چه چیزهایی را دوست داریم تا در نمایشگاه CES 2015 ببینیم؟

نمایشگاه CES 2014 مملو از اختراعات و فناوری‌های جدیدی بود که علاوه بر دنیای اسمارت فون و تبلت‌ها، به ابزار‌های پوشدنی و تلویزیون‌ها نیز رسیده بودند و انتظار می‌رود که سال 2015 نیز شاهد یک نمایشگاه پر از نوآوری‌ باشیم.

ces

حال بیایید انتظارات خود را از نمایشگاه CES 2015 بیان کنیم و بقیه ماجرا را به زمان بسپاریم و ببینیم که تا چه میزان انتظارات ما برآورده خواهد شد (پیش‌تر پیش‌بینی‌های معرفی محصولات در عرصه اسمارت فون و سایر قطعات را در آی‌تی‌رسان خوانده بودید و اکنون تصمیم داریم اغلب به دنیای تلوزیون و ابزار‌های پوشیدنی بپردازیم).

تلویزیون‌های منحنی و قابل خم شدن

تاکنون تلویزیون‌های زیادی را مشاهده کرده‌ایم که خم (منحنی) هستند و در این میان تلویزیون‌هایی را نیز دیده‌ایم که از حالت صاف می‌توانند به خمیده تبدیل شوند. انتظار می‌رود که در میان این تلوزیون‌های خمیده، کمپانی‌ها در نمایشگاه CES امسال تمرکز بیشتری بر روی کیفیت تصاویر بگذارند و شاهد تلویزیون‌هایی با رزولوشن و کیفیت بسیار بالا باشیم.

lg-curved-(7)-580-100

در نمایشگاه سال CES 2014 اغلب کمپانی‌ها به باریک کردن حاشیه صفحه نمایش و خمیده بودن تلویزیون تمرکز کرده بودند اما بر اساس مصاحبه‌ای که با Dan Grabham شده است و سوال در خصوص اینکه آیا ما به تلویزیون‌های خمیده نیاز داریم، ایشان گفته‌اند که اگرچه تلویزیون‌ منحنی فناوری خوبی است و می‌تواند مشتری را جذب کند اما در واقع هیچ فردی نیاز به چنین تلویزیونی ندارد و اغلب این نوع دستگاه‌ها زاویه دید نسبتا محدودی دارند و کاربر برای مشاهده حداکثر توانایی دستگاه می‌بایست مستقیم در مقابل آن بنشیند.

ما انتظار داریم سامسونگ و ال‌جی به جای خم کردن تلویزیون‌هایشان به سراغ افزایش کیفیت و کارایی آن‌ها بروند و فکر‌هایی نیز برای تولید محتوایشان بکنند. در حال حاضر به دلیل قیمت بالای تلویزیون‌های 4K و عدم وجود محتوای کافی با این کیفیت کاربران کمتری به سراغ آن‌ها می‌روند و می‌بایست حداقل سامسونگ و ال‌جی برای این موضوع فکر‌هایی بکنند.

اگر به خاطر داشته باشید، ال‌جی چندی پیش صفحه نمایش 18 اینچی و قابل انعطاف خود را معرفی کرد و شاید شاهد چنین صفحه نمایش‌هایی نیز در کنفرانس CES امسال باشیم.

قیمت نجومی تلوزیون‌های 4K متوقف شود و کاهش یابد

بر کسی پوشیده نیست که تلوزیون‌هایی با رزولوشن 4K قیمت بسیار بالایی دارند، اما گویا سامسونگ برای این مشکل فکر‌هایی کرده است. چندی پیش سامسونگ سطح جدیدی از تلویزیون‌های 4K را معرفی کرد که سایز 108 اینچی آن‌ها قیمتی در حدود 120,000 دلار داشت. حتی با وجود این محصول ارزان قیمت (از دیدگاه سامسونگ) باز هم با قیمت نجومی رو به رو هستیم.

105-inch-CURVED-UHD-TV

اگرچه تلویزیون‌های با رزولوشن بالا قیمت نجومی دارند اما واقعا تماشای آن‌ها لذت بخش است. حال اگر رنج  قیمت بالا، این لذت را از بین نبرد تجربه بهتری را نیز کاربران می‌توانند درک کنند. ما انتظار داریم که سامسونگ و ال‌جی و سایر تولید کننده‌های تلویزیون 4K سعی بر کاهش قیمت آن‌ها داشته باشند و نمایشگاه CES 2015 نیز جای بسیار خوبی برای این کار است. با کاهش قیمت این نوع تلویزیون‌ها بر میزان محبوبیت آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

اما ما چه انتظاراتی داریم؟ به‌نظر ما کمپانی‌ای نظیر سامسونگ باید قیمت تلویزیون‌های 4K خود را تا 999 دلار کاهش دهد اما در سایز مناسب، مثل 50 اینچ (انتظار زیادی است؟).

تبلت، تبلت و باز هم تبلت

Samsung-flexible-delays-580-100

سال گذشته سامسونگ در نمایشگاه CES تبلت‌های زیادی را معرفی کرد اما ما امسال منتظر یک تبلت معمولی نیستیم. از آن‌جایی که ال‌جی صفحه نمایش قابل انعطاف و رول شدن خود را معرفی کرده است، پس چرا شاهد یک تبلت با چنین صفحه نمایشی نباشیم؟ البته پیش‌بینی ما این است که شاهد چنین چیزی در نمایشگاه  CES 2015 نخواهیم بود.

سرویس‌های استریم با دسترسی و ارزش بالا

steam_machine_aw_logo-578-80

بدون شک سرویس‌های استریم یکی از محبوب‌ترین‌ها در نمایشگاه CES سال گذشته بودند و باید امسال نیز شاهد سرویس‌های قدرتمند استریم در نمایشگاه CES باشیم. البته وجود یک سیستم قدرتمند تنها در کنار ایده‌های جدید و نو به حقیقت خواهد پیوست. پس انتظار وجود ایده‌های جدید را داریم.

ال‌جی و هواوی، در عرصه اسمارت فون یک تکانی به خود بدهید

Legere-580-100

بدون شک انتظار معرفی پرچم‌دار جدید توسط ال‌جی را در نمایشگاه CES نداریم، اما بهتر است ال‌جی و هواوی تلاش کنند تا در این نمایشگاه نیز درعرصه اسمارت فون حضور فعالی داشته باشند و ایده‌ها و محصولات جدیدی را معرفی کنند (زیرا تاکنون در این نمایشگاه چندان خوب عمل نکرده‌اند). کمپانی چینی هواوی تاکنون اقدام بسیار خوبی در عرصه اسمارت فون انجام داده است و بازار مناسبی را نیز برای خود دست و پا کرده است اما در نمایشگاه امسال چگونه ظاهر خواهد شد؟

ابزار‌های پوشدنی سطح بالا

smartphone-compatibility-580-100

در نمایشگاه سال گذشته ابزار‌های پوشیدنی، اخبار زیادی را خود اختصاص دادند و تنها به ساعت‌های هوشمند و بند‌های ورزشی محدود شدند. اما امسال ما انتظارات بالاتری از آن‌ها داریم. به‌نظر ما امسال بهتر است ابزارهای هوشمند به سوی ضد آب بودن و تمرکز بیشتر بر روی سلامت بروند و در زمینه خود کفا شدن نیز حرکت کنند و کمتر برای کارهایشان نیاز به اسمارت فون‌ها داشته باشند. البته پشتیبانی از سایر سیستم عامل‌ها (نظیر iOS) نیز یکی از انتظارات ماست که به‌نظرمان در نمایشگاه  CES 2015 عملی نخواهد شد.

البته اخباری در خصوص حضور کمپانی Lenovo در عرصه ابزار‌های پوشیدنی نیز شنیده می‌شود.

توجه بیشتر به ابزار‌های واقعیت مجازی

Project-Morpheus-010-580-100

با وجود این که تاکنون ابزار‌های واقعیت مجازی نسبتا خوبی معرفی شده‌اند اما اغلب نتوانسته‌اند جایگاهی در میان کاربران پیدا کنند و این مشکل به دلیل عدم وجود محتوای (بازی، ویدیو، اپلیکیشن و…) مناسب است که انتظار می‌رود شرکت‌ها تمرکز بیشتری بر روی آن در نمایشگاه امسال داشته باشند.

لپ‌تاپ‌های هیبریدی بسیار خوب

dellinspiron113000-8-580-100

روز به روز به تعداد کاربران و علاقه‌مندان لپ‌تاپ‌های هیبردی اضافه می‌شود. لپ‌تاپ‌های هیبریدی به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که صفحه نمایش آن‌ها می‌تواند به عنوان یک تبلت مورد استفاده قرار گیرد. ما انتظار داریم کمپانی‌های صاحب نامی نظیر ایسر، دل، اچ‌پی و ایسوس، لپ‌تاپ/تبلت‌هایی بسیار خوبی را معرفی کنند تا کمبود بازار نیز در این خصوص از بین برود. البته این نوع دستگاه‌ها نیازمند یک پردازنده خوب نیز هستند که می‌بایست اینتل و AMD آن‌ها را تامین نمایند.

خودرو‌های هوشمند‌تر از گذشته

Toyota-fuel-cell-(1)-580-100

کمپانی تویوتا در نمایشگاه CES 2014 با خودرو‌های هیدروژنی خود سر و صدای زیادی به پا کرد و اکنون انتظار نوآوری‌های جدیدی را از این شرکت داریم. نوآوری‌هایی نظیر خودرو‌های بدون راننده. اگرچه انتظار حضور گوگل در زمینه خودرو‌های بدون راننده را در این نمایشگاه نداریم اما این به معنای عدم فعالیت سایر کمپانی‌ها در این خصوص نیز نیست (انتظار داریم در نمایشگاه امسال شاهد خودرو‌هایی هوشمند‌تر از گذشته باشیم که هر کدام ویژگی خاصی را یدک بکشند).

انتظارات شما از نمایشگاه CES 2015 چیست و منتظر چه محصولاتی هستید؟

3 در مورد “چه چیزهایی را دوست داریم تا در نمایشگاه CES 2015 ببینیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH