11 گوشی هوشمند که همگی دارای نمایشگرهای QHD هستند

زمانی که خبری در خصوص فعالیت کمپانی‌ها برای تولید صفحه نمایش‌هایی با رزولوشن بالاتر از 1080p را شنیدیم، انتظار نداشیم که به این زودی‌‌ها شاهد ورود اسمارت فون‌هایی با چنین رزولوشنی در بازار باشیم. اما چون اغلب کمپانی‌ها برای رقابت با سایر شرکت‌ها از اعداد و ارقام استفاده می‌کنند، تمام آن‌ها این نکته را در نظر گرفته‌اند و به‌سوی صفحه نمایش‌های با رزولوشن QHD پیکسل آمده‌اند. البته برخی از پرچم‌داران فعلی از این قافله عقب مانده‌اند اما آنچه که شایعات نشان می‌دهند، پرچم‌دار آینده این کمپانی‌ها نیز از چنین صفحه نمایشی بهره خواهد برد.

LG G3 Review (70)

با وجود اینکه چنین رزولوشنی باعث می‌شود تا شارژ اسمارت فون‌ها سریع‌تر خالی شود اما افراد زیادی هستند که دوست دارند اسمارت فون آن‌ها چنین رزولوشنی داشته باشد. ما در این مقاله قصد داریم تا با 11 اسمارت فون بازار که دارای صفحه نمایش QHD هستند آشنا شویم.

Vivo Xplay 3S

Vivo-Xplay-3S

یک کمپانی چینی دست به تولید محصولی 6 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل زده است که در کنار پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 800 به همراه 3 گیگابایت حافظه رم می‌تواند یک فبلت بسیار خوب به شمار رود. همچنین این دستگاه دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی است که امکان ارتباط 4G را نیز میسر می‌کند.

Oppo Find 7

Oppo-Find-7

دومین محصولی که در لیست ما جای گرفته است Oppo Find 7 نام دارد که یک اسمارت فون 5.5 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل است که تراکم پیکسلی 538ppi را ارایه می‌دهد. این اسمارت فون طرح ظریف و زیبایی دارد که چهره بسیار خوب و مناسبی به آن می‌بخشد.

LG G3

LG-G3

پرچم‌دار فعلی ال‌جی که یک صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن QHD دارد، یک اسمارت فون ساده اما زیباست که کیفیت و کارایی را در یکجا نصیب کاربر می‌کند. ال‌جی G3 از سخت افزار قدرتمندی نیز بهره می‌برد که این گوشی را به یک پرچم‌دار واقعی تبدیل کرده است.

Lenovo Vibe Z2 Pro

Lenovo-Vibe-Z2-Pro

اگر به دنبال یک اسمارت فون نازک و بزرگ هستید، Lenovo Vibe Z2 Pro می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد. این محصول دارای صفحه نمایش با رزولوشن QHD است که به دلیل سایز 6 اینچی آن، در زمره فبلت‌ها جای می‌گیرد.

Samsung Galaxy S5 LTE-A

Samsung-Galaxy-S5-LTE-A

اشتباه نکنید، این گوشی پرچم‌دار سامسونگ نیست، Galaxy S5 LTE-A تنها در بازار‌های کشور کره جنوبی وجود دارد و ما به‌سختی می‌توانیم این گوشی را در ایران پیدا کنیم. اما این محصول نیز دارای رزولوشن QHD است که سایز 5.1 اینچی دارد.

Samsung Galaxy Note 4

Samsung-Galaxy-Note-4

همان طور که انتظار داشتیم، سامسونگ محصول جدید خود را با رزولویشن QHD روانه بازار کرد. گلکسی نوت 4 دارای صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع Super AMOLED است که رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل و تراکم پیکسلی 515ppi را ارایه می‌دهد.

Samsung Galaxy Note Edge

Samsung-Galaxy-Note-Edge

محصول عجیب و جالب سامسونگ با نام گلکسی نوت اج که دارای صفحه نمایش خمیده است نیز از رزولوشن QHD بهره می‌برد. این صفحه نمایش که 5.6 اینچی است تراکم پیکسلی 525ppi را ارایه می‌دهد.

Google Nexus 6

Google-Nexus-6

کمپانی موتورولا، نکسوس 6 را برای گوگل طراحی و ساخته است که صفحه نمایشی با رزولوشن QHD و سایز 5.96 اینچی دارد و تراکم پیکسلی 493ppi را ارایه می‌دهد.

Motorola DROID Turbo

Motorola-DROID-Turbo

سخن از موتورولا به میان آمد، این کمپانی علاوه بر نکسوس که برای گوگل ساخته بود، یک اسمارت فون با رزولوشن QHD نیز برای کاربران خود با نام Motorola DROID Turbo ساخته است که صفحه نمایش 5.2 اینچی آن از نوع AMOLED است و تراکم پیکسلی 565ppi را ارایه می‌دهد.

Meizu MX4 Pro

Meizu-MX4-Pro

چندی پیش یک کمپانی چینی محصولی را با نام MX4 Pro معرفی و روانه بازار کرد که دارای صفحه نمایش QHD بود. این صفحه نمایش 5.5 اینچی، چگالی 546ppi را ارایه می‌داد.

ZTE Nubia Z7

ZTE-Nubia-Z7

کمپانی ZTE نیز در تولید محصولاتی با صفحه نمایش QHD عقب نمانده و محصولی را با چنین رزولوشن و نام Nubia Z7 روانه بازار کرده است. این گوشی صفحه نمایش 5.5 اینچی دارد که رزولوشن 1440 در 2560 را ارایه می‌دهد.

با اسمارت فون‌هایی که صفحه نمایشی  QHD دارند آشنا شدیم، شما کدام یک را می‌پسندید و انتخاب می‌کنید؟

4 در مورد “11 گوشی هوشمند که همگی دارای نمایشگرهای QHD هستند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH