آیا خاموش کردن وای‌فای، توان باتری شما را حفظ می‌کند؟ خیر!

wifi-turnoff-hero

فکر کنم حتما با این موضوع برخورد کرده‌اید که وای فای خود را خاموش کنید تا باتری شما بیشتر دوام بیاورد!

اما سوال اینجاست که آیا با گذشت این سال‌ها و پیشرفت‌های بسیار هنوز هم این قضیه صدق می‌کند؟ آیا با دستگاه‌های کنونی، پیشرفت‌های سریع نرم افزاری و سخت افزاری گجت‌های کنونی بازار، هنوز هم روشن ماندن وای‌فای باتری شما را بیهوده کاهش می‌دهد؟

در بسیاری از اوقات شما باید وای‌فای خود را روشن نگاه دارید، حال به هر دلیلی! اما وای‌فای به تنهایی هیچ آسیبی به باتری و مصرف آن نمی‌رساند!

wifi-shutoff-battery

Wifi باتری شما را مصرف می‌کند، این درست است، اما این سیستم به قدری که شما فکر می‌کنید از سلول‌های باتری بهره نمی‌برد. وای فای وقتی‌که به شبکه مورد نظر شما نزدیک باشد به سرعت متصل می‌شود؛ اما معمولا وقتی این فاصله بیش از حد مورد نظر باشد میزان بسیار کمی از باتری صرف جست و جو برای شبکه می‌شود. البته گاهی اوقات خاموش ساختن وای‌فای، به معنای استفاده از اینترنت سیم کارت شما خواهد بود که این قضیه هم بار مالی داشته و هم مصرف باتری شما را بیشتر خواهد کرد، پس اگر وای‌فای را خاموش می‌کنید، حواستان باشد که Data را نیز خاموش نمایید!

اگر در حال سفر هستید، درون کشتی یا هواپیما بوده و مدت زیادی به اینترنت دسترسی نخواهید داشت، بله خاموش کردن وای‌فای مفید بوده و به ذخیره بیشتر باتری شما نیز کمک خواهد کرد؛ اما اگر تنها قرار است برای مدت کوتاهی بین دو شبکه جا به جا شوید و یا به کارهای دیگری برسید، هیچ نیازی به خاموش کردن آن نیست.

اگر به دنبال ذخیره بیشتر باتری هستید، حتما مواقعی که در محیط‌های خارج از خانه هستید، گزینه Auto Sync را خاموش کنید.

کارایی اینترنت در مکان‌یابی

به جز این مورد، وای‌فای تنها جهت استفاده از اینترنت نبوده و برای موقعیت یابی شما نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

wifi-improves-location-maps-screen

همچنین امکان دارد شما در حال عزیمت به جایی هستید که در آنجا تعداد زیادی شبکه وای‌فای در دسترس بوده و می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، یا اصلا نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید ولی می‌خواهید آن‌ها را مشاهده کنید. به همین دلیل ممکن است ناگهان نوتیفیکیشنی مبنی بر در دسترس بودن یک شبکه رایگان وای‌فای دریافت کنید که از طریق آن می‌توانید به کارهای خود رسیدگی کنید.

اگر در جایی باشید که GPS شما دچار مشکل شده و نمی‌تواند مشکل‌تان را حل کند، این شبکه‌های وای فای به یاری شما آمده و می‌تواند به GPS کمک کند تا از طریق سیگنال‌های اینترنت مکان شما را یافته و راهنمایی‌تان کند. طبیعی است که GPS به خودی خود باتری بیشتری را از شما خواهد خورد! تازه اگر بخواهیم کمی جدی‌تر نگاه کنیم، GPS در محیط‌های سربسته نمی‌تواند به شما کمکی کند، اما اینترنت برای این قضیه مشکلی ندارد!

wifi-list-kitkat

اگر بخواهیم به طور کلی نتیجه گیری کنیم، روشن بودن وای‌فای به طور کلی، به آن میزان که گفته می‌شود مصرف باتری را بالا نبرده و این موضوع در مواردی که آنتن دهی شبکه وای‌فای شما کم باشد، بیشتر خواهد شد، چون دستگاه مجبور به جست و جوی مداوم بوده و همین قضیه باتری شما را خالی خواهد کرد!

هرچند، روشن بودن مداوم وای‌فای و اتصال به شبکه‌های رایگان نیز ریسک خود را داشته که بعدا به آن خواهیم پرداخت!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH