پرواز ناو هواپیمابر بر اساس داستان علمی تخیلی Marvel

شاید بسیاری از شما فیلم‌های علیمی‌-تخیلی کمپانی Marvel را دیده باشید. در سری جدید این فیلم‌ها مانند Avengers و سری دوم Captain America یک ناو هواپیمابر پرنده وجود داشته که ظاهرا مورد توجه وزارت دفاع آمریکا و پنتاگون قرار گرفته و احتمالا پروژه این طرح را کلید زده است.

2658-08-709962

DARPA یا مرکز تحقیقات تکنولوژی‌های نوین پنتاگون اعلام کرده است در پی ساخت این ناو هواپیمابر برای پروازهای بدون سرنشین این ارگان است. طبق گفته DARPA پشتیبانی و عملیاتی کردن پروازهای بدون سرنشین در مناطق مختلف نیازمند حمل و جابجایی تجهیزات زیاد و همین‌طور باند بزرگ پرواز برای عملیاتی شدن پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین است. اما با استفاده از این ناوها به راحتی و بدون مقاومت هوا و پرواز بالا، مشکل حمل تجهیزات و هزینه بالای آن رفع می‌گردد. این ایده همانند پروژه‌ای است که هم‌اکنون توسط هواپیما‌های C-130 اجرا می‌شود و هواپیما‌های بدون سرنشین را در منطقه عملیاتی قرار می‌دهد.

nvgcz4zoubpimygkkcoq

اما موضوعی که بحث برانگیز است مرز استفاده از این ناوهای هواپیمابر است که قطعا پس از ساخته شدن جنجال زیادی به پا خواهد کرد، این در حالی است که هنوز پنتاگون تعریف دقیقی از وظایف و قوانین استفاده از آن ارائه نکرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH