برخلاف انتظارها نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت ویندوز 10 نام دارد!

 

Microsoft-s-New-Windows-Will-Be-Called-Windows-10-460527-2 (1)

به تازگی مایکروسافت در کنفرانس خبری خود در سان‌فرانسیسکو اعلام کرد سیستم‌عامل بعدی این شرکت که معرفی خواهد شد ویندوز 10 نام دارد. این خبر پایانی بود بر تمام شایعاتی که در طی ماه‌های گذشته پیرامون نسخه بعدی ویندوز از گوشه و کنار می‌شنیدیم.

در کمال تعجب، برخلاف چیزی که همه انتظار داشتند مایکروسافت قرار نیست نسخه آینده سیستم‌عامل خود را با نام Windows 9 وارد بازار کند بلکه Windows10 نامی است که مایکروسافت تصمیم گرفته بر روی محصول آینده‌اش بگذارد.

Tery Myerson مدیر بخش سیستم‌عامل‌های مایکروسافت با بیان این خبر اضافه می‌کند که ویندوز 10، گجت‌های بسیاری را در بر خواهد گرفت و در زمینه‌های جدیدی نیز پای خواهد گذاشت، انتظاری که ما از آینده سیستم‌عامل جدیدمان داریم این است که از بزرگ‌ترین دستگاه‌های دیجیتالی مثل تلویزیون‌ها تا گجت‌های کوچکی مثل ساعت‌های هوشمند را تحت پوشش خود قرار دهد.

او می‌گوید: “ویندوز 10 برای استفاده در شرکت‌ها بهبودهای بسیاری پیدا می‌کند و همه کاربران را غافل‌گیر خواهد کرد، حتی کسانی که از ویندوز 8 به نسخه 10 وارد می‌شوند.” آن طور که گفته شده بالاخره منوی استارت را نیز در این نسخه خواهیم دید و آن همه درخواست کاربران از مایکروسافت برای بازگرداندن منوی استارت بالاخره جواب داد.

شاید این اقدام مایکروسافت برای رد کردن ویندوز 9 و مستقیم به نسخه دهم رسیدن عجیب به نظر برسد، اما ممکن است دلیلی فراتر از یک غافل‌گیری بزرگ در پس این تصمیم باشد. همان‌طور که می‌دانید با معرفی ویندوز 8 انتظارات مایکروسافت به‌طور کامل برآورده نشد و استفاده از آن به‌صورت گسترده صورت نگرفت، برخلاف موفقیتی که در ویندوز 7 شاهد آن بودیم. انتقادات بسیاری از تغییرات به‌عمل‌آمده در سیستم‌عامل جدید مایکروسافت شنیده می‌شد که ردموندی‌ها را مجبور کرد بارها به‌روزرسانی‌های مختلفی را منتشر کنند. شاید مایکروسافت با رد شدن از ویندوز 9 قصد دارد تا از گذشته هرچه بیشتر فاصله بگیرد تا بتواند محصولی را معرفی کند که با هر آن‌چه تاکنون از آن دیده‌ایم فرق داشته باشد. محصولی که تمام خواسته‌های کاربران را پوشش دهد و یکپارچگی بیشتری را بین گجت‌های هوشمند ایجاد کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH