سامسونگ تولید انبوه سریع‌ترین حافظه‌های SSD برای کامپیوترهای شخصی را آغاز کرد

سامسونگ اعلام کرده که تولید انبوه سریع‌ترین حافظه SSD خود برای کامپیوترهای شخصی را آغاز کرده است. برند کره‌ای ادعا کرده‌ که این محصول بر پایه استاندارد PCIe 5.0 تولید شده و از اسم مدل PM9E1 بهره می‌گیرد. به گفته سامسونگ این حافظه دارای بالاترین سطح عملکرد و بیش‌ترین ظرفیت در صنعت است.

به گفته غول کره‌ای این ماژول حافظه بر پایه کنترلر 5 نانومتری و فناوری V-NAND نسل هشتم تولید شده است. هدف از عرضه این حافظه، ارائه عملکرد قدرتمند و بهره‌وری انرژی ارتقایافته به‌عنوان یک راهکار بهینه برای پردازش هوش مصنوعی روی دستگاهی در کامپیوترهای شخصی است.

حافظه PM9E1 از سرعت خواندن 14.5 گیگابایت برثانیه و سرعت نوشتن 13 گیگابایت برثانیه برخوردار است. این موضوع امکان پردازش برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی با حجم بالای داده را فراهم می‌کند.

سامسونگ حافظه PM9E1 خود را در ظرفیت‌های مختلف 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت و 4 ترابایت به بازار عرضه می‌کند. به منظور تامین امنیت SSD از پروتکل‌های مختلف نظیر Secure Channel، Device Authentication و Firmware Tampering Attestation استفاده شده است.

این فناوری‌ها از حملات زنجیره تامین در طول فرآیندهای تولید یا توزیع جلوگیری می‌کنند. سامسونگ محصولات مبتنی بر استاندارد PCIe 5.0 را ابتدا در اختیار شرکت‌های سازنده کامپیوترهای شخصی در سراسر جهان قرار می‌دهد.

در ادامه این محصولات به بازارهای مصرفی راه خواهد یافت. البته این محصول از نام PM9E1 استفاده نکرده و با یک نام تجاری جذاب‌تر نظیر 1090 پرو یا چیزی شبیه به آن به بازار عرضه خواهد شد.

تصاویر حافظه Samsung PM9E1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH