عاقبت مسخره کردن اندرویدی‌ها: آی‌فون هم هنگ می‌کند!

تصور کنید 3 سال آزگار را با تلفنی قدیمی و اعصاب خرد کن سر کنید که از شدت ضعف سخت‌افزاری هنگام اسکرول کردن صفحات وب مرتبا هنگ می‌کند و هر وقت دلش بخواهد ری‌استارت می‌شود! پس از 3 سال داد و بیداد و حرص و جوش خوردن، یک روز در حالی که مشغول خواندن مطالب شیرین سایت آی‌تی‌رسان هستید و البته می‌دانم که خیلی هم لذت می‌برید، ناگهان هنگام اسکرول کردن صفحه، گوشی محترم جنابعالی با چشمانی از حدقه بیرون زده و دهانی باز به شما زل می‌زند و صفحه را بالا و پایین نمی‌کند. شما هم فورا متوجه می‌شوید که ایشان باز قصد هنگ کردن دارد…
پس از چند ثانیه، در حالی که گوشی مشغول ری‌استارت کردن خود است، شما دیگر از کوره در می‌روید و از فرط عصبانیت او را بالای سر برده و آنچنان بر سرامیک کف زمین می‌کوبید که به طرز فجیعی پخش می‌شود و به خواب ابدی فرو می‌رود (به شرطی که نوکیا نباشد، وگرنه نه تنها چیزیش نمی‌شود، بلکه سرامیک را هم تکه تکه می‌کند!). پس از اندک زمانی قطعا از این حرکت نسنجیده پشیمان می‌شوید، اما دیگر کار از کار گذشته و باید در فکر تهیه یک گوشی نو باشید.
از آشنایان پرس و جو می‌کنید. از هرکدام از مدل‌هایی که آن‌ها پیشنهاد می‌دهند یک عیب می‌گیرید: سونی Z2 نمی‌خواهم، رابط کاربریش بیش از حد ساده است! سامسونگ گلکسی S5 را که اصلا نگو، با آن بدنه پلاستیک طرح سنگ پایش! اچ‌تی‌سی M8 هم که دوربینش ضعیف است و اصلا کور است! G3 هم نور صفحه اش کم و با آن همه پیکسل اضافه مصرف باتریش مثل تراکتور بالاست! P7 را نمی‌خواهم، چون به چینی جماعت اعتماد ندارم. آن مرحوم (گوشی سابق) که مرا تا سر حد دیوانگی کشاند، چینی بود!
از اطرافیان و دوستان عاشق فناوری هم پرس و جویی می‌کنید. اکثرشان می‌گویند: اگر پول داری اپل بخر! اصلا در این دنیا فقط اپل گوشی ساز است. بقیه شرکت‌ها گوشی‌هایشان گوشت کوب و قالب صابون و سنگ پا هستند. باور کن همین 1 ماه پیش من اگر نوکیا 1200 نمی‌خریدم، حتما آی‌فون 6 پلاس 128گیگ را خریده بودم! گوشی‌های اپل خیلی کلاس دارد و اصلا حتی یک بار هم در تمام عمرشان هنگ نمی‌کنند. اصلا مگر جنس آمریکایی هنگ می‌کند و از این حرف‌ها.

2014-09-09_22-38-02
شما هم که زخم خورده هنگ هستید یک هفته تمام تلاش کزده و سرانجام بودجه کافی را از پدر دریافت می‌کنید. به بازار می‌روید و با پول گرانبهای پدر یک آی‌فون 6 یا 6 پلاس 128 گیگ می‌خرید. از بازار تاخانه را با خوشحالی‌ می‌دوید (اگر من بودم که چنین کاری می‌کردم. شما را نمی‌دانم!) و پس از رسیدن به خانه با هیجان و اشتیاق و مثل گوشی ندیده‌ها فوری مشغول امتحان کردن آن می ‌شوید.

19-iphone-6-1.w529.h352.2x
هنوز چند ساعت از “اول آشناییتان” نگذشته که در کمال ناباوری می‌بینید برنامه‌های گوشی عزیزتان ناگهان شروع به کرش کردن می‌کنند!
تازه این که خوب است! قسمت دردناک قضیه اینجاست که بعضی از دوستان حتی موفق به آشنایی با آی‌فون دلبندشان هم نمی‌شوند! چرا؟ چون متاسفانه آی‌فونشان هنوز حتی تا هوم اسکرین یا لاک اسکرین نیامده خاموش می‌شود و یا در همان صفحه نشان دادن لوگوی شرکت سازنده متوقف شده و بوت نمی‌شود. به این مشکل boot loop می‌گویند.
وقتی برای یک گوشی این همه پول داده باشید و این‌گونه هنگ کند، قطعا علاوه بر ناراحتی و عصبانیت در بهت و حیرتی عمیق فرو می‌روید و می‌پرسید چرا آخر اینطور شد؟ مگر نمی‌گفتند اپل هنگ نمی‌کند، پس این چیست؟
اما زهی خیال باطل، آی‌فون هم هنگ می‌کند. از قدیم گفته‌اند: اسمارتفون جایز الهنگ است!
البته ظاهرا اندرویدی‌ها خیلی به این عبارت علاقه دارند. آخر در این کار متخصص‌اند!… بگذریم.
آی‌فون 6 پلاس واقعا تبدیل شده به پدیده سال! (یا شاید هم جوک سال!). آن از استحکام بالا و خم ناپذیری بدنه‌اش! این هم از هنگ نکردن و سرعت عملش!

ht_unbox_therapy_iphone_6_plus_bend_test_2_jc_140925_16x9_992
پس نتیجه می‌گیریم شما فقط یک پاره‌آجر بلااستفاده را که نقش یک سیب گاز زده روی آن حک شده‌است خریده‌اید. آن هم به بهایی فوق گزاف!
اکنون بیش از یک ماه از عرضه آی‌فون‌های جدید اپل به بازار می‌گذرد. این آی‌فون‌ها شروع نسبتا خوبی برای اپل رقم زدند، چرا که طبق گزارشات، در 24 ساعت اول عرضه، بیش از 4 میلیون عدد از آن‌ها پیش خرید شد. برای درک این استقبال عظیم کافیست بدانید که سامسونگ هنگام عرضه  گلکسی S5 در مدت 10 روز فقط 10 میلیون عدد از آن را فروخت.
به هر حال هر محصولی که به بازار واد می‌شود، مخصوصا محصولات مهم همچون آی‌فون بسیاری را بر آن می‌دارند تا آزمایشاتی بر رویشان انجام دهند. به نظر می‌رسید برخی تصمیم داشتند با آزمایشات عجیب و غریب، محصولات جدید اپل را معیوب و ضعیف نشان دهند، که البته تا حدودی هم موفق شدند اعتبار آیفون6 پلاس را با خم کردن آن زیر سوال ببرند.
اما گروهی دیگر هم بودند که واقعا کاری به این آزمایشات نداشتند ولی از بخت بدشان آی‌فونشان نقص داشت!
شماری از دارندگان آی‌فون‌های 128 گیگابایتی اخیرا به مراکز خدمات پس از فروش اپل مراجعه کرده و از وجود مشکلاتی از جمله کرش (crash) و ری‌استارت در آی‌فون6 یا 6 پلاس خود گلایه داشتند. افرادی که از این مشکلات به ستوه آمده بودند، عمدتا کسانی بودند که تعداد بسیار زیادی اپ در گوشی خود داشتند. احتمالا می‌توان پذیرفت که این مشکل، یک ایراد سخت افزاری در آی‌فون‌های 128GB بوده است اما دلیل اصلی آن را کسی نمی‌داند.
منابع آگاه می‌گویند که این مشکل احتمالا به دلیل قرار داشتن سلول ناند فلش TLC یا (TRIPLE LEVEL CELL) استفاده شده در این مدل‌ها باشد. قبلا اپل یک ناند فلش چند لایه را هم استفاده کرده بود، اما کار به اینجاها نکشید!
برخی از منابع آگاه صنعت می‌گویند: از آنجا که این مشکل مختص آی‌فون‌های 128GB بوده است، احنمالا به IC کنترلر ناند فلش TLC برمی‌گردد. به دلیل رسیدن گزارش‌های متعدد از عملکرد ضعیف SSDهای 840 و 840EVO سامسونگ که آن‌ها هم از ناند فلش TLC استفاده می کنند، احتمال این که مشکل آی‌فون‌‌ها هم از IC کنترلر آن‌ها باشد خیلی زیاد است.
باید تاکید کنیم که تنها راه علاج آی‌فون‌های 128GB که به این درد مبتلا شده‌اند، فقط و فقط پس دادن آ‌ن‌ها به مراکز اپل و تعویض‌شان با یک آی‌فون دیگر است.
در ایران اگر با این مشکل مواجه شوید احتمالا باید فاتحه گوشی‌تان را بخوانید.
آیا شما یا یکی از اطرافیان‌تان تاکنون با این مشکل مواجه شده‌اید؟

63 در مورد “عاقبت مسخره کردن اندرویدی‌ها: آی‌فون هم هنگ می‌کند!”

  1. اپل آشغاله و آدم های عقده ای و از خود راضی میرن سیب گندیده کرمو میخرن و جلوی آینه از خودشون عکس میگیرن

  2. سلام این رو به تمام دوستانی میگم که اپل خریدن وهنگ کرد و ناراضی بودن.
    دوستان این به دو دلیله یا آی او اس شما آپدیت نیست یا رفتید از جایی خریدید که بهتون تقلبی دادن.همیشه به یاد داشته باشید از جاهایی که مطمانید ایفونتون رو خریداری کنید.من نمیخوام سامسونگ رو بکوبم یا اپل رو تبلیغ کنم.هرجفتشون خوبن ولی اپل نسبت به قیمتش خیلی خوبه و سال های سال براتون کار میکنه.حتی اپل از گوشی های قدیمیش حمایت میکنه واپدیت ای او اس رو میده بهشون.مثلا الان ای او اس یازده برای ایفون فایو اس اومده در صورتی که دیگه اندروید هفت برای سامسونگ گلکسی اس فایو نمیاد.

  3. Agha Be Shoma Gooshie Taghalobi Andakhtan Naya Az Apple Bad Begoo Unayi Ke Migan Apple Hang Mikone Ya Mikhan Applo Bad Nam Konan Ya Gooshie Taghalobi Beheshoon Andakhtan Pesar Ame Va Chan Ta Az Familamoon Apple Daran Chera Male Oona va Man Hang Nemikone?

  4. جوک بیمزه ای بود…پول ندارید آیفون بخرید نکوبیدش الکی… فقط مارک سیبش همه برندهارو نابود میکنه… آدمای خاص فقط توی دستشون آیفون دارن همه دنیا هم میدونن… خو اپله خو ?

    2
    2
  5. نمیدونم چرا بعضی از افراد که اصلا شناختی از اپل ندارن میان و میگن بده … من خودم گوشیم آیفونه و تاحالا هیچ هنگ کردنی ازش ندیدم زود قضاوت نکنیم

    1
    3
  6. همین دیگه بلد نیستید گوشی بخرید ایفون فیک بهتون میدن هنگ میکنه اونوقت میاین چرت و پرت میگین. چقدر گرفتین تبلیغ کنید؟؟؟؟

  7. SALA_____________oni ke mige iphon hangie ,vaghan y chize chert mige,mAN 18 sale too kare gooshiam,man hame no gooshi ro emtehan kardam albate ham note 5 daram ham 6splus va htc ,ino begam be hame man hardafe iphone gereftam hich eybo iradi nadare inaii ke migan hangie o azin chiza faghat mikhan iphono bekooboonan,man 1000 bar test kardam ,,,,100 ta barname ro baham baz konin na kami leg mizane na hango azinjoor chiza ,ooni ke mige sumsong khobe ,,boro in saite motabar ,www.gsmarena.com bebin a9 ghavi tare ya exynos,kho maloome iphone va A9 ino man nemigam,ye saite americaiie khoob mige ke bishtar az1000k member dare

  8. من یکی از اطرافیانم با این مشکل مواجه شده بود هم شب اول ک خریده بودش هنگ کرد 100 تا هم برنامه روش بود چقدرم ذوق داشت ولی هنگ کرد

  9. تورج مهجور

    من قبلا آیفون ۴ و ۵ داشتم ، اونا هیلی خیلی کم و به ندرت هنگ میکردن ، وای آیفون ۶ هنگش خیلی زیاده نسبت به قبلیا ، واقعا دلیلش چیه ؟

    1
    1
  10. مقالت عالی بود و خنده دار.سایتتون عالیه خسته نباشی.
    یه سوال:اگه من اس 5 بگیرم بعدش پشیمون میشم ک نوت 4 نخریدم یا اس6 یا a8? یا اینکه نه نسبت ب پولی رو ک میدم گوشیه خوبی خریدم؟
    بازم ممنون

  11. سلام من دیروز یک گوشی اپل6 16 گیگ گرفتم از دیروز تا الان فقط درگیر گوشیم چون همش داره خود به خود ریستارت میشه و نمیتونم ازش استفاده کنم واقعا اپل اینسری خراب کرده و داره ارزش برند خودش رو پایین میاره.این موضوع هنگ کردن اپل 6 واقعیت داره چون من خودم از دیروز با این مشکل مواجه شدم.

  12. مهیم مجمدی

    سلام دوستی که بالا نوشتی منبع بیار منبع مردم هستن که گوشی ها تو دستشون هنگ میکنه…میدونید چرا من الان اینجام چون همین الان که دارم تایپ میکنم آیفون 6 پلاس 64 گیگ بغلم مثل یه لاشه افتاده نه پور نه هوم نه صفحه نه هیچی کار نمیکنه سیاه سیاه فقط دکمه سایلنت بغل موقعی که میبرم رو سایلنت گیز صداشو میده و بس دیگه موقعی که روی خطم زنگ میزنم صدا زنگ میاد اما سیاه الان هر کار میکنم که خاموش بشه نمیشه نه روشن میشه نه خاموش 20 دقیقه دکمه پوور رو نگه داشتم اما باز هیچی …الان موندم بزنم روی دیوار یا …لامصب باطری هم در نمیاد که درش بیاریم لااقل روشن میشد…بخدا عین واقعیت گفتم…نگفتم که سامسونگ اینجوری نیست فقط جهت اطلاع بعضیا بود که میگفتن آیفون برند برتره نخیر من گوشی روز چهارشنبه خریدم یعنی 3 روز پیش قبلش نوت 3 داشتم اونم هنگ مییکرد ولی با این وضع نه طفلی اون خودش روشن و خاموش میشد واقعا که کمپانی ها فقط به فکر تجارت پول کثیف هستن هیج گوشیی به درد نمیخوره کاش نوکیا از خواب غفلت بیدار میشد کاش کاش نوکیا بیدار میشد

  13. روز 30 بهمن ماه 1393 بعد از اصرار زیاد دخترم از بازار موبایل ایران در خیابان جمهوری یک اپل ایفون 6 – 64 گیگ به قیمت دو میلیون و هفتصد هزار تومان خریدم حتی نرم افزارهای مورد نیاز را هم خودشان برای ما نصب کردند به محض اینکه گوشی را آوردیم خانه در اولین تماس با انگشتانمان هنگ کرد الان درست یک ماه گذشته روزی حداقل شش بار هنگ میکند و ریست فکتوری و آپدیت آی او اس و هرکار دیگه ایی که بگید کردیم و گوشی درست نشده و از همه بدتر اینکه وقتی به فروشگاه فروشنده در طبقه اول بازار موبایل که ادعا می کرد نمایندگی اپل در ایران است مراجعه کردیم با پوزخند با ما برخورد کرد یعنی خرابی گوشی فقط تقصیر شانس بد ما است یعنی آدمهایی اینقدر وقیج من به عمرم ندیده بودم به هر حال یک نتیجه گرفتم که گوشی سامسونگ گلکسی اس من سه ماه یکبار لااقل هنگ می کرد اما گوشی اپل به این همه ادعا روزی 6 بار تازه اگر وارد کننده های موبایل ایران جنس های بد یاز از بازار خارج شده را هم بگیم وارد ایران کردن من فکر می کنم باز این تقصیر اپل است که اجازه داده این جنسهای بنجلش وارد ایران بشه به هر حال یک توصیه دیگه هم به همه دوستان دارم که از بازار موبایل ایران اصلا خرید نکنند واقعا آدمهای دزدی در لباس آدمهای معمولی و خوش برخورد اونجا نشستن که پول و اعصاب مردم را بدزدند

  14. من ایفون ۶دارم خیلی هم عالی درسته بعضی وقتا هنگ میکنه ولی خیلی بهتر از سامسنگ و هواویه
    من هر ۳تا شونو تجربه کردم

  15. ممنون از خبرگذاری تون…و واقعا درست بود…من میخواستم اپل 6 بخرم اما چندتا از همکلاسی های دانشگاه که خریده بودند متاسفانه راضی نبودند. مشکلشون همین هنگ کردن بود. گوشی طوری هنگ کرده که تمام برنامه ها پاک شده و مجبور شدن دوباره بریزن.
    ولی اپل فقط آیفون 4 خیلی عالیه…حتی برخی از آمریکایی ها هم بر این عقیده اعتقاد دارند که اپل فقط 4 خوب بوده…با اینکه اندازه اش کوچیکتر از 6 و 6 پلاس هست ولی کارایی فوق العاده ای داره…

  16. سامسونگ چقدر بهت پول داده که اپل رو مسخره کنی هااااااااااا؟ مدیر
    شماها که پول اپل رو نداریید چرا آخه در موردش حرف میزنید ؟!

  17. دقیقا مثل بی سوادا مطلب نوشتی ..
    بدشم دوست عزیز iphonehacks.com منبع حساب نمیشه .. کارایی که اونا با گوشی میکنن اگه با تو هم بکنن هنگ میکنی ..
    من از زمان iphone 2g داشتم تا الانم هیچ مشکلی با هیچ کدوم نداشتم .. نه خودم نه اطرافیان ..

    1. محمد طولابی

      دوست عزیز اون ها هیچ آزمایشی روی آیفون نکردن
      خود افرادی که آیفون خریده بودن به مراکز خدمات پس از فروش اپل مراجعه کردن و مشکل رو گزارش دادن
      ضمنا ما نگفتیم همه‌ی آیفون‌ها مشکل دارند
      گفتیم شماری از آیفون های 128گیگ مشکل دارند. همین. بد نیست متن رو یکبار به دقت بخونید
      ما رو از انتقادات سازنده و “مودبانه” تون بی بهره نذارید

  18. آقای طولابی واقعا دمت گرم کارت بیسته،روش ترجمه و طنز گونه ات هم خیلی به دل میشینه.اینام که اینجوری جوش آوردن زورشون گرفته…ما پشتتیم داداش

    1. آقای طولابی کاش به اینگونه افراد هم می گفتید ادب و رعایت کنید وگرنه پستتون پاک میشه نه فقط به اون آدمایی که نظر مخالف شما میدن!!!
      آدم مقایسه می کنه من که هر دو مدل گوشی و داشتم اپل و ترجیح میدم چون خیالم راحته کیفیتش هم ثابته حالا این حرفا برای چیه دیگه؟! هر کس هم سامسونگ بیشتر دوست داره میره اونو میگیره دیگه

  19. منکه الان 2هفته ایی هست ایون6 گرفتم نه هنگ کرده نه لگ زده نه چیزه خاصه دیگه ایی.از کیفیت صفحه و خصوصا دوربینش خیلی خیلی راضیم …ولی خدایی الان 2 هفته س که از سامهنگ راحت شدم و گلکسی اس4 قبلیم رو فروختم…

  20. سلام.
    “در ایران اگر با این مشکل مواجه شوید احتمالا باید فاتحه گوشی‌تان را بخوانید.”
    اگر ایفون هایی که میخرید با گارانتی شرکت وقایع گستر فارس باشد شامل گارانتی میشود و بدون دریافت هزینه ایفونتان را تعویض می کنند.

  21. محمد رضا صادری

    خواننده های محترم .
    باور کنید یکم جنبه داشته باشید خوبه !
    آقای محمد طولابی یه مقدمه نوشتن که کاملا عدلانه بود !
    حالا یکی اومده آی تی رسان رو از اون خشکی قدیمی در آورده شما نمی زارید ؟؟
    فعلا از نظر من آقای گلکار وطولابی بهترین مقاله ها رو نوشتن!
    ممنون.

  22. دوستان اپلی و اندرویدی!
    یه مقاله هیچ وقت در فروش یا عدم فروش یه گوشی تأثیر گذار نبوده و نیست.
    بزور نمیشه کسی رو متقاعد کرد که چه گوشی خوبه چی بده.
    هر کس با توجه به شرایطش(مالی-کاری-نوع استفاده) یه گوشی براش بهترینه.
    بنابراین از گوشی خودتون لذت ببرین و نگران کم شدن سود شرکت های دیگه نباشید!

  23. آقای به اصطلاح مترجم که دم از قداست قلم و … میزنی و ادعا میکنی این مقاله تالیفی نیست!
    این لینک اصلی مقاله:
    http://www.iphonehacks.com/2014/11/128gb-iphone-6-and-plus-boot-loops.html
    به غیر از اون مطلالب زیر عکس(آیفون خمیده), بقیه چیزایی که نوشتی هیچ,تاکید میکنم هیچ ربطی به مقاله اصلی نداره!شما نشستی یه سری داستان بی سر و ته از ذهن خلاق خودت ساختی که مثلا علیه یه شرکت مطلب نوشته باشی!که چی مثلا؟واسه خود شیرینی؟!
    نه عزیزم!با این کارها نه تنها خودت محبوب نمیشی,بلکه سایت آی تی رسان هم زیر سوال میبری!
    و قسمت جالبش اینجاست که هرکی ازتون انتقاد میکنه نه تنها منطقی جواب نمیدین بلکه طرفو متهم به “عدم رعایت ادب” و در نهایت تهدید میکنین که کامنت هاش رو حذف میکنین و …
    به عقیده من شما در درک معنای لغوی “ترجمه” و “تالیف” دچار دوگانگی هستید!
    من از هیچکدوم از شرکت ها طرفداری هدف دار نمیکنم!بحث من سر اینه که شما حق نداری به اسم ترجمه(که در واقع در مورد شما میشه ترجمه تالیفی تحریف شده!) بیای و ذهن کاربران رو از واقیعت دور کنی!
    امیدوارم از این به بعد این موارد رو رعایت کنید!
    البته اگر این کامنت رو مثل سایر کامنت ها حذف نکنید!

    1. محمد طولابی

      دوست عزیز لطفا خود را کنترل کنید. حتی یک بچه دبستانی هم متوجه می شود که نیمه‌ی اول متن، از خود نویسنده و نیمه دوم متن، اخبار سایت مرجع است. از تغییر ناگهانی لحن سخن پیداست. حال شما به این کشف افتخار می‌کنید؟ بسیار خب. ما و سایر دوستان هم به شما تبریک می گوییم، چون از بین 3500 نفر بازدید کننده این پست، فقط شما موفق به این کشف مهم شدید!!!
      این مطالب به قول شما بی سر و ته هم برای خود شیرینی نبود دوست مودب من. در همین مطلب به ظاهر بی سر و ته به مشکلات سایر پرچمداران اشاره شد و به صورت طنز، طرفداری کورکورانه از یک برند نفی شد. همه چیز را که نباید با داد و فریاد بگویند. پس این مطلب خیلی هم مهم بوده و حاصل فکر است.
      مقاله نیاز به مقدمه دارد. عادت بنده این است که در اغلب مقالات چاپ شده ام لحنی طنزگونه دارم. مقدمه چینی و طنزپردازی را در بخش اول انجام دادم و در بخش دوم مقاله اخبار سایت مرجع بدون تغییر آمده است. پس لطفا ما را متهم به تحریف حقایق نکنید. کدام حقیقت در این مقاله تحریف شده است؟ حتی یک کلمه هم از اخبار سایت مرجع تحریف نشده است. فقط این اخبار در کنار نوشته هایی از من قرار گرفته. این یعنی تحریف؟ آیا اصل سخن سایت مرجع عوض شده بود؟
      قرار نیست ما کلمه به کلمه همانند سایت مرجع برای شما خبر بنویسیم. ما اصل خبر را از آنجا گرفته‌ایم، که آن را هم بدون تحریف به شما عرضه کردیم. مابقی متن در اختیار نویسنده و به دلخواه اوست به شرطی که حقیقتی عوض نشود. از آراء کسب شده می توان گفت که این پست مورد پسند همه واقع شده.
      محال است بتوانید در تمام متن حتی یک حقیقت تحریف شده بیابید.
      “اگر یافتید حتما ما را مطلع کنید. حتما”
      و واقعا به ما حق بدهید که امثال چنین نظرات تاسف‌باری را حذف کنیم.

  24. آخه کی گفته اندروید هنگی هست؟من 1 ساله xperia. Z داشتم اصلا نه هنگ نه لکی توش ندیدم و بسیار روان بوده حتی تو اندروید 4.4.4 اصلا لک نمی زنه و یه هفته میشه z3 گرفتم به جرات می تونم بگم از ایفون دوستام سر تره و رابط کاربریش بسیار جذابه و مثل سامسونگ و ایفون حالت کارتونی نداره و میشه کاملا عمق رنگ ها رو درک کرد از روی تعصب نمی گم اما بهترین گوشی ها xperia z 3,galaxy not 4,LG g3 هستن

  25. چرا این قدر دیگه از اندروید بد میگید
    من الان دوساله گلکسی نوت 2 دارم هنوز یه بارم هنگ نکرده
    اما چند بار پیش اومده برا چند ثانیه گیر کرده اما هنوز هنگ نکرده

      1. گربه دستش به گوشت نمیرسه می گه پیف پیف بو می ده!
        چرا تا حالا آیفون و آیپد و آیپاد و مک بوک من هیچ کدوم هنگ نکردن؟

        1. محمد طولابی

          ادب را رعایت کنید.
          در صورت تکرار چنین لحن بی ادبانه ای نظرات بعدی شما حذف خواهد شد
          ما کی گفتیم همه محصولات اپل هنگ می کنند؟
          ما فقط گفتیم شماری از آیفون‌های 128 گیگ مشکل دارند. همین
          تکرار نشود

  26. جناب طولابی
    شما که دم از نداری می زنی و در مقالاتتون ادعا می کنید گوشی ساده در دست می گیرید چگونه می تونید در مورد اسمارت فونها ی روز بازار اظهار نظر بفرمایید؟؟
    دوست عزیز خیلی از اسمارت فونهای روز بازار کم و بیش دچار ایرادات سخت و نرم هستند این نمی شود که شما با یک مقاله و تشویش اذهان چند خواننده صنعت یک شرکت را به هم بزنید
    قلم شما مقدس است بیشتر دقت بفرمایید
    یک همکار!

    1. محمد طولابی

      بله من گوشی ساده دستم میگیرم دوست گلم اما قرار نیست برای قضاوت در مورد اسمارتفونهای سطح بالا حتما آن ها را داشته باشیم. ما افرادی هستیم که در حوزه فناوری کار می‌کنیم. مسلما بدون دردست گرفتن آیفون و هر گوشی دیگر می توانیم با استفاده از اطلاعات علمیمان بیش از صاحبانش درباره آن قضاوت کنیم چون از صبح تا شب مشغول این کار هستیم و اطلاعاتمان اصلا کم نیست.
      اذهان کسی را هم مشوش نکرده‌ام چون همواره تاکید می‌کنم نه اپل و نه گوگل برایم فرق ندارند. اگر گجتی معیوب باشد مردم باید بدانند
      و فعلا که خدا را شکر خبری از خرابی آیفون در کشور به دستمان نرسیده پس جای نگرانی نیست. کسب و کار آیفون فروشان هم به خطر نیفتاده.
      مقاله را هم من برای سایت انتخاب نکرده ام که می گویید باعث تشویش اذهان شده. این مقاله در نوبت ترجمه بود و من ترجمه اش کردم. تالیفی نیست. از سایتی معتبر به نام IPHONEHACKS.COM انتخاب شده
      با تشکر

  27. آیفون های امسال واقعا به دل من ننشستن.محصولات امسال اپل بوی خلاقیت و نوآوری نمیده.واقعا تفاوت آیفون 6 و 5s چقدره؟ نوآوری کو؟ پیشرفت چشمگیرش کجاس؟ به نظرم امسال وقتی اپل آیفون 6plus رو معرفی کرد به نوعی به اعتبار سامسونگ هم اضافه کرد و follow بودنش معلوم شد.واقعا فبلت اپل در مقابل نوت هیچ حرفی برای گفتن نداره همونطور که gsmarena این حرفمو با مقایسه بین نوت 4 و آیفون 6plus ثابت کرد.امسال با اینکه اپل فبلت زد ولی بازم نوت 4 در آمریکا بیشتر از نسل پیشینش یعنی نوت 3 فروخت( خود itresan خبرش رو گذاشت)
    یه چیز دیگه هم لازم میدونم بگم.در همین پست اشاره شده گلکسی اس 5 در 10 روز 10 میلیون فروخت، بعد عده ای میان میگن سامسونگ ورشکست میشه و …….اگه فروش پرچمدارای کمپانی مثل سونی رو از zبگیر و بعد z1 و z2 و z3 رو باهم جمع کنیم، بازم نصف فروش اس 5 در 10 روز نمیشه

  28. اپله دیگه!!
    بازم این اپلیا میان یه بهونه میسازن…
    آخرشم میگن تو تو عمرت تا حالا آیفون از نزدیک دیدی؟!
    بنده خدا اون موقع که تو فقط یه طرح اولیه از آیفون تو مغزت داشتی ما …

  29. یک هفته تمام تلاش کزده و سرانجام بودجه کافی را از پدر دریافت می‌کنید
    این جملش بد جوری حالمو گرفت.پول گوشی سه میلیونی از پدرم.خدایا یعنی یه همچین روزی زو میبینم

    1. ببین جوری که قیمت ایفون داره پیش میره چن سال دیگه میتونی ایفونتو بفروشی باش خونه بخری و عروسی کنی و ماشین هم بخری

    1. محمد طولابی

      ای بابا ماهان جان من با اپلی ها و اندرویدی ها هر دو شوخی کردم. تو متن از هنگ کردن اندروید هم بحث شد.
      یا هیچکدومو اذیت نمیکنم، یا هردوتا رو با هم اذیت می‌کنم تا کسی گله نکنه! 🙂

  30. نمیدونم چرا انقدر زور میزنید محصولات اپل رو بد نشون بدید خب دوست نداری بخری نخر ، الان 40 خط نوشتی 30 خط اول هیچ ربطی به خبر نداشته فقط داشتی میکوبیدش بقیش هم که منبع نداره

    1. محمد طولابی

      اینم منبع: iphonehacks.com
      در صورت تکرار این گونه لحن سخن گفتن، نظرات شما حذف خواهد شد
      لطفا ادب را رعایت کنید
      هدف ما فقط رساندن اخبار به هموطنان است.
      ما نه با گوگل و نه با اپل هیچ دشمنی نداریم

      1
      2
      1. حالا داداش شما چرا زووود از کوره خارج میشی!؟
        به قول خودت(نه iphonehacks.com)
        از قدیم گفتن انسان جایز الخطاست!!!
        :))

        1. محمد طولابی

          اگر اشتباهی کرده باشم با کمال تواضع می‌پذیرم دوست گلم.
          اما واقعا قصد بنده تشویش اذهان و به هم ریختن کسب و کار دیگران نبوده.
          من فقط یه مقاله ترجمه کردم
          هر عیبی هم که بهش اشاره کردم در آیفون بوده و هیچکدوم ساختگی و از طرف خودم نیست
          آقای گلکار عزیز خودشون در جریانن که من چقدر برای قلمم تقدس قائلم.
          اخبار کذب هرگز در نوشته‌های من جایی ندارن

        1. سلام
          دوست عزیز،ذکر منبع برای کپی برداری یا استفاده لازمه.حالا اگر ما دوست نداریم یا نمیخواهیم ذکر کنیم ،اونو نمیشه انکار کرد!

          موفق باشید

    2. سلام دوستان
      من فقط hTC استفاده میکردم و اصلا هنگ نداشت. متاسفانه گوشی اخرم که m9plus بود گم شد. با تحریک همکاران یه اپل 6splus 64 گرفتم. الان هم دارمش. استفاده میکنم. ولی باید بگم متاسفانه فقط هنگ هنگ و هنگ میبینم. البته جاییکه اینترنت ضعیف باشه تو هنگ کردن غوغا میکنه. دوست ندارم عوضش کنم. ولی باید بگم یه جورایی پشیمونم اپل خریدم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH