که از دوستان و سایر افراد نتوانید تماس دریافت کنید. بنابراین با مراجعه به تنظیمات و یافتن برنامه تلفن در بخش برنامه‌ها روی پاک کردن حافظه پنهان ضربه بزنید تا مشکل عدم دریافت تماس در سامسونگ شما حل شود.

راهکار پنجم: آپدیت کردن برنامه تلفن در گوشی سامسونگ گلکسی

سامسونگ همیشه آپدیت‌های نرم‌افزاری جدیدی را عرضه می‌کند تا با استفاده از آنها بتوانید باگ‌های برنامه‌ها را لغو کرده و از ویژگی‌های جدید استفاده کنید. بنابراین برای انجام این کار باید یک بار برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس جدیدترین نسخه نرم‌افزاری را که در این بخش ارائه شده است، روی دستگاه خود نصب کنید. در نهایت بررسی کنید ببینید که آیا مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر. اگر متوجه شدید که این مشکل همچنان وجود دارد می‌توانید از ترفندی که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید.

راهکار ششم: بررسی لیست شماره‌های مسدود شده

یکی از مهمترین دلایلی که احتمالا به خاطر آنها نمی‌توانید در دستگاه سامسونگ گلکسی خود تماس دریافت کنید این است که افرادی که آنها را در گذشته بلاک کرده بودید با شما تماس می‌گیرند اما شما نمی‌توانید نوتیفیکیشن تماس آنها را روی دستگاه ببینید، چرا که شماره این افراد را مسدود کرده‌اید. اگر شماره افراد ناشناسی را نیز بلاک کرده باشید احتمال اینکه نتوانید از این افراد تماس دریافت کنید به شدت بالاست مگر اینکه با شماره دیگری تماس بگیرند.

دستگاه تماس‌ها و پیام‌های دریافتی از این افراد را به صورت خودکار بلاک می‌کند و به شما نشان نخواهد داد. پس وقت آن رسیده است که با مراجعه به لیست شماره‌های بلاک شده ببینید که چه افرادی را در این لیست قرار داده‌اید. برای انجام این کار مراحل خاصی وجود دارد که ما در ادامه این مطلب بررسی این مراحل پرداختیم:

مرحله 1: در مرحله اول کافیست که وارد برنامه تلفن در دستگاه سامسونگ گلکسی خود شوید و سپس روی منوی سه نقطه عمودی ضربه بزنید سپس به دنبال گزینه Settings بگردید و آن را انتخاب کنید. حالا به مرحله بعدی مراجعه کنید.

مرحله 2: در این بخش باید روی گزینه Block numbers کلیک کنید و پس از آن شماره‌های ضروری را که فکر می‌کنید ممکن است از آنها تماس دریافت کنید اما در لیست شماره‌های بلاک شده قرار گرفتند از این بخش خارج کنید.

مرحله 3: در این گام باید روی دکمه کنار گزینه Block unknown/private numbers ضربه بزنید تا این ویژگی غیر فعال شده و گوشی نتواند شماره اشخاص ناشناس را به صورت خودکار بلاک کند.

به همین آسانی توانستید با مراجعه به لیست شماره‌های بلاک شده شماره‌های ضروری را از این بخش خارج کرده و مشکل عدم دریافت تماس را در گوشی سامسونگ گلکسی خود حل کنید. اما اگر همچنان احساس می‌کنید که دستگاه با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند می‌توانید از راهکار بعدی که در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم، استفاده کنید.

راهکار هفتم: غیر فعال کردن شبکه اینترنت 5G

اگرچه اینترنت 5G می‌تواند سرعت بسیار بالایی داشته باشد و در هنگام آپلود یا دانلود کردن بسیاری از فایل‌ها برای شما مفید واقع شود اما ممکن است در برخی از مناطق نیز چنین کارایی نداشته باشد و مشکلات فراوانی را برای دستگاه به وجود بیاورد. بنابراین هنگامی که با مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی خود مواجه می‌شوید می‌توانید به سراغ غیر فعال کردن این گزینه بروید و سپس بررسی کنید و ببینید که آیا مشکل دستگاه حل شده است یا خیر. ما در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما گردآوری کردیم:

مرحله 1: در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید و سپس گزینه Connections را انتخاب کنید در نهایت روی Mobile networks بزنید و به گام بعدی بروید.

مرحله 2: در این مرحله باید به دنبال گزینه Network mode بگردید پس از آن روی این گزینه کلیک کنید و سپس LTE/3G/2G (auto connect) را لمس کنید. در نهایت، یک بار دیگر بررسی کنید و ببینید که مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر.

راهکار هشتم: غیر فعال کردن تماس از طریق وای فای

تماس وای فای به دستگاه کمک می‌کند تا در هنگامی که اتصال اینترنت ضعیف است تماس بهتری را تجربه کنید. اگرچه این امر ممکن است باعث عدم دریافت تماس شود. سپس، تماس وای‌فای را غیرفعال کنید و سپس مجددا سعی کنید و ببینید که مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر. شما می‌توانید از مراحل پایین نسبت به حل این مشکل اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات گوشی شوید و روی Connections بزنید.

مرحله 2: سپس دکمه کنار Wi-Fi Calling را بفشارید تا این ویژگی غیرفعال شود. به همین آسانی توانستید این قابلیت را غیرفعال کنید. اگر خاموش کردن این ویژگی نتوانست به شما کمک کند تا مشکل عدم دریافت تماس را در سامسونگ گلکسی خود حل کنید، می‌‌توانید از روش دیگری که در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم استفاده کنید.

راهکار نهم: فعالسازی مجدد سیم کارت

اگر از ترفندهایی در بالا به آنها اشاره کردیم، نتوانستید مشکل عدم دریافت تماس را در سامسونگ گلکسی خود حل کنید، می‌توانید با فعالسازی مجدد سیم کارت به حل این مشکل اقدام کنید. بخاطر تنظیمات نادرست سیم کارت، گاهی وقت‌ها ممکن است در هنگام دریافت یا برقراری تماس با مشکلات متعددی روبرو شوید. برای اینکه بتوانید مشکلات موجود در تنظیمات سیم کارت را رفع کنید، یک بار سیم کارت خود را غیرفعال کنید و سپس مجددا آن را در دستگاه سامسونگ خود جایگذاری کنید. در ادامه مراحلی را برای شما ارائه کرده‌ایم که می‌‌توانید با استفاده از آنها به فعالسازی مجدد سیم کارت اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد تنظیمات دستگاه شوید و گزینه Connections را بیابید. سپس روی آن ضربه بزنید و پس از آن، به دنبال SIM manager بگردید. روی این گزینه نیز کلیک کنید.

مرحله 2: در این گام باید دکمه کنار گزینه سیم‌کارت خود را بفشارید تا این گزینه غیرفعال شود. مجددا کمی صبر کنید، حدودا یک یا دو دقیقه، تا سیم‌کارت مجددا فعال شود.

این مطالب را نیز بخوانید:

در نهایت، بررسی کنید و ببینید که مشکل عدم دریافت یا برقراری تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر. اگر می‌بینید که این مشکل همچنان وجود دارد، از روش دیگری که در ادامه برایتان معرفی کرده‌ایم، به سراغ حل این مشکل بروید.

راهکار دهم: ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی سامسونگ گلکسی

آیا گوشی سامسونگ گلکسی شما همچنان نمی‌تواند تماس‌ها را از مخاطبان و یا دوستانتان دریافت کند؟ آیا راهکارهای بالا هیچکدام در این راه مفید واقع نشدند؟ اصلا نگران نباشید، چرا که هنوز ترفندهای ما برای رفع این مشکل به پایان نرسیده است! ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی سامسونگ گلکسی به شما کمک می‌کند تا این مشکل را در دستگاه خود حل کنید. با این کار هر گونه تنظیمات سفارشی که در اینجا برای شبکه به وجود آورده بودید، حذف خواهند شد و به راحتی می‌توانید نسبت به دریافت تماس‌ها در گوشی سامسونگ گلکسی خود اقدام کنید. ما در ادامه مراحل انجام این کار را برای شما ارائه کرده‌ایم:

مرحله 1: در ابتدا تنظیمات را باز کنید و روی General management در این لیست ضربه بزنید. سپس گزینه Reset را انتخاب کنید. حالا به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: در این گام باید گزینه Reset network settings را انتخاب کرده و سپس آن را تایید کنید.

به همین آسانی توانستید تنظیمات شبکه را ریست کنید. حالا باید کمی صبر کنید تا این پروسه به پایان برسد. سپس از کسی بخواهید تا با شما تماس بگیرد و در نهایت بررسی کنید و ببینید که مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی شما حل شده است یا خیر.

سخن پایانی

ما سعی کرده‌ایم در این مطلب هر راهکاری را که برای حل مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی به آنها نیاز دارید، برای شما معرفی کنیم. یکی از مشکلات مهم گوشی‌های سامسونگ گلکسی که گاهی وقت‌ها کاربران با آن مواجه می‌شوند عدم دریافت تماس است. یعنی شما هیچ تماسی از مخاطبان و سایر افراد دریافت نخواهید کرد.

همچنین امکان برقراری تماس نیز وجود نخواهد داشت. این مشکل به وسیله چند راهکار جالب حل می‌شود. برای مثال ریستارت کردن دستگاه باعث می‌شود که یک بار باگ‌های سیستم را برطرف کنید. جایگذاری دوباره سیم کارت و غیرفعال کردن ویژگی لطفا مزاحم نشوید نیز به شما کمک می‌کنند تا به راحتی انواع نوتیفیکیشن‌ها و تماس‌ها را از مخاطبان خود در گوشی مشاهده کنید.

اگر شماره افراد ناشناسی را نیز بلاک کرده باشید احتمال اینکه نتوانید از این افراد تماس دریافت کنید به شدت بالاست مگر اینکه با شماره دیگری تماس بگیرند. همچنین غیر فعال کردن شبکه اینترنت 5G، ریست کردن تنظیمات شبکه در گوشی سامسونگ گلکسی و آپدیت کردن برنامه تلفن در گوشی سامسونگ گلکسی همگی در اینجا مفید واقع می‌شوند.

در نهایت به پایان این مطلب رسیده‌ایم، از اینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم. امیدواریم که راهکارهای داده شده برای شما مفید واقع شده باشند و توانسته باشید با استفاده از آنها نسبت به حل مشکل عدم دریافت تماس در گوشی سامسونگ گلکسی خود اقدام کنید. لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH