نوکیا N1 اولین تبلتی است که از USB دو طرفه استفاده می‌کند!

امروز بعد از شایعات فراوان، کمپانی فنلاندی نوکیا اولین تبلت خود را با نام N1 معرفی کرد. تبلتی که سخت افزار قدرتمندی دارد و شکل و شمایلی همانند آی‌پد! اما نوکیا که یک کمپانی برای اولین‌هاست، قصد دارد تا در زمینه استفاده از کابل USB دوطرفه نیز اولین باشد. برای اطلاع از این موضوع همراه ما باشید.

NOKIA-N1

USB دوطرفه به این معنی است که هر دو طرف کابل USB همانند یک دیگر هستند و از هر دو طرف می‌توان برای استفاده در یک پورت استفاده کرد (در تصویر زیر هر دو نوع کابل USB برای درک بهتر قرار داده شده است).

USB

نوکیا بر روی اولین تبلت اندرویدی خود برای اولین بار از کابل USB دوطرفه از نوع C استفاده کرده، این درحالی است که تاکنون کمپانی دیگری اقدام به ساخت چنین محصولی نکرده بود و اغلب افراد منتظر بودند تا در نمایشگاه CES 2015 چنین محصولی را مشاهده کنند. البته نوکیا اعلام کرده است که این محصول همزمان با سال نوی چینی روانه بازار خواهد شد و شاید تا آن زمان کمپانی دیگری محصولی را با USB دو طرفه روانه بازار کند.

موضوعی که به نظر می‌رسد نوکیا در آن دچار اشتباه شده، نوع USB است، زیراکه N1 از USB 2.0 بهره می‌برد درحالی که اکنون استاندارد انتقال اطلاعات USB 3.1 است. نوکیا در خصوص این اقدام می‌گوید:

دلیلی که ما از نسخه قدیمی‌تر USB بر روی محصول خود استفاده کردیم، این است که شریک ما امکان استفاده از USB جدید را بر روی چیپ دستگاه نداشت، اما پردازنده اینتل این دستگاه قادر است تا تمام انتظارات ما را برآورده کند ولی فعلا امکان دسترسی به USB 3.1 بر روی این پردازنده را نداشتیم.

2 در مورد “نوکیا N1 اولین تبلتی است که از USB دو طرفه استفاده می‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH