اپ‌استور نام برنامه‌های رایگان که پرداخت درون برنامه‌ای دارند، عوض کرد

فروشگاه نرم افزاری اپل که اپ استور نام دارد، در به‌روزرسانی جدید خود تغییری را ایجاد کرده است که از این پس برای برنامه‌هایی که پرداخت درون برنامه‌ای دارند، واژه رایگان نوشته نمی‌شود و کلمه GET جایگزین کلمه FREE (رایگان) شده است.

اپلیکیشن‌ با پرداخت درون برنامه‌ای به برنامه‌هایی گفته می‌شود که در ابتدا بدون نیاز به پرداخت مبلغ، کاربر می‌تواند آن‌ را نصب کند اما بعد از ورود و یا در برخی قسمت‌ها کاربر می‌بایست مبلغی را پرداخت کند که با این اقدام اپل، از این پس این نوع اپلیکیشن‌ها رایگان نامیده نمی‌شوند.

app-store

اوایل امسال نیز گوگل چنین اقدامی کرد و اپلیکیشن‌های با پرداخت درون برنامه‌ای را تغییر نام داد.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که هیچ کدام از دو فروشگاه نرم‌افزاری گوگل پلی و اپ استور علاقه‌مند به چنین کاری نبودند و تنها به دلیل فشار‌هایی که دولت آمریکا بر آن‌ها وارد کرد، مجبور به چنین اقدامی شدند. زیرا دولت آمریکا معتقد است کاربران باید به‌صورت کامل از مشخصات اپلیکیشنی که خریداری یا دانلود می‌کنند، اطلاع داشته باشند. دولت آمریکا همچنین میزان درآمدی را که دو فروشگاه نرم‌افزاری از نامیدن اپلیکیشن‌های درون برنامه‌ای به رایگان کسب کرده بودند، استرداد کرده است.

در ایران نیز اغلب فروشگاه‌های نرم افزاری چنین نوع برنامه‌هایی را “با پرداخت درون برنامه‌ای” می‌نامند. پرداخت درون برنامه‌ای باعث می‌شود تا توسعه دهندگان اپلیکیشن خیال راحتی نسبت به کپی رایت برنامه خود داشته باشند و تاحدودی مانع فروش غیرقانونی آن شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH