بهترین گوشی‌های سال 2022

بهترین گوشی‌های معرفی شده در نمایشگاه CES 2022

نمایشگاه سالانه فناوری CES 2022 به هرشکل که بود برگزار شد. البته که وجود ویروس کرونا منجر به خروج بسیاری از شرکت‌ها در آخرین لحظه شده است، اما امسال هم شاهد معرفی تعداد زیادی گوشی هوشمند جدید بودیم.

در این مقاله لیستی از بهترین‌ گوشی‌های معرفی شده در CES 2022 گردآوری شده‌ است. برخی از آنها دستگاه‌هایی مانند Samsung Galaxy S21 FE هستند (تلفن‌هایی که مدت بسیاری منتظر دیدن آنها بودیم) در حالی که برخی دیگر شگفت‌آورتر هستند.

نباید انتظار داشته باشید که در لیست زیر گوشی‌هایی همچون Realme GT 2 و Realme GT 2 Pro را ببینید؛ زیرا این گوشی‌ها علیرغم عرضه در اوایل ژانویه از نظر فنی در CES نشان داده نشده‌اند. متاسفانه ما از گوشی پرچمدار جدید سامسونگ نیز چیزی ندیدیم. برای دیدن جزئیات بیشتری از Samsung Galaxy S22 باید مدتی بیشتر صبر کنیم.

برای دیدن بهترین گوشی‌ها در CES 2022، با ما در این مقاله همراه باشید.

Samsung Galaxy S21 FE

با گذشت نزدیک به یک سال از عرضه گلکسی اس 21، بالاخره سامسونگ از گلکسی اس 21 FE نیز رونمایی کرد. این گوشی با قیمت پایه 699 پوند در بریتانیا و 699.95 دلار در ایالات متحده با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی، به عنوان یک عضو میان‌رده در خانواده S21 به فروش می‌رسد.

بهترین گوشی‌ها (Samsung Galaxy S21 FE)

این گوشی مجهز به صفحه نمایش 6.4 اینچی فول اچ‌دی 120 هرتزی است که به خوبی پر جنب‌و‌جوش به نظر می‌رسد. همچنین دارای همان دوربین‌های 12 مگاپیکسلی اصلی و فوق عریض S21 است، به همراه یک لنز 8 مگاپیکسلی تله فوتو که جایگزین نسخه 64 مگاپیکسلی در S21 شده؛ دوربین جلوی آن نیز تا 32 مگاپیکسل افزایش یافته است.

همچنین همان چیپست اسنپدراگون 888 را ارائه می‌دهد که بسیاری از مدل‌های دیگر S21 از آن استفاده می‌کنند، بسته به مدل آن یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی نیز وجود دارد که می‌توان آن را با‌سیم یا بی‌سیم شارژ کرد. این گوشی اندروید 12 را با رابط کاربری One UI سامسونگ اجرا می‌کند.

OnePlus 10 Pro

نباید در مورد OnePlus 10 Pro خیلی هیجان‌زده شوید. OnePlus که به عنوان بخشی از نمایشگاه CES 2022 معرفی شد، به سرعت اشاره کرد که این گوشی در تاریخ 11 ژانویه در چین عرضه خواهد شد، اما هنوز تاریخی برای عرضه جهانی آن مشخص نشده است. OnePlus تمایل دارد گوشی‌های خود را در ماه مارس یا آوریل عرضه کند، بنابراین اگر قصد خرید دارید، باید همچنان صبر کنید.

OnePlus 10 Pro دارای سه دوربین پشتی با لنز چهارمی است که حاوی فلاش LED حلقه گوشی است. ما هنوز جزئیات دقیق‌تری از آن نداریم، اما احتمالا این نیز کار Hasselblad است (همان شرکتی که وان‌پلاس برای ساخت دوربین‌هایش با آن مشارکت می‌کند).

بهترین گوشی‌ها (OnePlus 10 Pro)

همچنین یک نوار لغزنده اعلان در کنار برآمدگی دوربین به همراه یک دکمه روشن/خاموش در آن لبه نیز وجود دارد که نشان می‌دهد دکمه تنظیم صدا ممکن است در سمت دیگر گوشی باشد. وقتی اواخر ژانویه در چین منتشر شد، مطمئنا اطلاعات بیشتری نیز به دست خواهیم آورد.

TCL 30 V 5G

TCL دو گوشی هوشمند اقتصادی جدید خود را در قالب TCL 30 V 5G و TCL 30 XE 5G معرفی کرد. این TCL 30 V 5G است که به احتمال فراوان مخاطب زیادی جذب خواهد کرد، به خصوص به آن دلیل که برای افراد با بودجه‌های پایین ساخته شده است.

TCL 30 V 5G دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1080p با نرخ رفرش 60 هرتز، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک لنز 16 مگاپیکسلی در جلو است. این گوشی از چیپست پایین‌رده اسنپدراگون 480 با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. در ایالات متحده، در انحصار Verizon خواهد بود، اما هیچ صحبتی در مورد سایر نقاط جهان نشده است.

TCL 30 V 5G

هنوز قیمتی برای آن مشخص نشده، اما با این مشخصات، ما انتظار داریم که بسیار ارزان باشد. این گوشی برای کسانی که به دنبال راه‌حلی بلندمدت برای تامین نیاز‌های خود هستند، مناسب نخواهد بود، اما اگر می‌خواهید با بودجه محدودی به سراغ خرید گوشی بروید، TCL 30 V 5G می‌تواند یک گزینه مناسب برای کسانی باشد که پول نقد اضافی ندارند.

TCL 30 XE 5G نیز وجود دارد که حتی بیشتر از TCL 30 V 5G همه چیز را به اصول اولیه بازمی‌گرداند. دارای صفحه نمایش 720p، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی همراه با سنسورهای ماکرو و عمیق، به علاوه یک دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو است و چیپست مدیاتک Dimensity 700 به همراه 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی را در خود جای داده است.

Vivo V23 Pro

Vivo که کاملاً انگار برای دوستداران سلفی‌ ساخته شده‌، دو گوشی Vivo V23 و V23 Pro را ارائه کرده است. Vivo V23 Pro دارای دو دوربین جلو با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی برای سلفی‌های گروهی است. دوربین سلفی اصلی 50 مگاپیکسلی، بالاترین رزولوشن سنسوری است که در سطح جهانی در دوربین جلو دیده‌ایم.

همچنین امکان ضبط ویدیوهای 4K در دوربین جلو با حالت خودکار پرتره نیز وجود دارد که به این معنی است که همه فیلم‌ها می‌توانند به طور خودکار در حالت پرتره ضبط شوند.

در جای دیگر، Vivo V23 Pro دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی و لنزهای ماکرو 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی را ارائه می‌دهد. این گوشی از صفحه نمایش 6.56 اینچی فول اچ‌دی پلاس 90 هرتز استفاده می‌کند، بنابراین برای افرادی که علاقه‌مند به کار‌ با گوشی در حال حرکت هستند، باید گزینه‌ای دوست داشتنی باشد. از نظر عملکرد نیز از چیپست MediaTek Dimensity 1200 استفاده می‌کند که با 5G سازگار است.

بهترین گوشی ها (Vivo V23 Pro)

Vivo همچنین دارای Vivo V23 است که تجربه‌ای مشابه با V23 Pro را ارائه می‌دهد اما از نظر مشخصات کمی پایین‌رده‌تر محسوب می‌شود. هنوز هم دو دوربین جلو با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک گزینه فوق عریض 8 مگاپیکسلی دارد، اما دوربین عقب به یک سنسور 64 مگاپیکسلی نسبتا قابل اعتماد مجهز است. همچنین دارای صفحه‌نمایش 6.44 اینچی است که کوچکتر از مدل قبلی به حساب می‌آید (به علاوه از چیپست کندتری در قالب مدیاتک دایمنسیتی 920 استفاده می‌کند).

Nokia G400

HMD Global مجموعه‌ای چشمگیر از پنج گوشی جدید با نام نوکیا ارائه کرده است، اما این نوکیا G400 است که ما را بیشتر از دیگر مدل‌ها وسوسه کرده و باعث شده تا این سری در دسته بهترین گوشی‌ها در CES 2022 قرار بگیرد.

صفحه نمایش 6.6 اینچی فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در بالاترین سطح این مجموعه قرار دارد. همچنین با 5G نیز سازگار است، بنابراین می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کاربر تا چند سال آینده نیز باشد.

با قیمت 239 دلار، همچنین یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای آزمایش 5G در حال حاضر است. ما هنوز به آن دست نزده‌ایم، اما در ظاهر امیدوارکننده به نظر می‌رسد، به خصوص با صفحه‌نمایش بالقوه فوق‌العاده نسبت به قیمت. انتظار می‌رود که آن را در نیمه اول سال 2022 ببینیم.

Nokia G400

نوکیا همچنین با بسیاری از گزینه‌های دیگر پا به CES 2022 گذاشت. نوکیا G100 تنها 149 دلار قیمت دارد و صفحه نمایش 6.5 اینچی +HD، اسکنر اثر انگشت در پشت، سه دوربین عقب و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین نوکیا C200 ارزان‌تر از بقیه با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی HD و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی وجود دارد. این تمام چیزی است که تا‌کنون در مورد آن می‌دانیم. در زمان راه‌اندازی نیز تنها 119 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.

نوکیا C100 هم که تنها 99 دلار است؛ دارای صفحه‌نمایش 5.45 اینچی و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلو و عقب است. همچنین یک گوشی تاشو نوکیا به شکل نوکیا 2760 فلیپ با قیمت 79 دلار منحصراً از TracFone معرفی شد. ویژگی‌های آن عبارتند از یک دکمه اضطراری که می‌تواند با مخاطب اضطراری تماس بگیرد و GPS شما را با آنها به اشتراک بگذارد، یک صفحه‌نمایش خارجی کوچک برای اعلان‌ها و سیستم عامل KaiOS.

Astro Slide

آیا منتظر گوشی 5G بلک بری هستید؟ یک گوشی جایگزین با صفحه کلید فیزیکی و اتصال 5G در نمایشگاه CES 2022 معرفی شد که Astro Slide نام دارد.

Astro Slide

ما قبلاً این گوشی را در Kickstarter دیده‌ایم، اما در سری نمایشگاهای CES، این اولین باری بود که این تلفن این شکلی به نمایش گذاشته شد و با توجه به پیش‌سفارش‌‌های متعدد گوشی، باید به‌زودی از نحوه عرضه آن نیز مطلع شویم.

Astro Slide دارای یک صفحه کلید فیزیکی است که از نور پس‌زمینه بهره برده و می‌توانید دکمه‌ها را مطابق با سلیقه خود سفارش‌سازی کنید. از امکانات و سخت‌افزار این گوشی نیز می‌توان به اتصال 5G، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، دو درگاه USB-C، جک هدفون، باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی و چیپست Dimensity 800 اشاره کرد.

نظر شما در مورد این گوشی‌ها چیست؟ به نظرتان کدام‌یک لایق دریافت عنوان بهترین گوشی معرفی شده در CES 2022 هستند؟ نظرات خود را با ما و دوستان‌تان در آی‌تی‌رسان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH