دوربین گلکسی نوت 4 از سنسور سونی استفاده می‌کند!

gsmarena_023

سامسونگ گلکسی نوت 4، قوی‌ترین اسمارت‌فون اندرویدی امسال با چیپ اسنپ دراگون 805 است. اما ظاهرا دوربین این گوشی نیز یکی از بهترین‌هاست.
دوربین 16 مگاپیکسلی این گوشی قادر است در شرایط مختلف و محیط‌های بسته تصاویر عالی با جزئیات بالا ثبت کند. هر چند سامسونگ جزئیاتی در مورد سنسور واقعی این دوربین ارایه نکرده است، اما با توجه به استفاده سامسونگ از سنسور ISOCELL ساخت شرکت سونی در آخرین کهکشانی خود یعنی گلکسی S5، شایعاتی پیرامون مشابه بودن این دو سنسور و استفاده از سنسور سونی در دوربین نوت 4 وجود داشت.
اکنون با تایید استفاده نوت 4 از سنسور 16 مگاپیکسلی سونی با نام IMX240 به عنوان یک قطعه سفارشی در این فبلت، شایعات جدیدی از ارتقای تکنولوژی ISOCELL و استفاده از سنسورهای تشخیص فاز (phase-detection نام تکنولوژی نسبتا جدیدی است که پیکسل‌های فوکوس اتوماتیک در کنار پیکسل‌های اصلی دوربین استفاده می‌شود. این فناوری باعث افزایش سرعت فوکوس می‌گردد. معمولا از این تکنولوژی در DSLRهای گران‌قیمت استفاده می‌شود) مطرح است. البته سامسونگ جزئیاتی از این مطلب ارائه نکرده و تنها بخاطر فوکوس سریع بر روی اجسام متحرک در نوت 4، احتمال استفاده از این تکنولوژی افزایش یافته است.

sd

سنسور IMX240 سایز 1/2.6 اینچی داشته که 15 درصد بزرگ‌تر از سایز 1/3 اینچی استفاده شده در اسمارت‌فون‌های دیگر است. اندازه هر پیکسل در این سنسور با توجه به تعداد 16 میلیونی برابر با 1.1 میکرون است.
در هر صورت چه سامسونگ از این تکنولوژی‌ها استفاه کرده باشد چه نه، چیزی که مهم است دوربین این گوشی تصاویر با کیفیتی ثبت می‌کند که باعث افزایش لذت استفاده از این اسمات‌فون می‌شود.

8 در مورد “دوربین گلکسی نوت 4 از سنسور سونی استفاده می‌کند!”

  1. Alireza SS
    سلام.چرا انقد تعصب داری آخه. سونی پد سا مسونگ حساب میشه برو نیگا کن ببین بهترین دوربین دنیا رو سونی ساخته یانه. سامسونگ یه شرکت متقلب بیش نیس همین سوپر امولدی که شما انقد پزشو می دی سامسونگ از سونی خریدش.پس لطفا دوباره از این جور نظرا ندی بهت می خندن
    البته قبول دارم بهترین اجاق گازو سامسونگ می زنه

  2. استفاده یک قطعه از شرکت حریف اصلا نشانه ضعف نیست.
    اگه اینطور بود 40 درصد پردازنده های آیفون6 رو سامسونگ نمیزد.

    1. چی میگی؟
      کی گفته 3 میلیون و 600 هزار تومن!!!!!!!
      اصلاً هم از این خبرا نیست من حاضرم قسم بخورم که قیمت این گوشی که از اوایل آبان که به صورت رسمی عرضه میشود بین2200 تا 2600 دیگه حداکثرشه
      مطمئن باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH