آیپد مینی نسل 7 اپل از نسخه تضعیف شده تراشه A17 پرو استفاده می‌کند

شرکت اپل اخیرا از هفتمین نسل تبلت آیپد مینی خود با تراشه A17 Pro رونمایی کرد. این نیمه‌هادی پیش‌تر در گوشی‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مورد استفاده قرار گرفته است.

با این‌حال وبسایت رسمی اپل در خصوص تراشه به‌کارگیری شده در آیپد مینی نسل 7 به جزئیات متفاوتی اشاره نموده است. این تبلت مجهز به پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای است. بنابراین به‌نظر می‌رسد که اپل از نسخه تضعیف شده تراشه A17 Pro استفاده کرده است.

تراشه‌هایی از این دست غالبا تحت عنوان binned نامگذاری می‌شوند؛ چرا که آنها حین تولید، فرآیند کنترل کیفیت یکسانی را طی نمی‌کنند. نسخه‌ای از تراشه A17 پرو با پردازنده مرکزی 6 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 5 هسته‌ای احتمالا برای استفاده در گوشی‌های آیفون به اندازه کافی قدرتمند نبوده است.

با این‌حال موجودی بزرگ این تراشه‌ها احتمالا برای تجهیز آیپدهای جدید اپل کفایت می‌کنند. همچنین بایستی خاطرنشان کرد که اپل پس از عرضه مدل‌های دوگانه سری آیفون 16 پرو، فروش آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را متوقف کرد. این موضوع احتمالا بدان معناست که اپل می‌تواند از تراشه‌های کنار گذاشته شده برای گوشی‌های خود نیز استفاده نماید.

این تراشه کماکان از عملکرد مناسبی برخوردار خواهد بود. در واقع اپل با هدف هماهنگی عملکرد صرفا یکی از هسته‌ها را غیرفعال کرده است. با توجه به استفاده آیپد مینی 7 از تراشه A17 پرو انتظار می‌رود که این تبلت پس از عرضه به بازار و انتشار به‌روزرسانی iOS 18.1 از قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل بهره‌مند شود. این تبلت با قیمت‌گذاری پایه 499 دلاری آماده پیش‌سفارش است. فروش این دستگاه از روز 23 اکتبر (2 آبان ماه) آغاز خواهد شد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH