12 گوشی پرچم‌دار که در سال 2015 بایستی منتظر آن‌ها باشیم

موج جدید اسمارت فون‌ها در سال 2015 در راه است و پیش بینی‌ها از هم اکنون برای پرچم‌داران سال آینده میلادی آغاز شده است. محصولاتی که به نظر می‌رسد سرعت سریع‌تری داشته، دوربین‌های قدرتمندتری برای آن‌ها انتخاب شده و باتری آن‌ها نیز بهبود یافته است.

سال آینده را نیز می‌توان سال کمپانی کوالکام و چیپست‌های 64 بیتی دانست. این کمپانی، به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده چیپست‌های موبایل با راه اندازی خط تولید پردازنده‌های 64 بیتی، سعی دارد تا تغییرات گسترده‌ای را در بازار ایجاد کرده و اعتبار بیشتری را به محصولات خود ببخشد. به همین دلیل این پردازنده قرار است از محصولات پایین رده تا پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف را در بر گیرد! چه اشکالی دارد، شاید یک گوشی ساده 400 هزار تومانی نیز به یک پردازنده 64 بیتی مزین شود!

اسنپدراگون 810 به احتمال بسیار زیاد قلب تپنده خیلی از پرچم‌داران آینده خواهد شد! پردازنده‌ای قدرتمند، با سرعت بالا و پشتیبانی از رم‌های DDR4 و نهایتا رابط گرافیکی Aderno 430! همچنین نسل جدید پردازنده‌های اسنپدراگون توانایی ساپورت از دوربین‌های بسیار با کیفیت را داشته و با پشتیبانی و پخش فرمت‌های جدید فیلم‌برداری نظیر h.265 باعث می‌شود تا بتوانید مدت بیشتری را به فیلم‌برداری اختصاص داده و به راحتی با کیفیت بالای 4K فیلم برداری کنید!

در سال 2014، شاهد بودیم که باتری اسمارت فون‌ها نیز تغییر کرد و با اعمال قابلیت‌هایی همچون Ultra Power Saving Mode در برخی مدل‌ها، آن‌ها توانستند تا دو روز به طور کامل دوام بیاورند! پس امیدواریم این روند خوب و مفید در سال 2015 نیز ادامه پیدا کند.

اما سال 2015 باید منتظر چه گجت هایی باشیم؟

با ما باشید تا این موارد را بررسی کنیم!

  • 1- موتورولا (Moto X (2015 edition

زمان تقریبی عرضه: سپتامبر 2015

اولین سری ارایه شده گوشی موتو ایکس، در سال 2013 و تحت لیسانس گوگل از سوی کمپانی موتورولا عرضه شد. این گوشی در زمان خود خیلی محصول خاصی نبود و تنها شما قادر بودید کمی آن را سفارشی سازید و قاب‌های پشتی آن را با مواد خاصی درخواست کنید.

در سال 2014، دو چیز اتفاق افتاد، گوگل با عرضه موتو ایکس نسخه 2014 نشان داد که از اشتباهاتش درس گرفته و به دنبال رفع آن است و با حل آن‌ها نسخه دوم را در حد یک پرچم‌دار به بازار عرضه کرد و رقیب جدیدی را برای سایر کمپانی‌های معتبر معرفی کرد. اتفاق دوم خرید موتورولا توسط لنوو بود!

با این تفاسیر باید همگی منتظر نسخه 2015 موتو ایکس باشیم تا ببینیم این کمپانی چه ایده‌هایی در سر دارد! لنوو تضمین داده است که برند موتورولا همچنان در بیشتر بازارها استفاده خواهد شد.

moto-x1

  • 2- iPhone 6s و iPhone 6s Plus

زمان تقریبی عرضه: اواسط سپتامبر 2015

آی‌فون 6 و آی‌فون 6 پلاس برای شکستن یک رکورد دیگر در سال 2014 وارد بازار شدند. این محصولات مجددا از سوی اپل و با نام آشنای آی‌فون عرضه شدند. طراحی خاص و البته جدید در کنار حضور نسخه هشتم iOS همه چیز را برای لذت بردن از این اسمارت فون خاص آماده کرده است.

اما به نظر می‌رسد که در سال 2015، با ورود آی‌فون 6s و آی‌فون 6s plus کمی سورپرایز شویم!

البته طبیعی است که در نسخه بعدی شاهد هیچ گونه تغییری در طراحی و سایز صفحه نمایش نباشیم و تنها منتظر بهبود کلی سخت افزار و تغییر در کیفیت دوربین بمانیم! هرچند اپل معمولا برای کاربرانش یک سورپرایز دارد! باید منتظر باشیم.

iPhone6-18

  • 3- سامسونگ گلکسی نوت 5

زمان تقریبی عرضه: اوایل سپتامبر 2015

شاید صحبت از نوت 5، در حالی که زمان زیادی از نوت 4 نگذشته است و تازه این نو گل شکفته سامسونگ پا به بازار نهاده است، کمی غیر منطقی به نظر آید. اما در همین ایام شایعات زیادی در خصوص پنجمین برگ از دفتر سامسونگ منتشر شده است. شایعات بیان می‌کنند که این محصول غول پیکر سامسونگ با کیفیت صفحه نمایش فوق العاده‌ای نسبت به نوت 4 عرضه خواهد شد!

طبیعی است هم اکنون که سامسونگ در حال تبلیغ بر روی نوت 4 است، هنوز هیچ برنامه رسمی برای نوت 5 ارائه نکرده است، به همین دلیل امکان تغییر همه چیز وجود دارد. اما مهم‌ترین تغییراتی که در نوت 5 اتفاق خواهد افتاد را می‌توان در حضور پردازنده 64 بیتی قدرتمند، بهبود عملکرد S Pen و کار بر روی ویژگی‌های مولتی تسکینگ دانست.

Galaxy Note 4 Review (19)

  • 4- سامسونگ گلکسی S6

زمان تقریبی عرضه: اوایل مارس 2015

گلکسی S6 می‌تواند بدون شک یکی از بزرگ‌ترین تغییرات خط تولید سری گلکسی محسوب شود!

این محصول به قدری متفاوت خواهد بود که برخی منابع به نقل از سامسونگ تولید آن را در قابل پروژه صفر یا Project Zero نام گذاری کرده اند.

به احتمال بسیار قوی، سامسونگ ششمین کهکشانی خود را همانند گلکسی آلفا و نوت 4 با بدنه‌ای خاص و البته فلزی وارد بازار کند و اولین محصولی باشد که از پردازنده فوق قدرتمند و 64 بیتی اسنپدراگون 810 استفاده می‌کند. در قسمت دوربین نیز سامسونگ در نظر دارد تا از یک نمونه 16 مگاپیکسلی یا به احتمال قوی‌تر یک دوربین قدرتمند 21 مگا پیکسلی با سنسور خاص سونی استفاده کند. خبر خوش دیگر این است که S6، با حافظه داخلی پیش‌فرض 32 گیگابایتی وارد بازار شده و دیگر از ورژن‌های 16 گیگ خبری نیست!

البته حتما منتظر اخباری دیگری در حوزه نرم افزاری گلکسی S6 نیز باید بود! این کمپانی از ویژگی های خاص جدیدی بهره خواهد برد!

samsung-galaxy-s5-29

  • 5- (HTC One (M9

زمان تقریبی عرضه: اوایل مارس 2015

HTC با عرضه M8 استانداردهای جدیدی را برای اسمارت فون‌ها بنا نهاد. طراحی شیک و بی نظیر با یک بدنه تمام آلومینیومی که تاکنون برای یک محصول اندرویدی سابقه نداشت (برخی معتقدند اپل جهت طراحی آی‌فون 6 پلاس را از این محصول تایوانی الهام گرفته است).

البته اچ‌تی‌سی با قرار دادن یک دوربین ساده 4 مگاپیکسلی البته با فناوری اولترا پیکسل، یک نقطه ضعف عظیم را برای همیشه در این محصول خاص بر جای گذاشت. به همین دلیل نمی‌توان عکس‌ها و فیلم‌های ثبت شده با این گوشی را با هیچ رقیبی مقایسه کرد!

حال که زمان زیادی از عرضه آخرین پرچم‌دار اندرویدی اچ‌تی‌سی می‌گذرد، امیدواریم که این شرکت مشکل دوربین M8 را حل کرده و با دستی پر وارد بازار شده و M9 را به دست مشتریانش برساند. هنوز هیچ پیش‌بینی در خصوص این نسخه انجام نشده است، اما به نظر می‌رسد با یک رابط کاربری پیشرفته‌تر و زیباتر و همان بدنه زیبا روبه‌رو باشیم!

برای اطلاع از بقیه مسایل باید کمی منتظر باشیم.

htc-one-m8-18

  • 6- LG G4

زمان تقریبی عرضه: می 2015

ال‌جی G4 به احتمال قوی اولین محصول این کمپانی کره‌ای خواهد بود که از پردازنده اختصاصی خود استفاده می‌کند. به احتمال زیاد پرچم‌دار جدید ال‌جی مسیر موفق سری G را ادامه می‌دهد. جی 4 با صفحه نمایش خارق العاده ارایه می‌شود که احتمالا بر پایه همان G3 است ولی با رفع مشکلات آن!

به احتمال قوی این کمپانی قیمت جی 4 را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد داد که یکی از دلایل آن عدم استفاده از پردازنده اسنپدراگون است و اگر این چیپست بتواند در حد قابل قبولی ظاهر شود، این قیمت پایین به یکی از معضلات اصلی کمپانی رقیب یعنی سامسونگ بدل خواهد شد.

البته باید منتظر دریایی از امکانات نرم افزاری ال‌جی نیز باشیم!

LG G3 Review (70)

  • 7- سونی Xperia Z4

زمان تقریبی عرضه: اواخر فوریه 2015

همان‌طور که می‌دانید سونی تصمیم دارد تا سالانه دو پرچم‌دار از خانواده Z را روانه بازار کند. پس یکی از قطعی‌ترین محصولات سال 2015 همین زد4 است! پرچم‌داری که به گفته سونی قرار است یکی از بهترین اسمارت فون‌های بازار شود!

بر اساس اعلام رسمی و نیمه رسمی مسئولان این کمپانی، زد4 با صفحه نمایشی 5.5 اینچی و رزولوشن QHD عرضه می‌شود تا بتواند با رقبای خود به رقابت بپردازد. همچنین سونی بر روی کیفیت دوربین این محصول نیز کار خواهد کرد تا بتواند یکی از بهترین‌ها در رده خود باشد؛ و نهایتا اینکه به احتمال بسیار زیاد Z4 نیز از پردازنده 64 بیتی اسنپدراگون 810 استفاده خواهد کرد.

  • Xperia Z3 Compact Review (30)
  • 8- مایکروسافت لومیا PureView 2020

زمان تقریبی عرضه: بهار 2015

به نظر می‌رسد که مایکروسافت علی‌رغم قولی که در جهت حفظ نام نوکیا داده است، در حال از بین بردن این برند بوده و قرار است تا با حفظ نام Pureview و البته تکنولوژی آن، دست به توسعه محصولات و اسمارت فون های خود بزند.

در سال 2014 مایکروسافت تمام تمرکز خود را بر روی به‌روز رسانی بزرگی از سیستم عامل خود با عنوان Windows phone 8.1 و پایه نرم افزار محصول جدیدش با عنوان Lumia Pureview2020 گذاشته است. البته پیش‌تر قرار بود این گجت با عنوان لومیا 1030 وارد بازار شود که هنوز نام دقیق آن مشخص نشده است.

Nokia-Lumia-930-PureView-Camera

9- OnePlus Two زمان تقریبی عرضه: آوریل 2015

  • oneplus-one
  • 10- Amazon Kindle Fire 2015 Edition زمان تقریبی عرضه اواخر سپتامبر 2015
  • amazon_smartphone_191022136050_640x360
  • 11- Motorola Moto G 2015 زمان تقریبی عرضه بهار 2015
  • moto g
  • 12- Xiaomi Mi5 زمان تقریبی عرضه جولای 2015
  • Xiaomi-Mi-4-officially-unveiled (1)

24 در مورد “12 گوشی پرچم‌دار که در سال 2015 بایستی منتظر آن‌ها باشیم”

  1. با اقا سهیل دعوا نکنید خیلی ها مثل این هستن اون موقع سونی گوشی میزد خارقلاده سام سونگ داشت نگاهش میکرد میگفت کاشکی فقط به گرد پای سونی برسیم
    این اچ تی سی که میگین محصول تایوانی هستش محصولات تایوانی که اشغالن اچ تی سی هم فقط به جیبش فکر میکنه
    در ضمن اپل چی داره تو سه میلون میدی به گوشی که چی بشه چه امکاناتی داره
    یا سام سونگ هر ماه یک گوشی میزنه که شبیه هم اند واز نظر سخت افزر فرقی ندارند
    ادم هایی مثل تو زیادن سهیل که بلدن فقط شایعه پخش کنن

  2. الان یعنی اچ تی سی سونی رو زده جلو یعنی چی اچ تی سی چی داره یا مثلا ال جی شما برو گوشی های سام سونگو ببین گلکسی اس6 رو سام سونگ با دزدی ساخته ببینید اقا سهیل شما که میگید 8اپل از 20 سونی بهتره بهتره که بدونی اپل دوربیناشو میده سونی بسازه الان سونی یک گوشی زده بنام اکسپیریا ام5 از نوت4 سام سنگ که پرچمدارشه ولی اکسپیریا ام5 که میان رده هستش بهتره
    بعضی ها بخاطر سود یک حرفارو میزنن نه آقا خودتونو خسته نکنید دیگه شایعه وکلاه برداری بسته سونی از سام سونگ این ماه بهتر شده همین

  3. آقا این گوشی نوکیا قیمتش حدوداً چند در میادین و حدود کی می آخه این نوشتید بهار اما تا حالا خبری نشده. ممنون میشم پاسخ بدین

    1. مجتبی مسکینی

      این مطلب برا آبان ماه سال گذشته‌اس و اون موقع پیش‌بینی شده بوده که بهار میاد! اما در حال حاضر و طبق شایعات مایکروسافت از پرچمدارهاش تا چند ماه دیگه (احتمالا سپتامبر) رونمایی میکنه و وقتی هم که هنوز معرفی نشده نمیشه از قیمتش حرفی زد!

  4. مجیدابربرند(سونی)

    درضمن کسانیکه گوشی باز هستن فرق برند رو میدونن من ایفون 4و5،،گلکسی4روداشتم وباهاشون کارکردم گوشیهای خوبین ولی از موقع ک ابربرند سونی رو توی دستم گرفتم معنی واقعی گوشی هوشمندوفهمیدم این حرفو فقط کسانی متوجه میشن ک گوشیهای سری زد رو دارن ودارن ازش استفاده میکنن مث یک پرقو لطیفه ولی محکمیش مثل تراکتور رومانیه چیزی بنام هنگ یا خرابی نمیفهمهه چییه

  5. مجیدابربرند(سونی)

    سلام،
    اقا سهیل اول شمابرو تاریخ وقدمت شرکت سونی روببین بعد بیا چرتوپرت بنویس،خدمت ک عرض کنم بشرییت مدیون سونی هستن چون ابدا کننده صوتی تصویری دنیاااس شما ک الان دارین راحت ب تلوزیون نگاه میکنین مخترع اون شرکت سونی بود وقدمت وتاریخشم بالاتراز شرکت درپیت اپله وهیچ وقت هم تاحالا برشکست نکرده وهییبییچوقت زیردست شرکتی نبوده بروتاریخچه اپل روبخون ک سالی شیش باربرشکست میکنه وزیردست ماکروسافت وگوگل داره دستوپامیزنه پس بفهههم چی میگی

  6. اون دوستانی که میگن سونی دوربینش خوبه با دوربینش حال میکنیم ، فلانه، در حضور نوکیا این صحبت ها رویایی بیش نیست همه این رو میدونند که نوکیا رو لنز گوشی هاش بسیار حساس بوده و این که این مطلب رو بگم تکنولوژی داره به سمتی میره که سیستم عامل کامپیوتر با سیستم عامل گوشی یکسان بشه اندرود نم نم کنار گذاشته میشه برداران
    عزیزم.

  7. فقط سونی ( من که میخوام z4 compact رو بخرم )
    البته چند وقته از گوشی های Amazon هم خوشم اومده !
    ( ولی باز هیچی سونی نمیشه ، مخصوصا قسمت دوربینش )

    1. سهیل اسکندری

      واقعا برات متاسفم. برای هوادارن با تعصب اما غربتی و کمپانی تازه به دوران رسیده که فقط بلده دوربین گت کنه در حالی که دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 6 ، هزارااااااااااان برابر بهتر از 20.7 زد 1 تا زد 4 است. واقعا محصولات سامسونگ و اپل و الجی و اچ تی سی در برابر سونی لنگ میندازن. طراحی اکسپریا زد تا زد 4 هم که تار مویی با هم فرق نداره.

      1. اقا سهیل بهتره شما خودتونو با چیزهای دیگه سرگرم کنید اصلا اگه از موبایل سردر نمیارین خواهشا نگید این بهتره یا اون بهتره

      2. سلام، آقا سهیل از نحوه صحبتتون نشانه شخصیتتون بود .. یعنی چی غربتی؟ یعنی کسی حق نداره درباره گوشی مورد علاقش نظر بده؟ اصلن گوشی اسمارت فون دستت بود؟ یکم لااقل درباره دوربین سونی تحقیق کن درباره اسباب بازی که نظر نخواستن میای نظر میدی …. با احترام برای کلیه ای برندها

      3. اقا سهیل واقعا برات متاسفم با این دیدگاهت
        سونیو اصلا نمیشه با سامسونگ و اپل و اینجور چیزا مقایسه کرد…من خودم sony z3 دارم…عاشقشم
        دلیل دارم که میگم
        ضد اب بودنش
        دوربینه قویش
        تو این سه ماه یه بارم هنگ نکرده
        اسپیکراش عالین
        بسه یا بازم بگم
        متعصب نباش…با دید باز نگاه کن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH