ال90 ایرانی

ال90 ایرانی بزودی در خیابان‌ها دیده خواهد شد

خودروی جدید P90 که به عنوان ال90 ایرانی شناخته می‌شود، به تازگی در بیست و چهارمین نمایشگاه مشهد به نمایش درآمد. این خودرو که پس از رونمایی رسمی در فروردین‌ماه سال گذشته، به خط تولید پارس‌خودرو پیوسته، به زودی به بازار عرضه خواهد شد.
این مطلب را حتما بخوانید:

چری تیگو 8 پرو 2025 احتمالا بزودی در خیابان‌های ایران!

مدیرعامل پارس‌خودرو، عبداله سلطانی ثانی، اعلام کرد که ال90 ایرانی تا پایان سال جاری به بازار خواهد آمد و همچنین از برنامه‌ریزی برای تولید نسخه برقی این خودرو خبر داد. این اقدام بخشی از استراتژی شرکت برای گسترش محصولات برقی است.

P90 در واقع نسخه‌ای ایرانیزه شده از خودروی محبوب تندر 90 است و طراحی آن شامل تغییرات مدرن و محافظه‌کارانه‌ای در نمای جلو و عقب می‌شود. با وجود اینکه طراحی بدنه همچنان ساده است، قسمت پایینی سپر به شکل اسپرت طراحی شده که کمی با فرم کلی خودرو تناقض دارد.
ال90 ایرانی

در بخش داخلی، P90 تغییرات کمی داشته و بیشتر شبیه به ال 90 و ساندرو است. با این حال، برخی امکانات جدید مانند نمایشگر اطلاعات-سرگرمی به آن اضافه شده است.

 

این خودرو از پیشرانه ME16 بهره می‌برد که در واقع همان موتور تیوفایو پلاس است. این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر، قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاوری معادل 150 نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین، گیربکس 5 سرعته دستی در این خودرو استفاده شده و نسخه اتوماتیک آن نیز با گیربکس DAE معرفی خواهد شد.

با توجه به این تحولات، P90 به عنوان یک گزینه جدید در بازار خودروهای ایرانی به زودی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH