نقدانه: آیا خرید سامسونگ گلکسی نوت4 منطقی است؟

Note-4

چندی پیش نخستین صفحه از کتاب بی سر و تهی با نام “نقدانه” را منتشر کردیم و از آنجایی که در نخستین گام به سراغ کمپانی محبوب سونی رفته بودیم، سیل انتقادات به ما وارد شد. طرفداران سامسونگ از خواندن چنین مقاله‌ای در پوست خود نمی‌گنجیدند، اما غافل از اینکه این قصه سر دراز دارد. این بار به صورت خیلی اتفاقی قرعه به نام گلکسی نوت4 افتاد و دومین صفحه از کتاب نقادانه مربوط به این فبلت (بخوانید اسمارت فون) محبوب و کهکشانی سامسونگ ورق خورده است. البته خواندن چنین کتاب پر باری تنها با رعایت شرط خاصی امکان پذیر است و آن چیزی نیست جز شستن چشم‌هایتان! (همون قضیه سهراب، چشم‌ها را باید شست و این صحبت‌ها!) شما تاکنون مقالات متعددی را در رابطه با این محصول خوانده‌اید اما برخی نکات ریز و درشت هستند که تاکنون بازگو نشده‌اند! اگر می‌خواهید ناگفته‌های گلکسی نوت4 را بدانید، چشمان‌تان را بشویید و با ما همراه شوید.

کابوسی با نام پلاستیک

به طور معمول طراحی‌های سامسونگ چنگی به دل نمی‌زند. همه محصولات شبیه به هم هستند و جنس بدنه همه آن‌ها از پلاستیک است. بیش از 90 درصد افراد گمان می‌کنند که سامسونگ با معرفی گلکسی آلفا یک مدل تمام فلزی را روانه بازار کرده و بالاخره دست از سر این پلاستیک لامصب برداشته است (!) اما غافل از اینکه تنها نواری خیلی نازک در اطراف دستگاه دیده می‌شود که از فلز ساخته شده و قاب پشتی همچنان پلاستیکی است! گلکسی نوت4 نیز چنین موجودی است یعنی با نواری فلزی و قابی پلاستیکی! برخی نیز گمان می‌کنند قاب پشتی از چرم ساخته شده در حالیکه پلاستیکی است با خطوطی ساده که از آن به عنوان طرح چرم یاد می‌کنند. یک فرضیه در رابطه با این طرح چرم بیان شده و آن این است که هنگام طراحی این محصول توسط طراح، گودزیلای آن شخص (همان فرزند کوچکش) در یک فرصت مناسب مداد به دست وارد اتاق شده و طراحی پدر را به خطوطی نامشخص مزین کرده است و پدر بی خبر از همه جا این خطوط را آسمانی پنداشته و از آن به عنوان طرح چرم یاد کرده است! ناگفته نماند که گاهی اوقات با برداشتن قاب پشتی دستگاه یاد و خاطره گوشی‌های فیک و چینی در دلتان زنده خواهد شد.

Galaxy Note 4 Review (20)

از جنس بدنه که بگذریم به طراحی تکراری آن می‌رسیم. طرفداران متعصب این کمپانی کره‌ای، معتقدند که همه کمپانی‌ها از یک زبان طراحی خاص استفاده می‌کنند و به همین دلیل محصولات‌شان شبیه به هم است. البته راست هم می‌گویند، سری Z سونی و یا آیفون‌های اپل شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما ما هر ساله محصولی شیک، جوان پسند و باکیفیت همچون یکی از سری‌های Z سونی و یک گجت دوست داشتنی و استایلیش از اپل را می‌بینیم در حالیکه برای سامسونگ قضیه متفاوت است و محصولی نچسب با طراحی بی ذوق هر سال از جلوی چشم‌مان می‌گذرد. راستی، صحبت از اپل شد! سامسونگ که دست از این طراحی تکراری بر نمی‌دارد، نمی‌دانم چرا بی‌خیال آن دکمه عریض هوم در زیر صفحه نمی‌شود؟! شاید منتظر است تا ابتدا اپل دست به کار شود و سپس…!

دوربینی به ظاهر با کیفیت

گلکسی نوت 4 یک دوربین 16 مگاپیکسلی و به ظاهر با کیفیت به همراه دارد اما طبق نظرسنجی اخیر آی‌تی‌رسان در رابطه با دوربین گوشی‌ها، نوت4 از سامسونگ مدلی پایین‌تر از سایر رقبا شناخته شد! باز خدا پدر و مادر پیمان گل‌کار را بیامرزد که در آن نظر سنجی ابتدا نام گوشی‌ها را مشخص نکرده بود و به همین دلیل افراد بدون اطلاع از نام گوشی، به عکسی که به نظرشان باکیفیت‌تر بود رای دادند و پس از مشخص شدن نام گوشی‌ها دریافتیم که کهکشانی سامسونگ در میان ۶ شرکت کننده جز ۳ مدل برتر هم نیست! کسی منکر کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط این گوشی نیست، اما تصاویر تنها زمانی باکیفیت به نظر می‌رسد که در کنار مدلی معمولی باشد و اگر پای یک پرچمدار به میان آید، گلکسی نوت4 در افق محو خواهد شد.

از طرفی برخی برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دوربین اصلا در حد و اندازه‌های نامی بزرگ چون گلکسی نوت4 نیستند. به‌عنوان مثال در رابط کاربری دوربین در بخشی با نام Selective Focus می‌توانید پس از ثبت عکس نیز فوکوس را تغییر دهید. اما این قابلیت اصلا قابل مقایسه با ReFocus نوکیا و یا Background DeFocus سونی که کارایی تقریبا مشابهی دارند، نیست. مورد داشتیم که 7 بار پشت سر هم از یک سوژه با این روش توسط نوت4 عکاسی کردیم و در هیچ کدام از آن‌ها نتوانستیم فوکوس را تغییر دهیم. سامسونگ از همین آپشن‌های بی‌خود و اضافی استفاده کرده که از 32 گیگابایت حافظه داخلی تنها 24 گیگابایت آن را در نوت4 در اختیارتان می‌گذارد.

Galaxy Note 4 Review (43)

صدایش از ته چاه می‌آید

وقتی مدلی را برای نخستین بار در دست می‌گیرید، ابتدا ظاهر آن را می‌نگرید (که چنگی به دل نمی‌زند) سپس از کیفیت دوربین آن به به و چه چه می‌کنید و پس از آن یک موزیک را پخش کرده تا بلندی و کیفیت صدای آن را بسنجید. نوت4 از لحاظ کیفیت صدا بدک نیست؛ اما بلندی آن اصلا چنگی به دل نمی‌زند! البته توقع‌مان هم کمی بالاست چون بیچاره تنها یک اسپیکر دارد که آن هم استریو نیست. پس بنده خدا حق دارد که صدایش از ته چاه بیاید و ترجیح دهید که بیخیال گوش دادن به موزیک با آن شوید. این بیخیال شدن زمانی به اوج می‌رسد که یک مدل از اچ‌تی‌سی در آن حوالی در حال پرسه زدن باشد.

Galaxy Note 4 Review (29)

برداشتن گام به عقب

گلکسی اس5 را به خاطر دارید؟ مدلی از سامسونگ که ضد آب و گرد و غبار بود و گمان می‌کردیم نوت 4 نیز چنین قابلیتی داشته باشد اما گویا در امتحان IP68ها مردود شده! حتی در آن نخستین روزهای معرفیش خیلی‌ها گمان می‌کردند که نوت4 هم ضد آب است اما این‌گونه نبود. گلکسی اس 4 را چه؟ آن را به خاطر دارید؟ بازهم مدلی پر سر و صدا و انقلابی از سامسونگ که قابلیت‌های خاصی همچون توقف هوشمند ویدیو و یا Smart Scroll (حرکت صفحه با حرکت چشم) را در دل خود گنجانده بود اما نوت4 فاقد آن‌هاست. همین نسل سوم سری نوت از نسخه سوم Micro USB پشتیبانی می‌کرد اما خبری از آن در نوت 4 نیست. گویا سامسونگ ملت را موش آزمایشگاهی فرض کرده و مدام در حال آزمون و خطاست! در اینجا دو سوال مطرح می‌شود؛ نخست اینکه اگر آن قابلیت‌ها کاربردی بودند، پس چرا در سایر محصولات از آن بهره گرفت و نوت4 بیچاره را از آن محروم کرد؟ دوم اینکه اگر در حال آزمایش آن‌ها بود و خودش هم در آن زمان نمی‌دانست خوب هست یا نه، پس چرا این همه تبلیغ در رابطه با آن‌ها انجام داد و ضد آب بودن و یا همان توقف هوشمند ویدیو در S4 را در بوق و کرنا کرد؟

اصلا فرض می‌کنیم  که یک سری قابلیت را ندارد اما در عوض سنسور ضربان قلب به آن اضافه شده است. خب با یک برنامه خیلی ساده می‌توانید کارایی مشابه این سنسور را به گجت خود بی افزاید پس چه دلیلی دارد پول اضافی بابت چنین آپشنی بدهید؟

Galaxy Note 4 Review (34)

بخریم یا نه؟

هواداران سامسونگ تا حد زیادی به هواداران تیم محبوب و آبی پوش پایتخت شبیه هستند. آن‌ها کج بودن زمین را عامل اصلی باخت‌های پیاپی تیم‌شان می‌دانند و سامسونگی‌ها، فروش بالای نوت4 را دلیل برتری آن بر دیگر مدل‌ها! غافل از اینکه اگر فروش بیشتر دلیل بر برتری است، پس پراید از لامبورگینی سرتر خواهد بود! چرا؟ شما بگویید. خود سامسونگ هم معتقد است که دنیا قلمرو نوت ۴ هست، اما کسی نیست به او بگوید که چقدر دنیایش کوچک است!

note4-seminar-8

دیدید که طراحی نوت4 با نوت3 تفاوت محسوسی ندارد، از لحاظ بلندی صدا چنگی به دل نمی‌زند و حتی برخی قابلیت‌های نوت3 را هم در خود نگنجانده است. پس با این حساب آیا  خرید نوت 3 با قیمتی در حدود 700 هزار تومان کمتر نسبت به نوت4 (در حال حاضر) منطقی‌تر نیست؟

حال شما در نظرسنجی زیر، بگویید که خرید Note 4 را چگونه ارزیابی می‌کنید و اگر صحبت دیگری هم دارید، در بخش نظرات با ما و دوستان‌تان مطرح کنید و این را هم بدانید که نقادانه کتابی است بی سرو ته! پس اگر طرفدار برند خاصی هستید، مراقب صحبت‌هایتان باشید چرا که دیر یا زود گجت محبوب شما نیز گرفتار این بلا می‌شود!

 [polldaddy poll=8489236]

105 در مورد “نقدانه: آیا خرید سامسونگ گلکسی نوت4 منطقی است؟”

  1. آقای مسکینی یک سوال برام پیش اومد اگه دوربین این گوشی خوب نیست پس چرا توی بهترین گوشی های سال که خودتون گزاشتی نفر اول تو دوربین شده؟

  2. سلام خسته نباشید من میخوام نوت4 بخرم ولی نمیدونم بین مدل c و مدل h چ تفاوتی هست کدومش بهتره؟؟هیچ اطلاعی ندارم لطفا راهنمایی کنید.و اینکه توی سایت های دیگه نظراتی ک راجع ب این گوشی دادن رو خوندم بعضی گلایه داشتن از اینکه صفحه گوشیشون خاموش میشه یا قلمش چندجای گوشی کار نمیکنه و شارژ کم کردن بیش از حد ممنون میشم توضیح بدید

  3. بهترین تبلیغ برای محصولات شرکتی چون سونی در ایران کوبیدن رقیب های اون شرکت توسط سایت هایی بی هویت چون آیتی رسانه ، لازم به ذکره توی اکثر سایت های معتبر و جهانی نوت 4 از اکثر جهات برترین اسمارت فون در سطح جهانه . امیدوارم شهامت تایید دیدگاهم رو داشته باشید

  4. این چه نقدی بوود؟
    نقد اونه که بدی ها رو با خوبیا در کنار هم بگین ولی انگار شما معنی نقد رو نمیدونید.
    این حرفای شما توهینه به یه کومپانی بزرگ.
    تمام شرکت ها ساخت فبلت رو از سامسونگ کپی کردن این ایفون هم مجبور به تولید فبلت شد حالا هه ی بگید سامسونگ همه چیزشو از سونی و اپل تقلید میکنه.
    واقعا برات متاسفم اقا مجتبی یا هرکی که این حرفارو قبول میکنه…
    خدافظظظظظظظظظظظ

  5. خیلی خوبه این نقدانه ها میتونیم ضعفهای گوشیهایی که حتی مایل به خریدش هستیم را بدونیم
    با تشکر

  6. کسی بابت پلاستیک این همه پول نمیده به علاوه اینکه امکاناتش ازمدل قبلیش کمتره البته فقط این سنسورضربان قلب بودکه اضافه شده بودکه به گفته اقا مجتبی میتونیم بایک برنامه ساده این قابلیت روبه گجتمون اضافه کنیم.درکل بخواهیم یک نتیجه گیری کامل کنیم امکانات این اسمارت فون نسبت به قیمتش نمی ارزدددد(`¡`)

  7. متاسفم برای شما اقای مسکینی که فقط خاستین بگین نقد کردم.این کلیپو ببین شاید که رستگار شدی.
    خیلی دوست دارمبدونم داخل چه رشته ای درس خوندی و مدرکت چیه؟؟؟کاش میشد داخل این سایت مناظره ای باهات داشته باشم.

  8. اگر از امکانات و برتری های این گوشی می گفتید مشخص می شد که کاملاً سزاوار خریدن هست. خب به قول خودتون فقط خدا کامله! بقیه بالاخره یه نقصی دارند خوب. دلیل نمیشه که به درد نخورن

  9. خود سامسونگ هم معتقد است که دنیا قلمرو نوت ۴ هست، اما کسی نیست به او بگوید که چقدر دنیایش کوچک است

  10. اوه اوه با این مطلب معلوم شد شما رو سونی تعصب دارین.
    کل مطالبتون فقط از زد2 تعریف کردین و یدونه ایراد ازش نگرفتین.
    اونوخ فقط گفتین که نوت4 یو اس بی 3 نداره!!(انگار بقیه شرکتا دارن!!!!)
    متاسفم که اینقد از سونی تعریف میکنین ….

  11. اگر حرف شما مبنی بر نقد! و تخریب یک گوشی را بپذیریم و صرفاً بیان ایرادات آن را درست بدونیم:
    1- در مورد بدنه پلاستیکی شاید با شما موافق باشم (هرچند باید به پیشرفت در مقایسه با نوت 3 اذعان کرد)، ولی در مورد مقاومت پذیری کم دستگاه نظرتون درست نیست. چون دراپ تست زیادی بیرون اومده و اتفاقا نتایج خوبی داره.
    2- در مورد تست دوربین، به جز این سایت بقیه سایتهای فناوری مشابه شما نتایج Blind Test کلا با نتایج این سایت متفاوت است. یا باید به نتایج همه سایتهای دیگر شک کرد یا به نتایج سایت شما! (شاید ناشی از عکسهای غیرحرفه ای بقیه سایتهاست!)
    3- دکمه هوم به دلیل استفاده از فضای بیشتر نمایشگر مناسبه و حاشیه دستگاه را هم زیاد نکرده (مثلا در مقایسه با اسپیکرهای HTC)
    4- اتفاقا بسیار خوشحالم که تاچویز سبکتر شده و ویژگیهای مسخره از آن حذف شده. بنا بر استدلال شما باید به هر شرکتی که اشتباهشو اصلاح میکنه باید عنوان استفاده از مردم به عنوان موش آزمایشگاهی داد!!
    5- در مورد ضد آب و USB3 با شما موافقم. یک پسرفته.
    6- در مورد ارزش خرید اگر آفون شش نسبت به 5sارزش خرید داره، نوت 4 هم نسبت به نوت 3 ارزش خرید داره. منظورم اینه که تفاوت نسلها در همه برندها در همین حده.
    ممنون

  12. محمد طولابی

    مجتبی ببین چه دردسری واسه خودت درست کردی! حالا یکی باید فقط مسئول این بشه که هرکی میاد نظر بده بهش بگیم آقا ما طرفدار هیچ برندی نیستیم و با هیچ برندی هم دشمنی نداریم! 🙂
    خسته شدی دیگه بس که اینو تکرار کردی. الآن باز یکی دیگه میاد همون آش و همون کاسه!

  13. بهتره اول یه سر بری بازار موبایل یه نوت 4 واقعی دستت بگیری بعد بیای مقاله بنویسی
    دوربین 16 نوت عکسایی بسیار بهتر از دوربینهای 20 سونی میگیره و جالب اینکه همیشه بین 5 دوربین برتر سایتهای معتبر بوده
    بدنه این گوشی واقعا جذابه و جالب اینکه از نمایشگرش که چشمهارو خیره میکنه هیچی ننوشتی
    اگر سامسونگ گوشی تمام فلزی تولید کنه نمیشه دسترسی به باتری داشت (مثل آیفون یا اچ تی سی ) که این با فلسفه سامسونگ همخونی نداره
    یه ذره با این گوشی کار کن:-)

    1. مجتبی مسکینی

      مقایسه سامسونگ گلکسی نوت۴ با نوکیا لومیا ۱۵۲۰:برف و بوران در کهکشان!
      بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی نوت۴ (Note 4): به دنبال قلمرو!
      مقایسه سامسونگ گلکسی نوت4، ال‌جی G3 و هواوی Mate7: سه هرکول اندروید!
      این 3 مقاله برای اینکه بدونید تهمت زدن کار درستی نیست!
      مقایسه دوربین 6 پرچمدار: اکسپریا Z3، آی‌فون 6، نوت 4، ال‌جی G3، اچ‌تی‌سی M8‌ و هواوی P7 (به‌روز شد)
      این مقاله در رابطه با دوربین!
      وقتی یه مقاله در رابطه با معایب هست دیگه نباید از مزایای اون گفت! به همین دلیل از سخت افزار قدرتمند و نمایشگر خوب و… صحبت نشده!!!
      چه جالب گفتین نمیشه گوشی با قاب فلزی تولید کرد و به باتری دسترسی داشت و خیلی اتفاقی اچ تی سی رو هم مثال زدید! بد نیست نگاهی به وان مکس داشته باشید! یک گوشی با قاب پشتی فلزی و دسترسی آسان به باتری
      هیولا را در آغوش بکش! (بررسی اچ‌تی‌سی وان مکس)

    2. آره واقعاً, وقتی من تو بازار موبایل گوشی رو گرفتم دستم با s-penش کار کردم اصلا ضعف کردم, پاهام سست شد!بس که لذت بخشه کار با این گوشی

  14. اصن باورم نمیشه یکی مثه شما اینجوری از یه گوشی بد بگه! من هیچ تعصبی رو هیچ برندی ندارم و گوشی خودم سونی هس، اما اصلا و به هیچ وجه از این متن خوشم نیومد! به نظر شما قیمت پراید و لامبورگینی یکیه؟! از تشبیه تون واقعا شگفت زده شدم! لطفا تو یه همچین سایتی دیگه اینجوری از یه گوشی انتقاد نکنید!

    1. مجتبی مسکینی

      یه محصول، یه شخص، یه کمپانی و… هرچیزی که فکرش رو بکنید هم خوبی داره و هم بدی! در این مقاله فقط بدی ها گفته شد در یه مقاله فقط خوبی! حالا چون اینجا فقط بدی هاست به مذاق خیلی ها خوش نیومده در حالی که میلیون ها مقاله هست که فقط خوبی ها رو میگه و کسی به اونا ایرادی نمیگیره! ماهم مثل شما تعصبی روی هیچ برندی نداریم فقط قصدمون آگاه کردن مردم هست در مقالات قبلی که گوشی سونی نقد شد همه میگفتن شما طرفدار سامسونگ هستید و حالا که صحبت از نوت4 هست همه میگن طرفدار سونی هستید!! کجای مقاله نوشته شده که قیمت پراید و لامبورگینی برابره ؟! میشه نشون بدید ؟
      فقط گفتیم این که میگن فروش بالای محصولات سامسونگ دلیلی بر برتری اون هاست به هیچ وجه منطقی نیست! و یک مثال زدیم برای رد این فرضیه که پراید هم فروش بالاتری از لامبورگینی داره اما بهتر از اون نیست!

  15. اگه دنیاش کوچیک بود نمیشد هشتمین برند دنیا و سونی بشه بیست و هشتمین ….برو اول اطلاعاتتو ببر بالا بعد اظهار نظر کن

  16. از خصوصیات یک سایت خوب و سطح بالا اینه که مطالب بی طرف با کیفیت و خوب ارائه بده نقد این نویسنده عزیز آنقدر ناشیانه و غرض ورزانه بود که شکایت همه تواننده رو در آورده مثل توهین به طرفدارهای یک تیم محبوب یا مثلا مقایسه نوت 4 با پراید البته من نمی دونم این وسط چه گوشی نقش لامبورگینی رو بازی میکنه چون قطعا هیچ گوشی وجود نداره مه چنین تفاوتی با نوت 4 داشته باشه در مورد جنس بدنه هم باید گفت این فلزی که آیفون باهاش ساخته میشه و دوستان سالهاست تو بوغ کرنا کردن نه طلاست نه پلاتین و نه تیتانیوم بلکه همون آلومینیومی هست که باهاش قوطی نوشابه هم درست میکنن کیفیت ساخت گوشیهای پلاستیکی سامسونگ رو هم که همه در مقاومتش مقابل خم شدن دیدند

  17. بی هویت ترین ، ناشیانه ترین و بچگانه ترین مطلبی که میشد در مورد یک گجت نوشت رو اینجا شاهدش هستیم. امیدوارم تجدید نظر سنگینی در نویسندگان بشه حتما.
    با تشکر

  18. مورد داشتیم تیمش هر سال داره توی 6 یا 7 جدول پرسه میزنه بعد اومده قهرمان اسیا رو میخاد مسخره کنه…خوشگلپسر اره ما سامسونگ ولی شما در حد oppoهم نیستید….مرد باش تایید کن
    درباره سامسونگ ….فبلتای ساسمسونگ واقعا بهترینن

  19. امین هاشمی

    نقد خوبه ولی نه اینقد یک طرفه و بی منطق .من تا حالا سامسونگ نداشتم الانم نوکیا لومیا دارم ولی بر خلاف گوشی های سری های قبلی این مدل اصلا اینطور جنسش بی کیفیت نیست و بعد از دست گرفتن کار باهاش واقعا لذت بردم مخصوصا بخاطر کاراییش اگر کسی با سایزش مشکلی نداشته باشه واقعا با توجه به تجربه کاری باهاش بهترین میتونه باشه تا به امروز.
    ایراد داره ولی نه به این صورت که شما بیان کردید و اینکه به این شکل بیان نقد میتونه گمراه کننده باشه مثل اینکه من بیام بسیار یک طرفه فقط ایرادات داشتن تلفن همراه بنویسم و بزرگشون کنم بگم نقادانه بود به نظرم میتونست خیلی بهتر نوشته بشه حتی با وجود مخالفت خیلی واضح با برند سامسونگ

    1. مجتبی مسکینی

      این یک بررسی نیست! فقط قصد اشاره به نقاط ضعف یک مدل هست پس در چنین مقاله ای یک طرفه بودن معنا نداره! درست مثل اینکه مزایای یک مدل رو در یک مقاله یا یک آگهی ببینید! بله کار باهاش لذت بخش هست اما جنس بدنه در حد یک مدل بالا رده و پرچمدار نیست! نوکیا و ال جی و… از پلاستیک استفاده میکنن اما کسی به اونا چیزی نمیگه! اتفاقا از استحکام بالاشون صحبت میشه!
      درضمن برای خط به خط و مورد به مورد این مقاله وقت گذاشته شده و همگی با سند و دلیل و مدرک هست چنین چیزی هیچ وقت بی منطق نیست!
      هیچ وقت هم چنین مطلبی گمراه کننده نیست! ما فقط داریم به نقاط ضعف نوت۴ اشاره میکنیم مواردی که خیلی کم به اون ها اشاره شده! چنین چیزی دقیقا برای آگاه کردن مردم هست نه گمراه کردنشون! اگه قرار باشه همیشه مثل شما فکر کنیم پس تمام تبلیغات و آگهی های تلویزیونی، بنرها، مقالاتی که نقاط مثبت یک مدل رو میگن و… هم برای گمراه کردن هست!!!

  20. سلام. متاسفانه نقد غیر آگاهانه ای بود و نویسنده تجربه استفاده با گجت های مورد اشاره را نداشته. مثلا در مورد توقف و اسکرول هوشمند باید بگم من خودم نوت 3 دارم و به هیچ وجه کاربردی نیستند چراکه فقط برای پلیر و مرورگر خود سامسونگ کار میکنند.به همین خاطر چون از پلیر و مرورگری غیر از اونها همیشه استفاده میشه این موارد غیر کاربردی هستند و فقط باعث مصرف بیشتر باتری هستند.
    در مورد درگاه یو اس بی 3 هم عملا تفاوتی در سرعت انتقال با یو اس بی 2 ندارد .تنها کاربرد خوبش اینه که شارژر نوت 3 من به گوشیهای دیگه نمیخوره ولی از گوشیهای دیگه به گوشی من میخوره و از شر قرض دادن شارژر به دیگران راحتم.
    در مورد کیفیت ساخت و پلاستیک هم چیزی نیست که تنها مختص این مدل از سامسونگ باشد ولی یک حسن هم دارد .مثلا نوت 3 من با این اندازه بزرگ خیلی سبکتر از محصولات سونی و غیره است. و با اینکه پلاستیکی است مقومتش در برابر خم شدن از همه گوشیهای هم رده موجود بیشتر است ( طبق آزمایشات انجام شده )

    1. مجتبی مسکینی

      قبل از تهمت زدن و محکوم کردن یک شخص بد نیست قبلش متن رو با دقت بخونید و تجزیه و تحلیل کنید!
      عزیز جان دقیقا در متن مقاله هم به همین موضوع اشاره شده! گفتیم اگه اون اسمارت اسکرول USB۳ و… قابلیت های خوبی هستن پس چرا در نوت۴ استفاده نشد؟ اگه قابلیت جالبی نیست و به درد نمیخوره(چیزی شبیه به نظر شما در رابهط به این قابلیت ها) پس چرا در مدل های قبلی از اونا استفاده شد و کلی هم در رابطه با اون تبلیغ شد؟ از این دو سوال و پاسخ اون ها میشه نتیجه گرفت که این کمپانی در حال آزمون و خطاست و از آدم ها و خریدارهاش داره برای تست برخی قابلیت ها استفاده میکنه!
      در رابطه با پلاستیک هم خیلی از کمپانی های دیگه مثل نوکیا هم در محصولاتشون استفاده میکنن اما کسی چیزی به اونا نمیگه و اتفاقا همیشه به استحکام بالاشون اشاره میکنن

  21. از مقاله ای که کلمه نقادانه را در سرتیتر خود به دوش میکشد توقع تعریف و تمجید نمی توان داشت،اما حداقل میشد که از کلیشه ها فاصله بگیرین.طراحی پلاستیکی و بلندگوی نه چندان قوی و طراحی یکسان عیب 100 درصدی نیستن،اما اشاره بهشون توی یک مقاله نقادانه ضروری.این چیز رایجیه که منتقدها نقد منفی رو به دلیل ظرافت بیشتر و نیازمند تسلط بیشتر بر موضوع بودن بیشتر می پسندن که این مقاله هر دو رو به خوبی اجرا کرده.اما سوالی که پیش میاد اینه که آیا بهترین گوشی وجود داره؟مطمئنا جواب خیره.هر گوشی در هر زمینه ای که مقایسه بشه،بهتر از اون در همون زمینه یا زمینه دیگه وجود داره.سامسونگ با پلاستیک دنیا رو فتح کرد.اچ تی سی با بوم ساوند عشاق موسیقی رو جذب کرد و سونی با طراحی شیشه ای هواداران متعصب اما نسبت به سامسونگ کم رو جذب خودش کرد.آیا سرعت بیشتر در انتقال داده مهمتر یا جامع بودن پورت.ضد آب بودن در دو سری از یک خانواده که برای قشر متفاوتی در نظر گرفته شدن عیب نیست.نداشتن پورت USB3 عیب هست اما با نرم افزار هم میشه ضربان قلب گرفت.هر چیزی بهای خودشو داره.از طرفی خوب محض همون طور که گفتین وجود نداره و از طرفی کاهش شدید سود سامسونگ شاید واقعا نشون دهنده ی این باشه که وقت یک تغییر بزرگه

    1. مجتبی مسکینی

      مرسی از دیدگاه ارزشمند تون! منطقی ترین دیدگاه در این چند مقاله اخیر بود! استفاده کردیم

  22. سلام.ممنونم بابت این انتقادات خوب.من خودم سامسونگ رو خیلی دوست ولی متاسفانه خیلی ناراختم میکنه وقتی میبینم که من براش یه موش آزمایشگاهی بشم.هر سال با معرفی گوشی نوت یه انقلابی در دنیای موبایل انجام میشد ولی امسال با معرفی این گوشی دیدیم که پیشرفت خیلی خاصی هم صورت نگرفته.از انصاف نگذریم که واقعا پیشرفت داشته ولی نه انقدر که بخوام این همه پول بیشتر برای اون بدم. به نظر واقعا نوت 3 یه گوشی خوبیه که بعد این همه مدت امتحانش رو پس داده.درسته که سخت افزارش ضعیف تره ولی نه اونقدر که بخواد به چشم بیاد.بچه ها 400 مگا هرتز سی پی یو اصلا به چشم نمیاد و شما به سختی میتونی فرقش رو متوجه بشین.رم و صفحه نمایش هم که قبلا گفتن تفاوتاش رو.من نوت 3 رو انتخاب میکنم.

  23. خیلی نقدانت مسخره بود..اگه بخوای همه رو اینطور مقایسه کنی فکر نمیکنم یک گوشی فروخته بشه…من وخانواده نوت رو کامل داشتم تا نوت 4 …و تعصب هم نمیگم ..ایا این امکانات اگر بر روی گوشی ایفون یا …بود همین حرف ها هم گفته میشد؟! همین امکاناتی که ازش ایراد میگیری..پس در کل .گوشیه خوبیه و شما هم برو جی ال ایکستون رو تبلیغ کنید تا اولین برندو موشکافی کنید

    1. مجتبی مسکینی

      چقدر زود قضاوت میکنید! کلی امکانات بر روی زد3 هست و چنین حرف هایی گفته شد و برای بقیه برند ها هم چنین حرف هایی زده خواهد شد
      در کل نظر شما هم محترم…

  24. این ایرادها در مورد نوت4 کاملا منطقی هست ولی ایرادایی که از z3 گرفتید اصلا منطقی نبود و هرچی که در بررسی تخصصی گفته بودید نقض کردید و یجورایی حرف خودتونو رد کردید.

    1. مجتبی مسکینی

      طرفدارای سامسونگ هم چنین نظری رو در رابطه با نقادانه سونی زد3 دارند و میگن که اونا منطقی بود اما برای نوت4 منطقی نیست!

  25. انگار خیلی از سامسونگ عقده دارید? هیچ کدوم از حرفاتونو تو این مقاله قبول ندارم. در ضمن دکمه ی هوم به نظر من هیچ وقت نباید حذف بشه و باید همینطور بمونه.

    1. مجتبی مسکینی

      کسی حق توهین به هیچ شخص یا باشگاه یا هرچیز دیگه ای رو نداره! فقط یه تشبیه ساده هست! وقتی یه تیم بازی رو میبازه حالا شما فکر کن برزیلی که در جام جهانی 7 گل خورد و هواداران هیچ دلیل خاصی برای دفاع از تیمشون ندارن به اصطلاح میگن که زمین کج بود و ما باختیم و این یعنی یه دلیل کاملا بی ربط برای توجیه دیگران! حالا طرفداران سامسونگ هم وقتی هر بار صحبتی میکنن و جوابی میگیرن دلیل برتری نوت4 بر دیگر مدل ها رو فروش بالای اون عنوان میکنن که فروش بالا هیچ وقت دلیل بر برتری یک مدل نمیشه! حالا در متن این فروش بالا که دلیلی غیر منطقی برای برتری هست به کج بودن زمین که اون هم دلیلی غیر منطقی برای باخت هست تشبیه شده! حالا کجای این صحبت توهین هست رو نمیدونم! از این واضح ترهم نمیتونم توضیح بدم

      1. مهندس جان ! من کاری به سامسونگ ندارم ولی شما چون طرفدار پرسپولیسی می خوای به هر بهانه ای به استقلال تیکه بندازی . یعنی تا حالا پرسپولیسی های عزیز برای باختهاشون بهانه نیاوردن ؟ شما حق داری طرفدار هر تیمی باشی ولی این که در متن یه مقاله تکنولوژیک سلایق شخصی خودتو اعمال کنی نشان از بی تجربگی و آماتور بودن شماست . این برای وجهه سایت هم خوب نیست . از مدیریت سایت می خوام که به این مسائل رسیدگی کنه .

        1. مجتبی مسکینی

          بی تجربگی، آماتور بودن، وجهه سایت و یا مدیریت اون فکر نکنم تشخیصش به عهده شما باشه! راسته که میگن ایرانی ها دریایی از علم هستن با عمق یک وجب!

  26. هیچوقت محصولات سامسونگ رو دوست نداشتم . ولی نقد شما کاملا با غرض بود . داستان جایی خنده دار میشود که میفرمایید صداش از ته چاه در میاد ! توی نمایشگاه یه موزیک رو از روی one m8 فوروارد کردیم روی نوت 4 و با هر دو دستگاه پخش کردیم . بلندی صدای سامسونگ بمراتب بیشتر از htc بود و البته بی کیفیت و جیغ ! و من الان شک دارم که اصلا با این دستگاه کار کرده باشید !
    ضمنا پرسپولیس هم مثل آلکاتله ! هیچ حرفی برای گفتن نداره و همیشه پایین جدوله !!!

    1. مجتبی مسکینی

      تقریبا در تمامی نقد و بررسی ها اسپیکر یکی از نقاط ضعف نوت 4 بوده و دقیقا در تمام بررسی ها اسپیکر جز نقاط قوت ام 8 بوده اینکه چرا نظر شما متفاوت هست جای تعجب داره!

      1. با سلام
        من اون چیزی که به چشم دیدم ، رو نوشتم . کسی که M8 داشت یه غریبه بود که آمده بود توی نمایشگاه موبایل . خود این آقا تعجب کرد از بلندی صدا . ولی در بحث کیفیت ، بله قطعا اسپیکر های htc بهتر هستند .
        و یه پیشنهاد دوست عزیز اینکه اینهمه کامنت منفی به مطلب شما داده شده ، باور بفرمایید بخاطر تعصب به یک برند نیست کما اینکه خودم هم گفتم با سامسونگ میونه خوبی ندارم . ولی به شما پیشنهاد میکنم همواره نکات مثبت و منفی رو با هم بیان کنید تا مردم درک بهتری از یک محصول داشته باشند این گوشی بنظر من هم زیباست هم کیفیت صفحه فوق العاده ای داشت و در صورتیکه قیمتش پایین بیاد یک گزینه خوب خرید خواهد بود
        با تشکر از شما

        1. مجتبی مسکینی

          مرسی از پیشنهادتون! اما گفتن مزایا و معایب فقط برای بررسی یک محصول هست !در چنین مقالاتی جایی برای مزایا وجود نداره و بالاعکس!
          یک پیشنهاد هم من برای شما دارم اینکه از این به بعد وقتی یک آگهی تلویزیونی دیدید، بنری رو تو خیابون دیدید، مقاله ای خوندید که فقط به مزایا اشاره داشت و… همین کامنت رو برای اونا هم بذارید!

  27. عزیزم فک کنم فشار زیادی روت بوده این مقاله رو نوشتی
    یه سر به سایت نوت بوک چک فون ارنا و … بزن که مقایسه دوربین گذاشتن و تو همگی نوت 4 اول شد و اپل دوم و سونی زد 3 ای که سنگشو به سینه میزنی پنجم شد . چرا نمیگی تو تمام گوشی ها کیفیت تصویر نوت 4 بدون همتاست ؟؟
    چرا چشماتونو باز نمیکنید که به خاطر قلمه که نمیشه ضد ابش کرد ؟؟؟؟؟ بعد فک نکنم کسی علاقه داشته باشه بدونه شما لونگپولیسی هستید … متاسفم واقعا

    1. مجتبی مسکینی

      عزیزم وقتی خودمون چنین بررسی رو گذاشتیم و با چشم خودمون دیدیم دلیلی نمیشه که به سایتای دیگه سر بزنیم!! جالبه که در مطلب قبلی همه میگفتن که داریم سنگ سامسونگ رو به سینه میزنیم اما حالا چیز دیگری رو می گین!! چقدر زود قضاوت میکنید!
      قبلا بخش دوربین رو به صورت خیلی جزئی در بررسی نوت4 گذاشتیم میتونید از آزمایشگاه ببینید! وقتی مطلب در رابطه با معایب گوشی هست دلیلی نداره از مزایای اون بگیم!
      قبلا میگفتن چون قاب پشتی گوشی های سامسونگ جدا میشه اونا ضد آب نیستن و بعدا خود سامسونگ در اس 5 این کار رو انجام داد! یه سری ها هم میگفتن که جک هدفون باید درپوش داشته باشه چون آب وارد گوشی میشه در حالی که الان تقریبا همه مدلهای ضد آب بدون درپوش هست و دیگه علم اونقدر پیشرفت کرده که بتونن یه مدل با قلم و همچنین ضد آب بسازن…!

      1. ببخشید این رو میگم
        من طرفدار سایتتون هستم اما واقعا منم تو مقایسه دوربین ها موندم چرا نتایج با نتایج سایتهای همسایه فرق کرد!!!!؟؟؟؟؟؟

        1. مجتبی مسکینی

          خدا رو شکر که ما در تشخیص گوشی برتر دخالتی نداشتیم و خود مردم با رای های خودشون بدون اینکه از برند و نوع گوشی اطلاع داشته باشن، کیفیت بهتر رو انتخاب کردن اگه غیر از این بود چی می گفتین خدا می دونه!

  28. اگه همه حرفاتونم قبول کنیم
    درباره دوربین به هیچ عنوان نظر سنجی شمارو قبول نداشتم
    خیلی عکسایه معمولی وغیر حرفه ایی گرفته شده بود .
    تمام سایت ها نظر سنجی رو گذاشته بودن هم ایرانی هم خارجی نوت اول .دوم یا سوم بود توشون
    بد تو سایت شما………….

    1. مجتبی مسکینی

      خودتون میگین نوت یا اول شد یا دو یا سوم! پس در هیچ کدوم از سایتای که شما دیدین نوت یک مقام ثابت رو نیاورد! خب اینجا هم فرض رو بر این بگیرید که نوت چهارم شد و از این به بعد بگین که در سایت ها نوت یا اول شد یا دوم یا سوم و یا چهارم!

      1. ههههه
        خو عاقل همچین میگی انگار بقیه گوشی ها همه جا فقط یه رتبه اوردن دیگه به هرکی بگیم میدونه دوربین نوت 4 خیلی خوبه
        سومم برا این گفتم که نگن تعصبو فلان
        وگرنه یا اول بود یا دوم اونم بخاطر لومیا وگرنه بین این پرچمدارا جدیدی که اول بود.شما برو بقیه سایتارو چک کن.

        1. مجتبی مسکینی

          خدا روشکر که خود خواننده ها با چشمای خودشون عکس ها رو دیدن و رای به برتری یک مدل دادن و ما دخالتی در برتر نشون دادن یک مدل نداشتیم! و الا خدا میدونست الان چی میگفتید…!

  29. یه ذره جنبه داشته باشین مگه مدیر عامل سامسونگین اینقد غیرتی شدین؟
    خیلی جالب بود ممنون
    راستی من مدل c رو از کجا میتونم بیدا کنم؟

  30. ممنون از شما
    ولی از ادبیاتِ این پست مشخصه که نویسنده میونه ی خوبی با سامسونگ نداره.
    نقد یعنی گفتن مزایا و معایب با هم و البته بدون بزرگنمایی.
    اگه بخوایم از مزایای نوت 4 بنویسیم، مطمئنا مطالبی به مراتب بیشتر از معایبش نوشته خواهد شد. ( این دیگه نیاز به کارشناس بودن نداره ).
    وقتی میخوایم بدونیم که خرید یک گوشی منطقیه یا نه، باید کاملا منطقی بحث بشه.
    حالا من از شما میپرسم:
    خرید پرچم دارهای دیگه منطقیه؟؟؟
    قیمت نوت 4 که تازه وارد بازار شده، مطمئنا تعدیل خواهد شد و اون موقع باید دید خریدش منطقیه یا نه. فقط صبر کنید تا one M9 هم بیاد. اون موقع همین مطلبو برای اونم درج میکنید.
    ممنون

    1. مجتبی مسکینی

      منتظر چنین کامنتی بودم!
      در مطلب قبلی کامنت ها یک در میون به این اشاره داشت که ما با سونی مشکل داریم و طرفدار سامسونگ هستیم حالا شما میگین میونه خوبی با سامسونگ نداریم و احتمالا طرفدار سونی هستیم!! چقدر زود قضاوت میکنید…
      صحبت شما کاملا درسته! اما قبلا این مدل بررسی شده و میتونید در آزمایشگاه ببینید!
      وقتی قراره یک مطلب فقط در رابطه با معایب یک مدل باشه دلیلی نداره مزایای اون گفته بشه و بالعکس!
      این صحبت شما هم کاملا درست هست و کسی منکر اون نیست! اما ما داریم نوت رو با نسل قبل مقایسه میکنیم و میگیم که آیا پرداختن 700 هزار تومان بیشتر بابت نوت4 که حتی در برخی موارد از نوت3 هم عقب تر هست کار منطقی به نظر میرسه یا نه ؟ اگه متن رو کامل و بادقت خونده باشین دقیقا همه این ها گفته شده در غیر این صورت هرکسی هر چیزی که دوست داشته باشه رو میخره!
      خیلی ممنونم از این کامنت شما! دقیقا سری مقالات نقادانه واسه این اومده که نقاظ ضعف پرچمدار ها رو بگیم، اونا رو با نسل قبلی مقایسه کنیم و بگیم آیا خرید پرچمدار ها منطقیه یا نه!
      قبلا در رابطه با زد3 هم چنین مطلبی منتشر شده! و اگر متن رو با دقت خونده باشید ( مقدمه و دو خط آخر) اشاره شده که در رابطه با بقیه پرچمدارا هم چنین مطالبی منتشر خواهد شد! دیگه توقع نداشته باشید که روزی 10 تا نقد بذاریم! دیر یا زود داره

      1. مجددا ممنون
        البته من شما رو به طرفداری از مدل خاصی متهم نمیکنم و این دومین کامنت من در این سایته.
        فقط منظورم اینه که اگر میخواید که خواننده تصمیم بگیره، باید مزایا و معایب با هم گفته بشن و نتیجه گیری رو به خواننده واگذار کنید. ( چیزی که در این پست نشون داده شده، اینه که نظر شخصی هم در نتیجه گیری اثر گذاشته)
        این کتمان ناپذیره که نویسنده ی این پست، خرید نوت4 رو غیر منطقی میدونه.( باید نتیجه گیری رو به خواننده سپرد)
        باز هم ممنون از زحمتتون

        1. مجتبی مسکینی

          اگه قرار باشه با خوندن یک مقاله طرز فکر شما عوض نشه، در نتیجه گیری شما تاثیر نداشته باشه و چیزی به معلومات شما اضافه نکنه که دیگه اون مقاله نیست و خوندنش ارزشی نداره! چون این مطلب فقط داره به معایب اشاره میکنه شما چنین تفکری دارید. با یه خورده وقت گذاشتن و تفکر خیلی راحت به این نتیجه می رسید که مقالاتی هم که فقط مزایای یک مدل رو میگن به همین صورت هست! کسی که مزایا رو بگه یا معایب رو فقط قصدش این هست که شما رو نسبت به اون محصول آشنا کنه و نتیجه هیچوقت به عهده نویسنده نیست! ما که کسی رو مجبور به خرید یک مدل نکردیم یک کتاب هم در رابطه با معایب یک مدل نوشته بشه خواننده اختیار داره که اون مدل رو بخره یا نه! اصلا قابل مقایسه نیستن اما شما قرآن رو هم که بخونید معایب یه سری چیز ها رو گفته و اونا رو با چیزهای دیگه مقایسه کرده و اختیار با شماست که اونو بپذیرید یا نه و حتی خود خدا هم کسی رو مجبور به کاری نکرده ما که بنده ای کوچک هم نیستیم! درضمن از این به بعد مطلبی رو در رابطه با مزایای یک مدل خوندید بگید که نویسنده قصد داشته که بگه اون مدل بهترین مدل دنیاست و حتما باید اونو خرید چون دقیقا عکس این جمله رو در مطلبی که عکس اون مطلب فرضی هست همین الان گفتید!!

    1. مجتبی مسکینی

      مگه کسی گفته ربط داره ؟ تنها از یه تشبیه ساده استفاده کردیم و از اونجایی که بحث دربی داغ بود چنین چیزی استفاده شد! همین

    2. vaghean jalebe ke bahse derbi daghe shoma be s.s gir dadin
      dar soorati ke perspolisia ham kheili bakhtaro be chizaye khas mese ghash kardane davar va ab haye masmoom rabt midan

      shoma perspolisi hasti va digar hich

      age vaghean naghde pas chera faghat naghde manfi?albate man khodam tarafdare apple va sony hastam ba inke iradati daran vali nesbat be baghiyeye gooshi ha behtaran ham az nazare keyfiat ham sakhtar
      ba tashakor az naghdetoon

  31. نقد شما کاملا غیر منصفانه است.
    از نظر ظاهر که به نظر من واقعا گوشی زیبایی هستش. بعدشم اصلا زشت. سامسونگ بیشتر به درون گوشی میپردازه تا ظاهرش.
    پردازنده نوت 4 تو اکثر بنچمارکها در حال حاضر بهترینه. دوربینش شاهکاره من خودم z2 داشتم دوربینش باور کنید در حد 13 اس 4 نبود. شما اگه یه سری به سایت های معتبر بزنید میبینید که دوربینش بهترین شده.
    قابلیت ضد آب بودن هم باور کنید کاربرد زیادی نداره. میخوای با گوشی چه کنی مگه؟ غواصی که نمیخوای بکنی. در کل به نظر من نوت 4 بهترینه تو بازار.

    1. مجتبی مسکینی

      این مطلب صرفا به معایب گوشی ها اشاره میکنه و دلیلی نداره که مزایای اونا رو بگیم!! قبلا در بررسی این گوشی به همه چیز اشاره شده!
      بله درست می فرمایید نوت4 یکی از قدرتمند ترین مدل های بازار هست اما آیا ما در مقاله ایرادی به این قسمت گرفتیم ؟
      سایت های معتبر دنیا وقتی وارد قضیه میشن که ما خودمون با گوشی ها کار نکرده باشیم! وقتی همه پرچمدارها در دسترس بوده و با اونا کار کردیم دیگه چشم خودمون دیده و از روی نظر سایر سایت ها صحبت نکردیم!
      اینکه قابلیت ضد آب بودن کاربردی هست یا نه به مصرف کننده بستگی داره و برای هر کس متفاوت هست و نمیشه کلی نظر داد! صحبت ما این هست که چرا گلکسی اس 5 ضد آب بود اما چنین قابلیتی در نوت4 نیست و این یعنی برداشتن گام به عقب! اگه قبلا اس5 ضد آب نبود چنین بحثی هم مطرح نمیشد

  32. آقای مسکینی شما هم پرسپولیسی هستی و لو نمیدادی

    جدا از شوخی فوق العاده بود
    هر چند که طرفدار اپلم ولی اصلا ناراحت نمیشم اگه مقاله بعدی درباره اپل باشه

    و من الله توفیق

    1. مجتبی مسکینی

      دو خطر آخر متن رو یک بار دیگه بخونید!
      ((این را هم بدانید که نقادانه کتابی است بی سرو ته! پس اگر طرفدار برند خاصی هستید، مراقب صحبت‌هایتان باشید چرا که دیر یا زود گجت محبوب شما نیز گرفتار این بلا می‌شود!))

  33. سپهر (وینفونی)

    جالب بود!!!
    یدون لومیا هم بذارید اینجا!!
    البته که ۱۵۲۰ نمیشه چون کلا یه نسل بیشتر نداره ‎:|‎
    مثلا ۹۳۰ رو بذارید اگه مقدور هست براتون!!
    یا ۸۳۰ ‎:D
    +
    امسال جام قهرمانان ندارید؟؟؟

    1. مجتبی مسکینی

      پاسخ شما در دو خط آخر مقاله داده شده!
      فعلا برنامه ای برای جام قهرمانان نداریم و مرسی از اینکه پیگیر هستین و مطالب سایت رو دنبال میکنید

  34. سلام نقد و برسی شما رو قبول دارم ولی ناراحتم که یکطرف قضاوت می کنی سعی کنید یکطرفه قضاوت نکنید به آینده شغلی شما لطمه میخورد.ممنونم

    1. مجتبی مسکینی

      منظور شما رو درست متوجه نشدم ؟ یعنی چی که یکطرفه قضاوت کردیم ؟ وقتی مطلب در رابطه با معایب یک مدل هست دیگه یکطرفه معنا نداره؟ اگه منظورتون این هست که چرا از مزایای این گوشی نگفتیم باید بگم که قبلا در بخش آزمایشگاه این مدل بررسی شده وکاملا مزایا و معایبش مشخص هست و در چنین مطلبی دلیلی نداره از خوبی های یک مدل بگیم!

    1. مجتبی مسکینی

      خوب مطلق فقط خداست! تنها اونه که فقط خوبی داره و از بدی خبری نیست! توهین هم تو هیچ دین و آیینی کار پسندیده ای نیست و حتی از لحاظ عقلی هم که حساب کنید توهین چیز خوبی نیست و هیچ کس حق توهین نداره! اینکه عیب و ایراد یه شخص، یه کمپانی یا هر چیز دیگه ای رو بهش بگیم هیچ کجای دنیا توهین حساب نمیشه! اتفاقا باید ممنون هم باشه که عیبش رو بهش میگیم و کمک میکنیم که اونا رو رفع کنه! هیچ توهینی هم به باشگاه استقلال نشده تنها یه تشبیه ساده اس

      1
      2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH