نقدانه: آیا خرید سونی اکسپریا Z3 منطقی است؟

Sony-Xperia-Z3

مدت زمان نسبتا زیادی از معرفی اکسپریا Z3 توسط سونی و ورود آن به بازار کشورمان می‌گذرد و تاکنون مقالات زیادی را در رابطه با آخرین حرف سونی در دنیای اسمارت فون‌ها خوانده‌اید و دیگر همگی با آپشن‌های خاص آن آشنا هستید. اما اگر چشم‌های‌تان را بشورید و جور دیگر ببینید، در می‌یابید که هیچ محصولی خوب مطلق نیست! در نتیجه اکسپریا Z3 نیز با همه خوبی‌هایش، نقاط ضعفی نیز دارد که موجب می‌شود شما از خریدش منصرف شوید! امروز قصد دارم تا برخی از این نکات را که کم‌تر در فضای وب به آن پرداخته شده باز گو کنم؛ پس بیایید تا جوری دیگر به این پرچمدار سونی بنگریم.

اصرار بر تکرار

اکسپریا Z را به خاطر دارید؟ نخستین محصول از سری زد سونی که با طراحی متفاوت نسبت به گذشته و همچنین بدنه‌ای با کیفیت روانه بازار شد. پس از آن  Z اولترا، Z1، Z1 کامپکت و اکسپریا Z2 با همان طراحی، همان کیفیت و کوچکترین تفاوت نسبت به هم (از لحاظ ظاهری) معرفی شدند. همه منتظر یک طراحی خاص از سونی بودیم تا اینکه در نمایشگاه IFA امسال باز هم سونی اکسپریا Z3 را با همان زبان طراحی معرفی نمود و تنها کمی اطراف آن را گردتر کرد و با یک برنامه غذایی منظم، کمی هم از ضخامت و وزنش کاست، اما اگر تمامی سری Z را کنار یکدیگر بگذارید تفاوت مشهودی را میان آن‌ها نمی‌بینید. به خصوص اگر هم رنگ هم باشند! یعنی میان این همه هوادار متعصب سونی، کسی نیست که به این شرکت بگوید استفاده از شیشه در ساخت گوشی و یا ظاهر شیک آن در یک مدل خیلی عالی است اما نه هنگامی که بیش از تعداد انگشت‌های یک دست، مدل‌هایی با نام‌های گوناگون را با همان طراحی معرفی کرده باشی!

Sony Xperia Z3 Review (9)

Sony Xperia Z3 Review (10)

Sony Xperia Z3 Review (11)

ورود ممنوع

درست هم زمان با معرفی اکسپریا Z3، گلکسی نوت4 نیز معرفی شد، اما کهکشانی سامسونگ در رده QHDها قرار داشت در حالی‌که سونی پا را از Full HD فراتر نگذاشته است! حتی پیش‌تر هم G3 از ال‌جی با چنین صفحه‌ای معرفی شده بود اما گویا سونی اعتقادی به این حرف‌ها ندارد. شاید با خود بگویید که میان صفحات QHD و Full HD از لحاظ کیفیت تفاوتی وجود ندارد اما در این روزها که همه دم از QHD می‌زنند، استفاده از صفحه Full HD مانند این است که فکر کنیم سونی درجا می‌زند و از پیشرفت خبری نیست! حداقل مزیت استفاده از چنین صفحاتی برای هواداران، این است که دیگر غر زدن‌های دیگران (کسی که نفهمید منظورم سامسونگی‌ها بود؟!) را از این بابت نخواهند شنید. حال اینکه چه زمانی شاهد برداشته شدن این تابلوی ورود ممنوع مقابل صفحات QHD هستیم، فقط خدا می‌داند! شاید در اکسپریا Z4…! اما واقعا آن موقع کمی دیر نیست؟!

Xperia Z3

همان آش و همان کاسه

Z1 نسبت به Z با یک پیشرفت قابل توجه از لحاظ سخت افزاری رو به رو بود اما اکسپریا Z2 نسبت به Z1 تفاوت خاصی نداشت. حال اگر بگویم که Z3 هم نسبت به Z2 تفاوتی از لحاظ سخت افزاری ندارد، چه حالی می‌شوید؟ در واقع تنها تفاوت آخرین پرچمدار سونی نسبت به نسل قبلی خودش در بخش مهمی همچون سخت افزار، تنها 2 دهم گیگاهرتز فرکانس بیشتر است و حتی چیپست و میزان رم نیز بدون تغییر باقی مانده! با کمی دقت متوجه می‌شوید که Z2 نسبت به Z1 بدون تغییر است و Z3 هم نسبت به Z2! پس می‌توان گفت که پرچمدار سونی نسبت به دو نسل قبلی خودش هم تفاوت خاصی ندارد! برای درک بهتر این موضوع کافی است که نگاهی به نمودار زیر که امتیازات 3 پرچمدار اخیر سونی در بنچمارک AnTuTu هست، بیندازید.

می‌بینید که Z3 نسبت به برادران بزرگ‌تر از خودش چندان قدرت‌مندتر نیست و با وجود اینکه چیزی در حدود 6 ماه بعد از اچ‌تی‌سی وان ام8 و سامسونگ گلکسی اس5 معرفی شده اما باز هم از لحاظ سخت افزاری به نوعی از آن‌ها عقب‌تر است. پس می‌توان گفت که هرچه جلوتر می‌رویم از لحاظ سخت افزاری آش همان است و کاسه هم همان!

دوربین 8 مگاپیکسلی

درست خواندید یک دوربین 8 مگاپیکسلی! سونی تا دلتان بخواهد در رابطه با دوربین 20 مگاپیکسلی Z1 تبلیغ می‌کرد. اما خب حق هم داشت، در زمان معرفی Z1 کمتر دوربینی میان گوشی‌های اندرویدی توانایی مقابله با آن را داشت، اما در Z2 باز هم همان دوربین به کار گرفته شد و در Z3 ؟! ای بابا باز هم که همان دوربین استفاده شد! حتی توجه زیادی به مشکل داغ شدن گوشی هنگام استفاده از دوربین هم نشد. وقتی به کنار لنز دوربین می‌نگرید با عدد 20 رو به رو می‌شوید و گمان می‌کنید که هنگام عکاسی هم با همین میزان سروکار دارید اما وقتی گذرتان به تنظیمات دوربین می‌افتد، با میزان ۸ مگاپیکسلی مواجه می‌شوید که تقریبا از تمامی پرچمداران اندرویدی کمتر است! بله، هنگام عکس برداری اگر تنظیمات دوربین به صورت اتوماتیک باشد و شما دستی به آن نبرید، عکس‌ها 8 مگاپیکسلی هستند. تو رو خدا لااقل شما نگویید که با تنظیم به صورت دستی می‌توان از 20 مگاپیکسل استفاده کرد! بیش از 95 درصد افراد هنگام استفاده کاری به تنظیمات دستی دوربین ندارند حتی خود شما هم هیچ‌گاه به خاطر عکس برداری از صحنه‌های متفاوت، تنظیمات را به صورت دستی انجام نمی‌دهید. پس با اینکه دوربین رکورددار میزان مگاپیکسل در میان اندرویدی‌هاست اما همیشه و همه جا از سایر مدل‌ها عکس‌هایی با مگاپیکسل پایین‌تر ثبت می‌کند. تنها تفاوت در بخش دوربین را می‌توان به برنامه‌ها و آپشن‌های اضافی و خاص سونی نسبت داد که آن هم طی چند آپدیت راهی نسل گذشته می‌شود و آن‌ها هم بی نصیب نمی‌مانند.

Sony Xperia Z3 Review (3)

بخریم یا نه؟

خرید پرچمدار سونی در این روزها آن هم در حال و هوای ابری بازار کشور چیزی بیش از دو میلیون تومان برای شما آب می‌خورد، در حالیکه دیدید تفاوت خاصی هم با نسل گذشته نداشت (همچین آش دهن سوزی هم نبود) پس چه دلیل دارد که پرچمدار سابق با نام Z2 را ول کنید و به سراغ Z3 بروید در حالی‌که در حدود 700 هزار تومان پول بیشتر هم داده‌اید و چیز خاصی هم دریافت نکرده‌اید؟ (قیمت اکسپریا Z2 در حال حاضر چیزی در حدود یک میلیون و 300 هزار تومان است)

حال شما در نظرسنجی زیر، بگویید که خرید Z3 را چگونه ارزیابی می‌کنید و اگر صحبت دیگری هم دارید، در بخش نظرات با ما و دوستان‌تان مطرح کنید.

[polldaddy poll=8485274]

80 در مورد “نقدانه: آیا خرید سونی اکسپریا Z3 منطقی است؟”

  1. واقعا متاسفم براتون … دوربین 8 مگاپیکسلی؟ …. یعنی اگر شما اسم خودتون رو گذاشتید منتقد فناوری پس منم خود بیل گیتس م …
    آقای خوب… شما رفتی تو قسمت Manual دوربین بعد در قسمت تنظیمات با گزینه ی 8 مگاپیکسلی برخورد کردی بدونه اینکه حتی به خود زحمت بدی روی اون گزینه ضربه بزنی تا برات یه فهرست بلند بالا از گزینه های متعدد باز بشه اومدی اینجا یه نقد نوشتی که دوربین 20.7 نیست 8 هست…..!!؟؟؟… بعدشم اسم خودت رو گذاشتی منتقد…. ؟>؟؟؟؟
    .
    در ضمن اگر واقعا به تست AnTuTu اعتماد داری میتونی خودت سرچ کنی سایت های دیگه به عدد 43313 رسیدن برادر خوب… .
    کلا فاتحه این سایت رو خوندم ….

  2. با وجود بهبوداش به نسبت Z2 فعلا از لحاظ قیمتی ارزش خرید نداره.

    اگه از اسنپدراگون 805 استفاده میکرد و عکساش تو مود سوپریور از 8 مگا بیشتر میشد باز چیزی….

  3. اون بنچمارکی که شما گرفتید درست نیست من خودم Z3دارم بنچمارکش سی و نه هزار و خورده ای اومد اگه شد عکسشو واستون آپ می کنم
    کلا عالـــــــــــــــــــــــی

  4. اصلا نمیشه اسمه این متن رو نقد گذاشت فقط گیر الکی بود حتی نمیشه گفت نقاط ضعف رو گفتین!
    در باره طراحی که گفتین تکراری باید به این زبان طراحی هم توجه کنین که سونی تقریباً تو همه دستگاه ها عز این طراحی داره استفاده میکنه و زبان طراحی چیزی نیست که تو هر مدل عوض بشه و تا چند سال آینده هم همین‌طور هست!
    دوربین هم ۸ مگاپیکسل عدد مناسبی برای کاربر عادیحتی آیفون هم که ایقدر تعریف میکنین ۸ میگیره و کسی که میخواد ۲۰ بگیره بهتره یکم سواد عکاسی داشته باشه! و به این دقت کنین که دوربین حساسیت نور زیادی داری (ISO 12800) که کمتر دوربین های حرفه ای دارن!
    در ضمن از z1 تاz3 ماژول دوربین و لنز عوض شده و کاملاً متفاوت هست و نمیشه گفت تغییر نکرده!

    در باره صفحه نمایش هم qhd فقط مصرف باطری زیاد میکینه و باFull HD تو صفحه ۵ اینچی تفاوتی نداره! شما تلویزیون هم که استفاده میکنین Full HD هست و تعداد پیکسل برابر دارن حالا خودتون واقعا فک میکنین QHD لازمه؟

    در بارهاین هم که گفتین خواستین نقص هارو بگین اینا واقعا نقص نیست نمی دونم خودتون و زدین به اوون راه یا خواننده رو…. فرض کردین!
    بهتره تاریخچه SONY بخونین و بدونین شرکت مهندسی بنیان هست و بنیان گذاراش پروژه های محرمانه ارتش ژاپن رو انجام میدادن! نه مثل بعضی شرکت ها که تجارت ماهی داشتن!

  5. یک روش غلط در انتقاد شما وجود داره وقتی از یک گوشی به شدت بد میگی بقولی به اصطلاح نقد میکنی بهتر نظر سنجی نزاری این یک روش بده چون وقتی نظر سنجی میزاری با ید از ویژگی ها ی خوبش هم بگی ونقد نباید از روی تعصب باشه چون میشه نتیجش گارد گرفتن بقیه

    1. مجتبی مسکینی

      این بخش نقدانه قرار بود فقط نقص های یک گجت رو بیان کنه! چون خوبی ها رو که همه میگن ماهم قبلا گفتم و در بخش آزمایشگاه به طور کامل اکسپریا زد ۳ و خیلی گجت های دیگه بررسی شده و این نقص های یک مدل هست که معمولا کسی بهش اشاره نمیکنه! قصد ما این بود که نقص ها رو بگیم که موقع خرید طرف بدونه فقط خوبی و مزایا نیست و در رابطه با معایب اون گجت هم بدونه کاری که تقریبا هیچ سایتی انجامش نمیده! و هیچ ربطی هم به تعصب نداره زد ۳ رو نقد کردیم همه گفتن طرفدار سامسونگ هستید و نوت ۴ رو نقد کردیم همه گفتن طرفدار سونی هستید!!! در آخر هم تصمیم گرفتیم که این بخش رو ادامه ندیم و خلاص…!
      در ضمن نظر سنجی آخر هم دقیقا برای این هست که معنی ارزش خرید رو متوجه بشید نه اینکه کسی فکر کنه گجتی که نقد شده بد هست! یعنی بگیم که یک مدل با نام اکسپریا زد ۲ هست که تفاوت چندانی با زد ۳ نداره اما قیمتش بسیار منطقی تر هست!
      میتونید بررسی کامل این گوشی رو از اینجا بخونید
      http://itresan.com/43792/2sony-xperia-z3-review.html

  6. اقا شما هم گیر دادی به اینکه طراحیش تکراریه؛؛؛خب نمیتونه که مثل بعضی کمپانیها…دقت کنید بعضی کمپانیها…از روی بقیه کمپانیها کپی برداری کنه یا اینکه طراحیش Copy & Paste محصولات میان رده اش باشه…مثل بعضی کمپانیها . مجبوره نسبتا تغییرات اندکی بده.

  7. من همیشه طرفدار سونی بودم
    اما آخرین گوشی از سونی که خریدم ضد آب بود اکسپریا V اما متاسفانه با رعایت کلیه مسایل و بستن در ب هندزفری و یو اس بی. آب رفت توش و سوخت
    و منی که هشتصد هزار تومن پول داده بودم بابتش الان انداختمش توی کمد چون هیچ صرفه ای نداره درست کردنش. حالا به شدت از گوشی های سونی زده شدم
    با اینکه به نظرم سونی اکسپریا z3 compact خیلی مناسب و خیلی خوشگله اما خب هم به خاطر اینکه بخاطر زد آب بودن بدجور ضربه دیدم هم بخاطر اینکه قیمت گوشی های سونی نجومی میاد پایین اصلا به صرفه نمیبینم خریدشو
    من قصد خرید گلکسی نوت ۳ رو دارم. میخواستم بدونم به نظرتون خوب هست این گوشی یا خیر؟

  8. لطف کنید دست از خراب کردن چهره ی اکسپریاz3 و سونی بردارید!سونی با این حرفاتون طرفداراش رو از دست نمیده!کسی هم که قصد خرید اکسپریاz3 داشته باشه با این حرفا منصرف نمیشه
    سونی هر نقصی هم داشته باشه باز بهترین گوشیه!

    1. سلام دوست عزیز من میخواستم z3بگیرم ولی با این تبلیغ ها منصرف شدم واسه یه گوش فقط باطریش برام مهم شما که z3دارین بنظرتون بگیرم یا یچیزی دیگه پیشنهاد میکنین؟

  9. سلام
    اینکه میگین z2 نسبت به z1 تغییر خاصی نداشته استباهه،من z1 داشتم و بعد فروختم و z2 خریدم با اینکه دوربین هردو 20 ولی z2 یچیز دیگس با رم 3 گیگ که بهش اضافه شده نسبت به z1 که رم 2 گیگ داره(تو z1 وقتی زیاد با گوشی عکس بگیری هنگ میکنه)،سرعتش واقعا تغییر کرده.لطفا بجای بحث روی عدد و ارقام،با گوشی های مورد نظر کار کنین بعد انتقاد کنین
    ولی با بحثتون راجع به خرید z3 موافقم با تفاوت کمی که با z2 داره خریدش منطقی نیست

  10. نمیدونم مشکل این سایت با سونی چیه؟
    س زمان ک تمام نقدارو اقا پیمان انجام میداد خیلی سایتتون خوب بود ولی الان……!
    متاسفانه خراب کردید!قالبتونم ک پر از اشکال (برای موبایل)

  11. جناب آیتی رسان!
    ظاهر خوب اگر تکرار بشه به نظرم مسکلی نیست همونظور که در آیفون تا ب حال تکرار شد
    مشکل سامسونگ طراحی بود که بر خلاف میل هوادارانش به روند وتکرارش ادامه داد،کی از ظاهر سونی شکایت کرده؟
    ړر ضمن فول اچ دی هم برای این سایز زیاد هست چه اصراری به صفحه کواد اچ دی هست؟وقتی چشم حتی تفاوت اچ دی وفول اچ دی رو نمیتونه تو گوشی تشخیص بده چه نیزی به بالاتر از اون هست؟همین که فیلمبرداریش کواد هست کفایت میکنه
    چشم انسان بیش از ۳۲۰ پیکسل رو هم تسخیص نخواهد داد چه ګیری دادی به این حالا؟
    من هنوزم معتقدم که باید از فول اچ دی فراتر رفت چون هم باعٍ افزایش مثرف باطری میشه هم چیز بیهوده ای هست
    درباره دوربینهم نیومده الکی گا پیکسل رو بالا ببره دقیقا اومده ارتقاعش داده که ب نظرم بر طرف کردن نواقص بهتر از ارایه چیز جدید با نواقص جدید هستش البته این در سی پی یو هم مصداث داره وباز ارتقا داشته نپس رقت یا درجا زدن وګرنه نتایج بنچمارک دقیقا یکی میشد

  12. شما تاکید دارین که بگین مطلبتون راجع به معایب Z3 هست و کاری به مزیتاش ندارین ، پس اصلا منطقی نیس که آخرش بیاین بگین می ارزه بخیریم یا نه ، ارزش خرید وقتی مطرح میشه که هم مزیا و هم معایب بررسی بشن

    1. مجتبی مسکینی

      مزایا و معایب به طور خیلی جزئی در مقاله بررسی تخصصی اکسپریا زد3 بهشون اشاره شده که در بخش آزمایشگاه سایت میتونید بخونید (در همین مقاله هم لینک داده شده!) بله صحبت شما کاملا درست هست و چنین چیزی منطقی نیست اما سوال جور دیگری مطرح شده! ما گفتیم که آیا خریدش منطقی هست یا نه! و این یعنی با توجه به اینکه تغییرات زد3 نسبت به زد2 اندک هست ایا شما حاضر هستید 700 هزار تومان پول بیشتری رو پرداخت کنید و به جای زد2، اکسپریا زد3 رو بخرید؟ ارزشش رو داره که 700 هزار تومان بیشتر پرداخت کنید ؟ دیگه از این واضح تر نمیتونم توضیح بدم در حالیکه در متن هم همین موضوع ذکر شده شاید شما کامل نخوندید

      1. جناب مسکینی ممنون از پاسختون
        اما بنده عرض کردم وقتی صرفا حرف از “معایب” میشه، نباید ببینیم گوشی می ارزه یا نه.
        کمی از برتری های Z3 نسبت به Z2 رو هم میگفتین اونوقت سوالتونو میپرسیدین که با این برتری ها و این نواقص آیا می ارزه 700 تومن بدیم یا نه !
        خواننده ی ناآگاه به راحتی با این مطلب سوق داده میشه به سمت Z2 و حتی برندهای دیگه

  13. من که عاشق سونی ام و حتی اگه مزخرف ترین گوشی هم باشه باز میرم سمت اون ایراداتی هم که شما گفتین زیادی سخت گیرانه و مزخرفه مثلا طراحی اتفاقا من عاشق همین ی کار سونی هستم چون شما از یک کیلومتری گوشی رو دست یکی ببینی سریع متوجه میشی سونیِ و همینه که خاصش میکنه حالا بقیه بماند نه حسش هست نه حوصله که توضیح بدم :/

  14. سایتای زیادی هستن که همش به سونی گیر میدن ، شما هم یکیش ، یعنی سامسونگ یا اچ تی سی هیچ مشکلی ندارن ؟
    خوب وقتی یه گوشی کاربر پسنده چرا سونی باید طراحیشو عوض کنه ؟ در حالی که خیلیا ازش راضین .
    لطفا فقط از سونی ایراد نگیرید .

    1. مجتبی مسکینی

      چقدر زود قضاوت میکنید! وقتی مقاله در رابطه با معایب سونی زد3 هست چه دلیلی داره از سامسونگ اچ تی سی یا یه برند دیگه صحبت کنیم ؟ سری مقالات نقادانه هر بار معایب یک محصول رو بیان میکنه و فکر نکنم هیچ کجای دنیا بتونید یک مقاله رو پیدا کنید که در اون تمامی برند ها از با ارزش ترین اون ها تا بی ارزشترینشون رو مورد نقد قرار بده! دقت کنید گفتم در یک مقاله!

  15. آخه یه ذره وجدان داشته باشی بد نیست آی تی رسان جان!
    اسنپدراگون 800 با 801 فرقی نداره؟
    باطری نابود z1 با باطری z2 فرقی نداره؟
    سایتایی که تو نقد و بررسی جانبداری میکنن کلا در مورد گوشی نظر ندن بهتره

    1. مجتبی مسکینی

      کی گفته که این بررسی تخصصی اکسپریا زد 3 هست ؟ خیلی قبل تر این مدل بررسی شده! اسنپدراگون 800 با 801 تفاوت آنچنان خاصی نداره! بنچمارک ها هم خودشون گویای همین مسئله هستند! مقاله در رابطه با زد3 هست در حالیکه شما از زد وان و زد2 صحبت میکنید! کل مقاله رو بگردید یک بار هم از باتری صحبت نشده…!

  16. شک نکنید ک اگه پولشو داشتم با بدون میخریدمش نه نه سامسونگ ارزش پول دادن داره نه اپل ورزن جدید تاشو خخخ

  17. دیگه تعصب موج می زنه تو نقدتون، حالا پیشرفت های زد سه نسبت به زد دو، افزایش شدت روشنایی وکیفیت صفه نمایش، بهبود صدا، سبک شدن،طراحی زیبا تر، باتری بهتر، افزایش کیفیت دوربین وتغیر کلی سنور ولنز نه اعداد وارقام. ز

    1. مجتبی مسکینی

      دلیلی نداره به برند خاصی تعصب داشته باشیم! سری مقالات نقادانه برای این منشتر میشه که با برخی نکات که کمتر گفته شده رو باز گو کنیم! وقتی که قرار هست تنها نقاط ضعف یک مدل مطرح بشه دلیلی نداره مزایای اون رو بگیم! تمام صحبت های شما به عنوان مثال: کیفیت و روشنایی صفحه، بهبود صدا باتری بهرت و… در مقاله بررسی تخصصی سونی اکسپریا زد 3 اون هم به صورت خیلی جزئی اشاره شده که در آزمایشگاه میتونید ببیند (در همین مقاله هم لینک داده شده) سبک و باریک تر شدن هم که در همین مقاله هم اشاره شده و هیچ کجای این متن اشاره ای به کیفیت ساخت نامطلوب و از این دست مسائل نشده! حتی گفتیم که خیلی شیک و عالی با جنس شیشه هست! بحث این جاست که چرا شبیه به هم هستند همین

  18. من موندم چرا طرفدارای سونی اینقدر متعصبن.آقا بخدا کسی نگفته z3 گوشی بدیه.ولی خداییش اگه منصافنه به قضیه نگاه کنیم z2 با صرفه تره.

  19. راستی چند نکته بود که یادم رفته بگم

    اینکه قیمت زد3 با زد2 اینقدر فاصله داره چیز عجیبی به نظر میرسه ! اما تا بحال به این فکر کردید که قیمت زد2 چرا اینقد پایینه ؟! به نظر من قیمت زد3 در حد پرچمدار یک قیمت خوب و معقولی هستش که همه پرچمدارهای کمپانی های دیگه در همین رنج قیمت هستن ! حالا نکته اینجاست که سونی لطف کرده قیمت زد2 با این مشخصات فوق العاده رو تا این حد کاهش داده ! پس بجای دستت درد نکنه از سونی ، بلکه پاچش رو میگیریم که قیمت زد2 با زد3 چرا اینقد فاصله داره !!!
    نوت3 با اینکه بیش از 1 سال معرفی شده باز هم به لحاظ قیمتی از زد2 بالاتره ! حالا هی بیایید به سونی مظلوم گیر بدید ! دیوار کوتاه تر از سونی نیست ؟!!!

    نکته دیگه در مورد دوربین هستش
    سونی با کیفیت خودکار 8 مگا چنان عکسهایی میگیره که دوربین13 نوت 3 ( اینکه میگم نوت 3 ، چون از نزدیک دیدم و مقایسه کردم ) به هیچ عنوان قابل قیاس نیست

    در آخر کیفیت و طراحی گوشی سونی رو به هیچ یک از کمپانی های دیگه نمیدم البته در کنارش کمپانی اچ تی سی هم هست که طراحی فوق العاده ای دارن

  20. یکی از معدود مقالاتی بود که از جانب شما دیدم که برام تعجب برانگیز بود آقای مسکینی

    اگه از لحاظ ظاهری نگاه کنیم تفاوت های خیلی زیادی داشته هم از لحاظ باریکی و کم شدن وزن ! که اینها خودش میتونه خیلی خیلی مهم باشه !

    شاهکار سونی اینجا مشخص میشه که با دوربین 20 با این ضخامت بدنه درست میکنه این یعنی پیشرفت خیلی محسوس !!!! من روی این خیلی تاکید دارم چون کمپانی های دیگه با دوربین حتی 13 مگاپیکسلی بازم هماز بدنه جدا شدن و این یعنی ضعف در طراحی ضعف در تکرار ضعف در عدم پیشرفت !!!
    درسته که دوربین 20 هست اما واقعا دوربین های این سه گوشی با هم برابرند ؟ اگه از من بپرسید میگم ابدا برابر نیستند

    این درسته که با یک نگاه سه سری آخر زد شبیه هم هستن اما اگه دقیق نگاه کنیم تفاوتهاش خیلی زیاده !

    همیشه کیفیت دوربین گوشی هارو تو سایت های مختلف مطالعه میکردم اما بالاخره موقعیت واسه خودم جور شد تامقایسه ای انجام بدم که نتیجه کاملا برعکس سایتها بود که اونجا فهمیدم که به هیچ یک از سایتها نمیشه اعتماد کامل کرد .

    به هر حال از زحمتی که کشیدید ممنونم

    1. مجتبی مسکینی

      دقیقا در متن هم ذکر شده که نسبت به نسل قبلی باریک تر و سبک تر شده اما این ها بیشتر از هر چیزی به خوش دستی دستگاه کمک میکنه و تغییری در ظاهرش ایجاد نمیشه!
      شاهکار سونی در همون زد وان مشخص شد که برای اولین بار چنین دوربینی رو در اون بدنه قرار داد در زد 2 و زد3 باز هم همون لنز به کار گرفته شده و تغییر چندانی دیده نمیشه!
      کجای مقاله اشاره شده که این 3 دوربین مثل هم هستند؟ ما گفتیم در زد وان 2 مشکل عمده در دوربین بود! 1. داغ شدن دستگاه 2. ثبت عکس به صورت 8 مگاپیکسلی در حالت اتوماتیک! در زد2 و زد3 هم دقیقا همین مشکلات پابرجا هستند و هیچ توجهی به اونها نشده! کسی در رابطه با کیفیت اون ها صحبت نکرده
      خدا رو شکر بالاخره شما پذیرفتید که در یک نگاه سری زد شبیه هم هستند و همین برای ما کافیه!
      اگه پرچمداران بازار رو در اختیار داشته باشید و به طور کامل دوربین اون ها رو در شرایط متفاوت و چندین روز بررسی کنید نتیجه تفاوت زیادی با نتیجه سایت ها نخواهد داشت مگه اینکه اون سایت عدالت رو رعایت نکرده باشه!
      مرسی که کامنت گذاشتین و نظرتون رو گفتین

      1. آقای مسکینی همیشه از ادبیات و بخصوص مقاله های شما خوشم اومده ! چرا چون همیشه سعی کردی معایپ و مزایای اونها رو بدون تعصب بیان کنی !
        این مقاله هم که از اسمش پیداس . پس انتظار نداریم که مزایای زد3 دراین مقاله باشه !
        شما توی این مقاله اصرار دارید که همه ی سری زد مشابه هست که من هم قبول دارم ولی چرا به این نکته توجه نمیکنی که همه از یک خانواده اونهم زد هستند پس دلیلی نداره که تغییرات آنچنانی داشته باشه ! پس سونی سعی کرده که نقاط ضعف خودش رو که در زد1 بود رو در زد2 برطرف کنه که دیدیم همین کار رو هم کرد مثلا باریک شدنش و کاهش وزن ! همچنین در زد3 هم همینطور ! پس دلیلی نداره که از کمپانی سونی انتظار داشته باشیم که مثلا گوشی مثلثی شکل بزنه ! این از این !
        بریم سراغ پردازنده !پردازنده زد1 اسنپدراگون 800 و زد2 801 ! فاصله ی زمانی زد1 و زد2 6ماه ! که زمان معرفی شدن زد2 آخرین نسل پردازنده ای شرکت کوالکام معرفی کرده همین 801 هستش ؟ خب سوال من اینجاست : آیا شما انتظار داری از پردازنده ای که هنوز معرفی نشده و اصلا وجود خارجی نداره استفاده بشه ؟!!! اما این برای زد3 فرق میکنه چون زمان معرفی زد3 پردازنده 805 مورد استفاده قرار میگرفت . اما اینجا سونی بازهم خلاقیت خودش رو اینجا ثابت کرد که با بهینه کردن سخت افزارش قدرت گوشی رو بالا برد ! مثلا از نظر باتری که توی تست های انجام شده مشخص شد چقدر نسبت به زد2 پیشرفت چشمگیری داشته !نکته ی دیگه که ما در مقاله به اون اشاره کردید از صفحه نمایش qhd هست که ونی از اون استفاده نکرده ! اما جالب اینجاست که خودتون هم درنقدو بررسی ز3 به این نکته اشاره کردید که چشم نمیتونه صفحات fhd با qhd رو تشخیص بده یا اینکه تفاوت هاشون رو متوجه بشه ! که اینها رو با چندتا عکس ثابت کرده بودید ! پس آیابه نظر شما استفاده از این درست به نظر میرسه ؟!!! به نظرمن به هیچ وجه به صرفه نیست چون استفاده از این نوع هزینه گوشی رو میبره بالا و همچنین مصرف باتری رو افزایش میده ! اما داد ازاین کمپانی های نمیدونم اسمشونو چی بذارم که فقط با بالا بردن اعداد و ارقام میخوان فروش خودشون رو بالا ببرن ! که متاسفانه شایعه شده در زد4 سونی از qhd استفاده خواهد کرد

        در مورد دوربین هم که چند تا عکس میذارم از نوت3 و زد2 و اکسپریا تی ایکس ( زد2 و تی ایکس در حالت 8 مگاپیکسل و خودکار هستند )
        به حجم عکسها دقت کنید . دوربین سونی علاوه بر اینکه حجم عکس کمتر هست کیفیت بهتری نسبت به نوت3 دارند و همچنین به واقعیت نزدیک ترند . ( با آیفون 5اس هم عکس گرفتم که متاسفانه امکان بلوتوث در اون زمان نبود اگه وقتش شد عکس های اون رو هم حتما قرار میدم )

        نوت3
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/86665687241985760302.jpg

        تی ایکس
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/16642973943766924544.jpg

        زد2
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/30692251802297054546.jpg

        نوت3
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/56839138322269706328.jpg

        تی ایکس
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/19329314611494899761.jpg

        زد2
        http://upload7.ir/imgs/2014-12/68944830994018283407.jpg

  21. سلام
    در مورد دوربین واقعا با نویسنده موافقم
    شخصا z2 خریدم و یک هفته بیشتر نداشتمش و با کلی ضر فروختم
    دوربینش بسیار بسیار ضعیفتر از ارقامی هست که روش نوشته شده. عکس سونی زد2 را با اس4 دقیقا در یک زمان و یک نقطه مقایسه کردم که همون لحظه بدون تردید تصمیم به فروشش کردم.
    در حالت 4k نهایت 5-10 دقیقه میتونید فیلم برداری کنید چون بشدت داغ میشه و از برنامه خودش خارج میشه
    در حالت 60f هم نهایت 30-40 دقیقه !!!! بخدا این فاجعه است

  22. نمیدونم چی باعث شده این مطلبو بذارید در حالی که این ایراداتی که الان گرفتید در بررسی تخصصی z3 همشو برعکس گفته بودید. همه این چیزایی که گفتید غلط هست و هیچکدوم بار علمی و منطقی ندارد. مثل طراحی که هرکدام از برندها زبان طراحی خاص خودشونو دارن و دلیلی نداره طراحی موفق جز بهبود دادن تغییر کنه. یا مثلا صفحه نمایش QHD که خیلی پر ایراده و همه هم میدونن هیچ صفحه نمایشی از z3 بهتر نیست. یا پردازنده که همه میدونن نمرات بنچمارک z3 از نوت4 هم بیشتره. بنظرم کسی که خوب تحقیق کرده باشه در مورد z3 این پست شمارو به تمسخر میگیره چون هرچی ایراد گرفتید آماتور گونه و غلط بود. در گذاشتن اینجور مطالب دقت کنید و اعتبار سایتتون زیر سوال نبرید.

    1. مجتبی مسکینی

      ما که با دلیل و منطق و سند و مدرک صحبت کردیم! دلیل گذاشتن چنین مطلبی هم دقیقا اشاره به نکاتی است که کمتر در فضای وب دیده شده! اعتبار سایت هم با چنین مطالبی خدشه دار نمیشه اتفاقا با همین سری مقالات “نقادانه” نشون میدیم که همونطور که بررسی گوشی های مطرح بازار رو میذاریم و همونطوری که نقاط قوت اون ها رو بیان میکنیم بدون هیچ ترسی از برندی نقاط ضعف رو هم میگیم کاری که تاحالا کسی انجام نداده!

  23. من مثلا الان نفهمیدم این نویسنده عزیزطرفدار کدوم برند هست 😉
    فقط یه لینک براتون میذارم،خودتون و انصافتون،فقط به عکساش نگاه کنید و متنو نخونید و به آدرس سایتم توجه نکنید
    http://xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-6-%D9%BE%D8%B1%DA%86%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%D9%88-%DA%A9/

    این بحثا در مورد طراحی گوشی های سونی یکم دور از عدالته(این همه طراحی متفاوت)
    و در مورد طراحی سونی زد3،یعنی فقط تخریب کردینا
    سونیرو بی خیال اصلا تو بقیه برندها میشه برندی نشون بدین که تو طراحی گوشیهای سریشون مثل سری جی سامسونگ،یا سری اسش یا سری جی الجی و … چه تغییر عظیمی به چشم خورده که ما نمیتونیم ببینیم…
    ظرافت تو گوشی های شرکتایی که از شیشه و فلز برای طراحیشون استفاده کردن،با ظرافت گوشی های پلاستیک محور قابل مقایسه نیست،توی این مورد اصلا نباید بحثی کرد یا مقایسه ای داشت به خدا

    در مورد بنچمارک هم این لینکو ببینید
    http://www.zoomit.ir/articles/mobile/14381-iphone-6-plus-vs-galaxy-note-4-5

    برید تفاوت بنچمارک نوت 3 و نوت 4 (مثلا الان من نفهمیدم نویسنده طرفدار کدوم برند هست ؛) ) ببینید
    از نوت انتظار تفاوت زیاد بین دو سریش نیست ولی از زد هست؟
    دم اپل گرم که با سیستم عاملش تو این زمینه مجال ادعارو از همه گرفته 🙂
    ….
    در مورد دوربین هم دفاعی نکنم بهتره،مردم خودشون درکشون بالاست ماشالا
    ….
    همه پرچمدارا از هر برندی جایز نقدن،نه تخریب
    ما طرفدارای سونی به بقیه برند ها احترام میذاریم و فقط پیش خودمون این جملرو میگیم که همچنان پرچم بالاست ؛)

  24. داداش اخر کار یه 4 تا فحش هم به سونی میدادی دیگه!!!
    من خودم Z1 کامپکت دارم..
    واقعن دارم لذت میبرم!
    دلت بسوزه!!

  25. واقعا خودتون هم یک بار این متنی که نوشتی از اول بخون متوجه میشی که با تعصب خاصی اینو نوشتی! یعنی 12 گرم سبک شدن گوشی خودش سبک شده دیگه. یعنی باریک شدن گوشی خودش خود به خود باریک شده واقعا متاسفم.

    1. مجتبی مسکینی

      وقتی با منطق صحبت میکنیم! تعصب معنا نداره! دلیلی هم نداره که با تعصب مطلب بنویسیم!! هر طوری که فکر میکنم شما مطلب رو یک بار هم نخوندید!! در متن ذکر شده که این محصولات از شیشه ساخته شده‌اند و کیفیت ساختشون بالاست اتفاق دقیقا به همون سبک شدن و باریک شدن اون هم اشاره شده و کسی منکر این ها نیست! بحث اصلی این هست که چرا شبیه به هم هستند همین!

  26. سپهر (وینفونی)

    محمد رضا جان، اشتباه از نوع کامنت گذاشتنم بود عزیزم ‎;)‎
    منظورم این بود که ببینید چقدر لومیا ۹۲۵ و ۹۲۰ ظاهری تفاوت دارن و باز این دو تا از همه نظر با ۹۳۰ تفاوت دارن!!
    و گفتم که میشه اصلا یک کلاس دیگه نام گذاریشون کرد (تعریف کردم!!!)
    و همچنبن ایفون که طراحیش تغییرات زیادی کرده (به خوب و بدش کار ندارم)
    اما الجی و اچ تی سی، بیشتر رو سخت افزار مانور دادن تا طراحی!!
    اما سونی تو این مدل، کلا رو هیچی مانور نداده جز یکم طراحی!!!
    یه کچولو!!!
    البته چند مگاهرتز تغییرات سخت افزاری داشته ‎:D.
    و در پایان میگم
    میشه از سونی شاکی شد اگه زد۴ ، چیپش ۸۰۱ باشه با سرعت ۳ خخخ
    من سونی را دوست میدارم!!
    اما بعد از
    نوکیا و مایکرو و اپل و اچ تی سی!!!

  27. این سایت نمیدونم از کجا پول گرفته سونیرو خراب کنه
    همش باده هواست طرف هیچی حالیش نیس که اینارو میگه
    نقدتون یذره هم ارزش نداره
    ببینید چقد دارن خودشونو میکشن تا زد پرچمدارو ضعیف جلوه بدن
    ادامه بدین ببینم به کجا میرسین خودم زد2 دارم محشره
    زد3 که جای خود دارد

  28. واقعا سامسونگ از لحاظ کیفیت از سونی بهتره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هر کسی این فکرو میکنه بدونه که کامل در اشتباهه . (سامسونگ پلاستیکی :))))))

    1. مجتبی مسکینی

      کسی نه در رابطه با سامسونگ صحبت کرده و نه کیفیت ساخت بالا و مثال زدنی سونی رو زیر سوال برده! بحث این هست که چرا همه گوشی های سری زد شبیه به هم هستند! کسی از کیفیت اون ها صحبتی نکرده!

    2. واقعا حرف خوبی زدی سامسونگ هم از گوشی دویست هزاری تا گوشی سامسونگ اس ۵همه شون بدنه هاشون پلاستیکیه و بعد ی مدت تو جیب صدای بدنه اش میاد سامسونگ پلاسکو اسم بهتریه برای سامسونگ باز ها حالا سامسونگ مُرد بعد صد سال یه گوشی فلزی زد در ضمن سامسونگ همه گوشی هاش دخترونه اس با اون دکمه هوم مسخره اش واقعا همه اش عین واقعیته .سونی اون زمانی ک داشت گوشی ضد اب تولید میکرد سامسونگ داشت باتری گوشی اس تری و اس فور رو درست میکرد تا هی اتیش نگیره گوشی های سونی حتی یه بار هم اتش نگرفتن حالا برعکس سامسونگ و اچ تی سی برین بگید سامسونگ برو همون بدنه پلاستیکی تو بزن سامسونگ عین روباهه که از روی همه شرکت ها کپی میکنه مثل حسگر اثر انگشتش مال گوشی توشیبا ژاپنی بود ک سامسونگ کپی برابر اصل کرد حالا سامسونگ میخواد یه شرکت ژاپنی رو زیر سوال ببره

  29. با سلام

    آقا مجتبی نباید تا این حد سونی رو تحقیر میکردی بهر حال

    گوشی موبایل سلیقه ای انتخاب میشه شما با جنس پلاستیک

    ممکن حال کنی یکی با شیشه فلز یا با فلز تنها و ……. پس

    نمیشه گفت که فعلان شرکت این هست فعلان شرکت این هر

    کس یک سلیقه ای داره مثلا ادمین سایت جهانی اندروید

    xda_ developers اینو میگه تو مصاحبه با ما

    الان من یک Z3 Compact خریدم واقعا محشر هست

    این با رم 2 همین الان بدون روت نصب هیچ برنامه ای

    44679 میزنه حالا چرا شما سایت دیجی کالا اینقدر بر

    علیه سونی هستین خدا میدونه هیچ دوربینی سونی نمیشه

    من عکاسی میخونم بهتون هم ثابت میکنم که بهترین هست

    اینم 2 اسکرین شات AnTuTu که همین الانم گرفتم

    http://8pic.ir/images/lpb2g9vjzrzzyzxg2cbu.png

    http://8pic.ir/images/de1paz3km5ekjeift0to.png

    1. مجتبی مسکینی

      بله این که چه مدلی زیبا هست و چه مدلی نیست یک امر سلیقه ای هست و صحبت شما کاملا درست هست و کسی هم منکر این قضیه نیست! بحث اصلی اینجاست که طراحی هرچه قدر هم که خوب و عالی باشه بالاخره تکراری شده و شبیه به هم هستن کسی نگفته که این مدل ها زشت هستن که! به شخصه با دوربین زد۳ هم کار کردم و علی رغم اینکه عکس های باکیفیتی میگیره اما اون قدری نیست که بشه اونو بهترین دونست! بنچمارک هم تقریبا امکان نداره دو بار پشت سر هم گرفته بشه و هر دو بار یک امتیاز کسب شه! در شرایط مختلف امتیاز متفاوته و وقتی هم که ما بنچمارک گرفتیم اون امتیاز به دست اومد که تصاویرش در بررسی زد۳ موجود هست!

  30. اصلاً نقد خوبی نبود اکثر مردم میدونن که گوشی های سری z سونی یکی از بهترین گوشی های دنیاست

  31. ژانویه 2015 نمایشگاه ces 2015 گوشی z4 معرفی میشه .به نظرم z3 ارزش خرید نداره ، اون هم با این قیمت

  32. اخه هردکسی میاد برسی میزاره این میشه دیگه اخه تا حالا z3 تو دستت گرفتی این برسی گذاشتی؟ در ضمن از زمان عرضه z تا z3 تغیرات زیادی رو گوشی های xperia دیدیم اینو به کمپانی هاییدمثل ایفون و سامسونگ بگین که گوشیاش همه شبیه همن اتفاقا شما ایرادی و مشکلی از این سوپر فون ندیدین بهانه الکی میارین اگه به سایت gsmarena یه سری بزنین می بینین که گفتن این طراحی خاص و بسیار زیبایی هست در سری z سونی پس باذتعصب برسی تون رو خراب نکنین

    1. مجتبی مسکینی

      این مطلب که اصلا بررسی محصول نیست!
      خیلی وقت پیش بررسی این مدل منتشر شده و در متن لینک مطلب هم موجود هست! کسی هم کاری به طراحی خاص و زیبای سونی نداشته و فقط بحث طراحی تکراری هست جایی که تقریبا تمام مدل های سونی شبیه به هم هستند

  33. محمد رضا جابری

    یه بخش هایی از صحبتت رو قبول ندارم!!
    شما که از اسمت مشخصه که وینفونی هستی و در رابطه با محصولاتش اطلاعات داری دیگه ازت بعیده همچین حرفی! مثلا لومیا ۹۲۰ با ۹۳۰ تفاوتی نداره به نظر شما ؟
    920: دو هسته آدرنو ۲۲۵ صفحه ۴.۵ اچ دی سنگین گوریلا گلاس ۲ دوربین ۸ رم ۱
    930: چهار هسته آدرنو ۳۳۰ صفحه ۵ فول اچ دی طراحی متفاوت و سبک تر از قبل گوریلا گلاس ۳ دوربین ۲۰ رم ۲
    دیگه به نظرشما مثلا باید گوشی چی بشه که تفاوت رو احساس کنید ؟ مثلا ۹۳۰ بال در بیاره بره هوا ؟
    یا حتی جی۳ هم نسبت به جی ۲ خیلی تفاوت های زیادی داره! سخت افزار به روز تر دوربین بهتر با فوکوس لیزری طراحی متفاوت ترو بهتر از گذشته (مخصوصا دکمه های پشتش که خیلی بهتر شده) صفحه QHD رابط کاربری خیلی بهتر از قبل! اینا چین پس؟
    حالا آیفون ها رو قبول دارم که تغییری ندارن مثل سری زد سونی!
    اچ تی سی هم تغییرش کم بوده ولی مثل سونی و آیفون نیست! حداقل حداقلش این که دو تا دوربین گذاشت پشت گوشی و دوربین جلو رو خیلی بهتر از قبل ساخت بقیه بخش ها هم که پیشرفت داشت

  34. ـو اصن سونی دستت گرفتی؟
    مث این بی سوادای عشق پلاستیک میگی سونی z و z3 همونن و فقط اسمشون عوض شده
    خب وقتی هیچی بارت نی بهتره پست نذاری

  35. سپهر (وینفونی)

    ‎:|‎
    جالب بود!! خدا بخیر کنه!! طرفداران سونی اینجا رو به خون میکشن!
    به نظر من، نباید از سونی شاکی بود که چرا اینقدر زحمت کشیده!!!
    بین زد۱ و زد۲ سونی وعده یک چیز جدید داده بود!! طراحیش یکم فرق کرد!! ولی درونیش خیلی تغییر داشت از جمله افزایش رم از ۲ به ۳ و استفاده از چیپست قوی تر!
    و از همه مهم تر، تغییر پنل!
    و خب میشه گفت، سونی به وعدش عمل کرده!!
    اما!
    بین زد۲ و زد۳ سونی وعده چیز جدید نداد!! فقط یه فیسلیفت داد از محصولش و اون موفق بود!!!
    نمیشه گفت کلاه برداری کرده!!
    قانوناً هر ۵-۶ ماه، یه گوشی جدید معرفی میکنه!!!
    و
    خیلی از کمپانی های دیگه هم تغییرات آنچنان زیادی ایجاد نکردن!!
    نمونش اچتیسی وان ام۷ و ام۸
    الجی جی۲ و جی۳
    خیلی ها هم بودن که اونقدر تغییر دادن که محصولشون کلا میضد وارد یک کلاس جدید شه!!
    مثل لومیا های ۹۲۰ ، ۹۲۵ ، ۹۳۰
    یا آیفون های ۴،۵،۶!!!
    در کل مفالتون خب بود ‎:D

  36. سلام..البته دو مسئله در این مطلب جالب در نظر گرفته نشد یکی باتری قوی تر Z3 هست که به سادگی نمیشه از کنارش گذشت ! مخصوصا اینکه در چند سال اخیر دغدغه اصلی کابران گوشیهای اندرویدی، همین باتری بوده !
    مسئله دوم بهبود و کیفیت بهتر صفحه نمایش هست که بازم ارتقای کاملا محسوسی داشته
    از طراحی جالبتر کناره های گوشی هم نمیشه گذشت ! ولی در کل منم موافقم که این چند مورد ارزش تفاوت 700 هزار تومانی رو نداره !

    1. مجتبی مسکینی

      در این مطلب قصد ما اشاره به نقاط ضعف اکسپریا زد۳ هست و دلیلی نداره که نقاط قوتش رو بیان کنیم! بررسی محصول نیست که ما هم خوبی ها رو بگیم و هم بدی ها رو! قبلا در مقالات زیادی در رابطه با نقاط قوت این مدل صحبت شده و کسی منکر اونا نیست.

  37. آیا گوشی های سری اس سامسونگ طراحی تکراری نداشت که شما فقط به سونی گیر می دید ؟
    آیا این انصاف است؟

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز جان این مطلب در رابطه با سونی هست و دلیلی نداره که از طراحی محصولات سامسونگ صحبت کنیم! در آینده نه چندان دور هم چنین مطلبی رو در رابطه با محصولات سامسونگ منتشر می کنیم

  38. همه ی گوشی های دنیا یه سری مشکل دارن فقط باید بگردیم ببینیم کدوم یکی با مشکلاتش کمتر برای آدم دچار گرفتاری میشه از حق نگزریم گوشی های سری Z سونی کیفیت خوبی دارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالا بروید
TCH