چگونه از تبلت خود به عنوان صفحه نمایش دوم برای کامپیوتر استفاده کنیم؟

اگر به تازگی تبلت جدیدی خریده‌اید، احتمال دارد که دستگاه قبلی‌اتان گوشه‌ای افتاده باشد و خاک بخورد. پیش از آن که آن را بفروشید، مقاله زیر را بخوانید، زیرا در این مطلب می‌آموزید که چطور از تبلت قدیمی‌اتان به عنوان مانیتور دوم برای کامپیوتر یا لپ‌تاپتان بهره ببرید. البته با فبلت‌ها و اسمارتفون‌ها هم می‌شود چنین کاری کرد، ولی تبلت‌ها صفحه بزرگ‌تری دارند و بیشتر به درد این کار می‌خورند.

نصب برنامه دسکتاپ

برنامه  Splashtop Streamer  را دانلود کنید و مطمئن شوید که آپشن Personal را انتخاب کرده‌اید. پس از آن مراحل نصب را اجرا کنید. در مدت نصب تنها چیزی که باید به آن توجه کنید، انتخاب آپشن Just myself است.

desktop_extension_1

پس از اتمام نصب به تب Status  بروید و روی لینک Create a Splashtop Account کلیک کنید. نام خود را وارد کرده و یک پسورد انتخاب کنید و سپس روی Create Account کلیک نمایید. پس از ایجاد اکانت می‌توانید از نام کاربری و پسوورد مربوطه برای وارد شدن به حساب استفاده کنید.

نصب برنامه موبایل

پس از آنکه کامپیوتر آماده شد، حالا نوبت به تبلت می‌رسد. از اینجا برنامه Splashtop Extended HD را دانلود کنید. برنامه را باز نمایید و تنها Go را بزنید.

desktop_extension_2

مطمئن شوید که کامپیوتر و تبلت‌تان به یک شبکه متصل شده‌اند. سپس Continue را بزنید و برای پایان کار Finish را بفشارید. خواهید دید که به طور خودکار تبلت، کامپیوتر را خواهد شناخت.

متصل شوید

برای امن نگه داشتن اتصال، برنامه از یک کد امنیتی استفاده می‌کند که باید آن را ایجاد کنید. به برنامه دسکتاپ بروید و تب Security را باز نمایید. پسوردی را که می‌خواهید، وارد کرده و تایید کنید و پس از آن همین اطلاعات امنیتی را در تبلت وارد نمایید.

desktop_extension_3

برای اینکه مجبور نباشید برای هر بار اتصال پسورد را وارد کنید، می‌توانید آپشن ذخیره رمز را انتخاب کنید. به محض اینکه متصل شدید، Continue را بفشارید و یادداشت‌های معرفی را بخوانید.

desktop_extension_4

استفاده از تبلت در نقش یک مانیتور جدید می‌تواند خیلی مفید باشد، زیرا ویژگی تاچ را بدون پرداخت هزینه‌ای به دسکتاپ شما اضافه می‌کند. البته در نسخه رایگان تنها امکان ایجاد اتصال برای 5 دقیقه است و پس از اتمام این زمان باید دوباره متصل شوید. اگر می‌خواهید که اتصال‌تان دائمی باشد، باید نسخه کامل برنامه را تهیه کنید.

3 در مورد “چگونه از تبلت خود به عنوان صفحه نمایش دوم برای کامپیوتر استفاده کنیم؟”

  1. خیلی ممنون از آمخوزشتون که واقعا کاربردی ه مخصوصا برای من که طراحی انجام میدم ولی یک سوالی داشتم این امکان فقط از طریق کابل هست یا بصورت بیسیم هم امکان داره و دیگه اینکه تبلت فقط بصورت مانیتور دماستفاده میشه یا نه از طریق تاچ اون هم میتونم باکامپیوتر کار کنم

    1
    1
    1. سارا صریحی

      تو خود آموزش اشاره شده که قابلیت تاچ به کار با کامپیوتر هم اضافه میشه. من خودم تست نکردم چنین برنامه ای رو. ولی بر اسا آنچه آموزش گفته میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH