بازگشت نوکیا به صنعت موبایل با یک پرچمدار اندرویدی

Nokia-android

چندی پیش مدیران نوکیا در مراسم گزارش مالی کمپانی، درباره بازگشت دوباره به صنعت موبایل صحبت کردند. البته مشخص نیست این شرکت با چه نامی مجددا به فعالیت خود در عرصه موبایل ادامه می‌دهد زیرا شرکت مایکروسافت تا 10 سال آینده حق استفاده از نام نوکیا را خواهد داشت.

بنا بر اطلاعاتی که وبسایت‌های چینی منتشر کرده‌اند، تیمی از نوکیا که گوشی N9 را طراحی کرده بودند، درحال کار بر روی یک گوشی جدید هستند. این گوشی قرار است پرچمدار جدید نوکیا به همراه سیستم عامل اندروید باشد.

اگر شما گوشی نوکیا N9 را بخاطر دارید، پس می‌دانید این گوشی زمانی بهترین مدل موجود در بازار بوده و اولین گوشی‌ای به شمار می‌رفت که از سیستم عامل میگو استفاده می‌کرد. سیستم عامل میگو تا حدودی شبیه به اندروید بود و به دلیل پشتیبانی از سنسورهای حرکتی، جذابیت خاصی در آن دوران داشت.

اگرچه حق استفاده از نام نوکیا برای مایکروسافت محفوظ است، اما شرکت نوکیا می‌تواند به طراحی دستگاه‌های خود ادامه داده و آن‌ها با نام دیگری به بازار ارایه دهد.

آیا به نظر شما نوکیا به زودی به صنعت موبایل باز خواهد گشت یا باید تا 10سال دیگر منتظر بماند؟ لطفا نظر خود را در بخش نظرات اعلام کنید.

7 در مورد “بازگشت نوکیا به صنعت موبایل با یک پرچمدار اندرویدی”

  1. برمیگرده ولی خیلی راه مونده به بقیه برسه بقیه مثل ال جی و سونی و سامسونگ و اچ تی سی حد اقل الان تولید صد مدل گوشی در سال دارند مخصوصا سامسونگ که فک کنم بیشتر از صد و پنجاه تا داشته باشه نوکیا توی چهار سال تلاش بی وقفه میتونه به ال جی و سونی و اچ تی سی برسه

  2. این زنگ خطری جدی برای همه ی کمپانی های تولید کننده ی دستگاههای اندرویده، برای سامسونگ میتونه باعث کاهش فروش و سود سالیانه در کوتاه مدت بشه (در بلند مدت بستگی داره به اینکه نوکیا خودش رو چطور نشون بده)و برای بقیه هم میتونه این کاهش فروش به سود کم و شاید حتی ضرر منجر بشه، چون نوکیا نامیه که همه قبولش دارن، شاید بشه نوکیا رو به فرمانده ی سپاهی تشبیه کرد که مصرف کنندگان رو به نافرمانی و روی گرداندن از امپراتورهای بازار تلفن های اندروید وادار کنه،البته اگه این فرمانده پیر قدرت جنگاوریه خودش رو دوباره به رخ سربازانش بکشه، مثل آخرین نبرد در فیلم گلادیاتور

  3. امیدوارم این خبر درست باشه و اندروید رو وسیله ی پیشرفت دوبارش قرار بده چون نوکیا اکثر شکست های خودشو بدلیل همین انحصار نگری های بی موردش داشته.
    البته تجربه ی سری ویندرویدی x نوکیا خوب بود (اندروید با رابط کاربری ویندوز) اما باز هم باید پیشرفت داشته باشه
    من که به شخصه امیدوارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH