9 فن‌آوری رو به انحلال یا کاملا مرده

3d-design-0022

همانطور که فن‌آوری روز به روز در حال زایش است، مرگهای گه‌گاه ناگواری هم در آن رخ می‌دهد. این ویژگی فن‌آوری است که هر چند مدت با برخی از جنبه‌ها و گجت‌های خودش خداحافظی کند. در مطلب زیر درباره 9 فن‌آوری مرده یا در حال مرگ می‌خوانید.

ویندوز 7: به‌زودی به طور رسمی می‌میرد

زنده یا مرده؟ زنده، اما بیمار. مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که به‌زودی لایسنس ویندوز 7 را متوقف خواهد کرد، اما دستگاه‌های مجهز به ویندوز 7 پروفشنال هنوز هم به زندگی ادامه خواهند داد. این یعنی ویندوز 7 نمی‌میرد، اما دیگر نمی‌توان انتظار هیچ پیشرفت یا اتفاق خاصی درباره این ویندوز را داشت.

با خروج ال‌جی، زندگی پلاسما به پایان رسیده است

زنده یا مرده؟ پاناسونیک سال گذشته تولید پلاسما را متوقف کرد و ال‌جی هم به تازگی از این وادی خارج شده است، اما سامسونگ هنوز هم این تلویزیون‌ها را تولید می‌کند، ولی مشخص است که زیاد طول نمی‌کشد. پس مرگ پلاسما خیلی خیلی نزدیک است و بهتر است بگوییم که دیگر جان به جان آفرین تسلیم کرده است.

مرگ سیستم پخش زمینی می‌رسد

زنده یا مرده؟ با اینکه الان این اینترنت است که در بیشتر مناطق دنیا برای پخش تلویزیونی و رادیویی استفاده می‌شود، هستند مکان‌هایی که هنوز از پخش رادیویی بهره می‌برند. این شیوه بالاخره خواهد مرد، اما مرگش زیاد هم نزدیک نیست.

خدا رحمت کند گوگل گلس را: زمان تولد 2012، زمان مرگ 2014

زنده یا مرده؟ گوگل گلس هنوز زنده است. ولی زمان زیادی به پایان کامل زندگی‌اش نمانده است. هنوز هم می‌بینید برخی از افراد را که این عینک را به چشم داشته و در خیابان پرسه می‌زنند.

مایکروسافت فکر می‌کند که قرار است به زودی بمیرد

زنده یا مرده؟ ردموند روزهای خیلی بهتری را دیده است. هنوز هم نفس می‌کشد، ولی مثل قبل سرزنده و بشاش نیست.

پالم‌ها منقرض شده‌اند

زنده یا مرده؟ قطعا مرده! البته WebOS  هنوز زنده است و در تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی گنجانده شده است، اما مشخص نیست که زندگی‌اش چقدر طول خواهد کشید.

تلویزیونهای سه‌بعدی رو به انحلال هستند

زنده یا مرده؟ نه کاملا. سه‌بعدی هنوز هم آن بیرون و در بازار در حال زندگی است. ولی مرگش بهتر از این مدل زندگی است که می‌کند.

عمر ایمیل به پایان رسیده است

خیلی‌ها باور دارند که عمر ایمیل به دلایلی چون نداشتن امنیت، وجود راه‌های دیگر برای ایجاد ارتباط ، تغییر دایم آدرس افراد و غیره رو به تمام شدن است.

مرگ تبلت‌ها محتمل است

زنده یا مرده؟ زنده اما احتمال مرگ بدون توجه بالا می‌رود. وقتی تبلتی را تهیه می‌کنید، اینطور نیست که بخواهید مثل اسمارتفون‌تان هر چند وقت یک‌بار آن را عوض کنید و تبلت‌ها مدت بیشتری مهمان خانه‌اتان هستند. در این شرایط است که پس از مدتی و اشباع بازار، تولید تبلت‌ها باید متوقف شود. این اتفاق حالا حالاها نخواهد افتاد، ولی اگر همین روند ادامه پیدا کند، احتمالش خیلی قوی است.

9 در مورد “9 فن‌آوری رو به انحلال یا کاملا مرده”

  1. نصفشون کاملا غلطه روز به روز مردم از فناوری های جدید استفاده می کنند الان مردم نسبت به سال پیش هوشمند تر شده اند یزمانی تبلت که در مراحل ابتدایی بودش مثل گوگل گلس د الان میبینیم که هرروز انواع تبلت تولید میشه و مردم میخرن یه روزی هم نوبت به این عینکا میرسه الان گرونه ولی چند سال دیگه خیلی ارزون میشه مثل اسمارتفون ها و تبلت های امروزی درمورد تلوزیون هم همینطوره دو سه سال دیگه اکثر تلوزیون ها ال ای دی و سه بعدی میشن انشالله ای روزا ایندرو زیاد نمیشه پیش بینی کرد که چه پیشرفتهایی خواهد داشت یزمانیی این دستگاه ها هم به خاطره ها می پیونده و نسخه های بهتری از اینا ساخته میشه !!!

  2. اگه تبلت بمیره با چی کتاب بخونم؟
    همه ی این موارد موقعی عملین که هیچ پیشرفتی توشون صورت نگیره مثلا همین تبلت ها انتظار ندارین که تبلت های 4 سال دیگه مثله تبلت های الان باشن؟

  3. منم با نظر دوستمون کاملا موافقم،یکی از غیرحرفه ای ترین مقالات سایت بود این مقاله که از نویسنده و هم از سایتی مثل آیتی رسان بعید بود.واقعا ۳ بعدی تمام شد؟پس این همه فیلم های جدید و سه بعدی چین که هرساله تولید و عرضه میشن؟به نظر من شما تعریف زمان انتقال رو نادیده گرفتید،اکثر این تکنولوژی ها مثل تبلت ها و ۳بعدی نو پا هستن و نیاز دارن تا یک تمونی به خودشون بدن،این نشانه ها که شما به نشانه ی مرگ ازشون یاد میکنید،ما به چشم نشانه های شروع یک انقلاب که با یک تکان اساسی به تکنولوژی های موجوده بهش نگاه میکنیم.

    1. سارا صریحی

      خواننده محترم این مقاله از یک سایت معتبر گرفته شده که کمی فقط در مواردش دستکاری صورت گرفته.
      نویسنده هم محقق فن آوری بودن که هر سال با آغاز هالووین از فن آرو یهای مرده یا رو به مرگ مینویسن.

  4. جک باحالی بود…کلی خندیدم !!!!
    تا حالا آمار رو نگاه کردید؟
    مایکروسافت ؟؟؟ تبلت ؟؟؟ گوگل گلس ؟؟؟
    مایکروسافت که با لومیا و ویندوز 10 با قدرت داره ادامه میده
    تبلت شاید تو 10 اینچ کم شده ولی میتونید تو سایز7.8.9 اینچ انواع مدل و اشتیاق عموم برا خرید رو ببینید
    راجب گوگل گلس هنوز بصورت عمومی جا نیفتاده و اگر فناوری از قبل مرده بود شرکت های مطرح این حوزه به سمتش نمیرفتند.
    لطفا راجب مطلب هایی که میزارید سلیقه بیشتری به خرج بدید.با تشکر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH