ارسال فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی

موشک سایوز با کد TMA-15M امروز به سکوی پرتاب بایکونور قزاقستان حمل می‌شود تا حامل 3 سرنشین برای ایستگاه فضایی بین‌المللی باشد. پرتاب این موشک برای دوشنبه 24 نوامبر برنامه ریزی شده و قرار است فرمانده آنتوان شکاپلروف از سازمان فضایی روسیه، تری ویرتس مهندس پرواز ناسا و سامانتا کریستوفرتی مهندس پرواز آژانس فضایی اروپا را به ایستگاه فضایی بین‌المللی برساند. این افراد پس‌فردا برای اقامت پنج و نیم ماهه در ایستگاه آماده می‌شوند. برنامه اقامتی این ایستگاه به این صورت است که هر دو ماه و 15 روز سرنشین جدید فرستاده خواهد شد و به ازای هر دو ماه اقامت 6 نفره یک ماه اقامت 3 نفره در ایستگاه وجود خواهد داشت. عکس زیر مرحله حمل این سایوز را توسط قطار مخصوص به سمت سکوی پرتاب را نشان می‌دهد، این مرحله امروز غروب به پایان خواهد رسید و موشک بر روی سکو مستقر خواهد شد.

roscosmos

1 در مورد “ارسال فضانوردان جدید به ایستگاه فضایی بین‌المللی”

  1. سایوز امن ترین سیستم انتقال فضانورد به فضا و برگشت اون به زمینه اونم با کمترین هزینه. آمریکا برای همین شاتل ها رو بازنشسته کرد که هم هزینه پرتابشون سر سام آور بود و هم امنیتشون با دو حادثه کلمبیا و چلنجر زیر سوال بود.
    روس ها هم شاتل بوران رو درست کرده بودند ولی با برآورد هزینه پرتابش به این نتیجه رسیدن که بهتره کنار بزارنش و سایوزها کار رو ادامه بدهند. تو فیلم گراویتی می تونید قشنگ با سایوز اشنا بشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH