اخبار فناوری در روزی که گذشت (شنبه 14 مرداد)

با قسمت سوم از “اخبار فناوری در روزی که گذشت” در خدمتتان هستیم. بدون هیچ مقدمه‌ای سراغ مطالب می‌رویم. امیدوارم خوشتان بیاید.

**********

  • حتما بارها در مورد انرژی‌های پاک و جایگزین از جمله توربین‌های بادی، سلول‌های خورشیدی و … شنیده‌اید. اما حتما این را هم می‌دانید که انرژی تولیدی از طریق این وسایل نمی‌تواند پاسخگوی نیاز روز افزون بشر باشد، به‌خصوص درمورد توربین‌های بادی که با ایجاد آلودگی صوتی و همچنین تاثیر منفی بر روی محیط زیست از جمله کشته شدن سالانه تعداد زیادی پرندگان بوسیله پره های توربین، مانع استفاده گسترده آن‌ها در شهرها و حتی محیط زیست می‌شوند. حال یک شرکت تونسی، توربین‌های جدیدی اختراع کرده که بدون پره هستند. ایده طراحی این توربین از قایق‌های بادی نشات گرفته است. از مزایای این توربین بی صدا بودن، بازدهی حداقل 2 برابری نسبت به توربین‌های معمولی، بی ضرر بودن برای محیط زیست و … می‌باشد. می‌توانید اطلاعات بیشتر را از سایت خود شرکت دنبال کنید.

لینک ویدئویی

همان‌طور که می‌دانید اولترابوک‌های فعلی از ویندوز 7 بهره می‌برند اما دو رویداد مهم، یعنی عرضه ویندوز 8 و از آن مهم‌تر پردازنده جدید اینتل به نام Haswell می‌تواند باعث بروز تغییرات خوش آیندی در آن‌ها شود. اینتل پس از عرضه دو نسل جدید پردازنده که به‌جهت کم مصرف بودن و کارایی بالا مناسب اولترابوک‌ها بودند (یعنی 1-Intel Core و 2-Ivy Bridge) قصد دارد در سال 2013 از پردازنده نسل سوم خود یعنی Haswell بهره ببرد. اینتل گفته است: با وجود این پردازنده‌ها، شما فکر خواهید کرد که اولترابوک‌تان یک تبلت است، ولی زمانی که به آن نیاز داشته باشید، فکر خواهید کرد با یک Pc رو‌به‌رو هستید.

تا آن زمان برای استفاده از اولترابوک با سیستم عامل ویندوز 8 باید از Ivy Bridge استفاده کنید ولی بعد از آن مطمئنا با نسلی پر قدرت و بسیار کم مصرف روبه‌رو خواهید بود.

مبحث پردازنده‌ها را ادامه می‌دهیم این بار با خبری از IBM.
پردازنده 5.5 گیگاهرتزی برای MainFrameها با استفاده از System z  و +Power7.

بله درست شنیدید. چیپ “zNext” این پردازنده از چیپ قبلی که 5.2 گیگاهرتز بود و در سال 2012 معرفی شده بود، 20 درصد سریع‌تر عمل می‌کند و می‌تواند باعث قدرتمندتر شدن MainFrameها شود.

تابستان ناموفق برای فیس‌بوک: کاربران علاقه خود را، سرمایه داران اعتماد خود را و برنامه نویسان اعصاب خود را از دست داده اند!!

  • فیس‌بوک در بورس: ارزش سهام فیس بوک تقریبا به نصف قیمت اولیه رسیده است. با این حال اقتصاد دانان نیز دید مثبتی به آینده فیس‌بوک در بازار بورس ندارند و مجله تایم نیز پرسیده: آیا وقت آن نیست که مارک زوکربرگ استعفا دهد؟!
    اما این فقط اول ماجراست زیرا فیس بوک در حال از دست دادن کاربران نیز است. در نظام ارزشیابی رضایت مشتریان آمریکا، نمره فیس‌بوک از 100 با کاهش 8 واحدی به 61 رسید. این درحالی‌ست که نمره گوگل پلاس در این سازمان با 78 در مقام اول قرار دارد.
  • مشکلاتی از تبلیغات فیس بوک: بی‌بی‌سی برای اثبات بیهوده بودن سرمایه‌گذاری در فیس‌بوک دست به اقدام عجیبی زد. او یک صفحه قلابی از شرکتی که وجود ندارد با نام VirtualBagel تاسیس کرد و توانست برای همین صفحه خالی که نه محصولی دارد و نه وجود خارجی دارد، بیش از 3000 لایک بگیرد!! این لایک‌ها بیشتر از خارج US/UK بوده و از کشورهایی نظیر مصر و … نصیب صفحه قلابی شده است. این لایک‌ها را ربات‌های فیس‌بوک انجام داده‌اند. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد 80 درصد کلیک‌ها بر روی تبلیغات توسط همین روبات‌ها انجام می‌گیرند. پیگیری اخبار بیشتر را در صورت علاقه به خود شما واگذار می‌کنم. نظیر: مشکل فیس‌بوک با برنامه‌نویسان، از دست دادن مدیران اجرایی و در آخر نیز پیوستن خواهر مارک به گوگل پلاس!!

خب باز هم خبری از فیس‌بوک: کمیسر نروژی امنیت داده اروپا از سیستم تشخیص چهره فیس‌بوک ابراز نگرانی کرده است. این  کمیسر در حال بررسی بیشتر برای پی بردن به ماهیت آن است.

وی در این ارتباط گفته است:

این یک ابزار قدرتمند است و نحوه کار دقیق آن فعلا برای ما مشخص نیست. این شبکه 950 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و میلیون‌ها عکس طی این مدت جابجا می‌شوند. ما باید برای بحث بیشتر در مورد پایگاه داده آن و اینکه چگونه از امنیت اطلاعات شخصی محافظت می‌کند با فیس‌بوک بحث کنیم.

این ابزار هنگام آپلود عکس جدید به کمک شما می‌آید و لیستی از دوستانتان را که در عکس حضور دارند؛ بدون اینکه شما انتخاب کنید و با توجه به تگ های قبلی، به شما پیشنهاد می‌کند. حتی اگر دوست شما از زاویه دیگر در عکس حضور داشته باشد. با اینکه استفاده از این ابزار هنگام آپلود عکس‌ها و وجود نفرات زیاد به شما کمک می‌کند ولی از سیستم بسیار پیشرفته فیس‌بوک برای ردیابی و ذخیره اطلاعات شما و نیز دوستانتان در اینترنت خبر می‌دهد.

صحبت در مورد عکس‌ها را با معرفی سایت جدیدی ادامه می‌دهیم. این بار از زیرمجموعه فیس‌بوک، یعنی اینستاگرام. بله شما می‌توانید لحظه به لحظه از آپلود عکس‌ها از نرم‌افزار اینستاگرام در 5 شهر سیدنی، سائوپائولو، توکیو، لندن و نیویورک مشاهده با خبر باشید.
حتما به این وبسایت سر بزنید. پس از ورود به سایت و انتخاب یکی از 5 شهر بالا، از مشاهده عکس‌های آپلود شده توسط دیگران لذت ببرید.

برای تفریح چطور است نگاهی به بیشترین ویدئو های تماشا شده در یوتیوب بیاندازیم. البته فقط نامشان را نگاه خواهیم کرد چون M4-7…!!

1. Justin Bieber – Baby ft. Ludacris (almost 765 million views)

2. Jennifer Lopez – On The Floor ft. Pitbull (575 million+ views)

3. Shakira – Waka Waka(This Time for Africa) (485 million+ views)

4. Lady Gaga – Bad Romance (almost 480 million views)

5. Eminem – Love The Way You Lie ft. Rihanna (481 million+ views)

6. Charlie bit my finger – again ! (almost 470 million views)

7. LMFAO – Party Rock Anthem ft. Lauren Bennett, GoonRock (468 million+ views)

8. Michel Teló – Ai Se Eu Te Pego – Oficial (Assim você me mata) (407 million+ views)

9. Don Omar – Danza Kuduro ft. Lucenzo (almost 372 million views)

10. Eminem – Not Afraid (almost 353 million views)

خب بعد از این تفریح جذاب، با دو خبر از Rovio به کار خود ادامه می دهیم.

  1. آپدیت جدیدی برای پرندگان خشمگین فضایی با نام سیاره سرخ در پاییز عرضه خواهد شد. پس از موفقیت سریالی این بازی و همچنین استقبال از بازی جدید این شرکت با نام الکس شگفت انگیز، باید منتظر نسخه بعدی این بازی باشید.
  2. چین بزرگ‌ترین بازار تلفن‌های هوشمند است و شرکت‌ها برای باز کردن جا پای خود دست به هر کاری می‌زنند. حال Rovio قصد دارد 2 فروشگاه خرده فروشی از محصولات خود در بیجینگ و شانگهای افتتاح کند. همچنین قرار است دیزنی پارکی در چین تاسیس کند. Rovio گفته فقط به بازی فکر نمی‌کند و باید شاهد حضور این شرکت موفق در سایر عرصه‌ها نیز باشید. قبل از این نیز، Rovio با قرار دادن 2 مرحله “سال اژدها ” و “جشنواره ماه چینی”، بازی خورهای گرامی را بیشتر با فرهنگ چین آشنا کرده بود.

پس از یک دعوای طولانی مدت درباره اینکه چه کسی می تواند قسمت‌های مختلف اینترنت را کنترل کند، کنفرانسی در دسامبر در این رابطه تشکیل خواهد شد. با اینکه کنفرانس جهانی ارتباطات بین المللی (WCIT) خواستار این است که سازمان ملل در کنترل این شبکه جهانی نقش داشته باشد، آمریکا از نقشه خود برای جلوگیری از دادن هرگونه کنترل بیشتر به سازمان ملل خبر داد.

 

در سال  ۱۳۳۵  در شهر تبریز به دنیا آمد. از همان کودکی ذهنی خلاق و متفکر داشت و به چیزهای بزرگ فکر می‌کرد. در دانشگاه پردیو  به تحصیل پرداخت.

نکته جالب این است که استیو جابز مرد تکنولوژی امروز او را همراه با خود به یکی ار بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان یعنی Apple آورد. او کسی نبود جز شخصی به نام سینا تمدن. جالب است بدانید که در محصولاتی چون آی‌پاد، آی‌پد و آی‌فون نقش داشته است. در سال ۱۹۹۷ به اپل پیوست و از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۶ او معاون مدیر عامل در شرکت دیگر استیوجابز یعنی نکست بود.

حال که می بینید افرادی چون سینا تمدن به یکی از مقامات ارشد اپل رسیده‌اند، می‌توان به این قضیه پی برد که وافعا خواستن توانستن است. شاید در آینده‌ای نزدیک افراد دیگری به اپل راه پیدا کنند و برای کشور ما راه افرینی کنند! (اپل اپس)

آخرین خبر مژده ایست به کاربران سامسونگ (که فکر هم نکنید ما اپلی هستیم!).
این شرکت کره ای در اعلامیه ای در فیس‌بوک گفته که گوشی قبلی خریداران هر یک از محصولات خود را با قیمتی مناسب می‌خرد (البته فعلا برای آمریکا).
حداکثر مبلغی هم که می پردازد 300$ می‌باشد. این خبر شامل خریداران GS3/GS2 ،گالاکسی نوت و تلفن همراه‌های هوشمند آینده تولیدی این شرکت نیز می‌شود.

باز هم منتظز نظرات سازنده شما هستیم.

در یک نگاه: اخبار فناوری در روزی که گذشت (جمعه 13 مرداد)

در یک نگاه: اخبار فناوری در روزی که گذشت (پنج شنبه 12 مرداد)

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

2 در مورد “اخبار فناوری در روزی که گذشت (شنبه 14 مرداد)”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH