گران‌فروشی از نوع ایرانسل: بعضی از تعرفه‌های اینترنت بیش از دو برابر افزایش یافت

irancell net

روز گذشته خبری مبنی بر کاهش تعرفه اینترنت آزاد ایرانسل به نقل از روابط عمومی این شرکت منتشر کردیم که تا 90 درصد هزینه استفاده آزاد را کاهش می‌داد. اما در پایان این مطلب عنوان کردیم که ای‌کاش این کم شدن قیمت، در مورد بسته‌های اینترنتی که بیشترین استفاده را برای کاربران دارند نیز اتفاق می‌افتاد.

ظاهرا ایرانسل خیلی سریع به این صحبت ما واکنش نشان داده و اقدام به تغییر تعرفه برخی از بسته‌هایش کرد، اما به جای کاهش، افزایش بسته‌ها را مدنظر قرار داد تا ثابت کند که خبر دیروز تنها پیش درآمدی بر افزایش امروز بوده است!

البته ایرانسل خیلی تلاش کرده تا این خبر تا حد امکان مورد توجه قرار نگیرد؛ چرا که با تمام توان تمرکزش را بر روی ارزان شدن تعرفه آزاد قرار داده بود و از سوی دیگر با متنوع کردن سایر بسته‌ها به 23 مورد و افزایش 4 عنوان از بسته‌های قبلی، دوست داشت تا چنین موردی در هیاهوی خبری دیروز و تنوع امروز گم شود.

اما در این بین ذکر دو نکته ضروری است تا متوجه شویم که ایرانسل از کاهش دیروز و افزایش امروز، سود خوبی نصیبش خواهد شد و تلاش برای نشان دادن مشتری‌مداری و توسه اینترنت پرسرعت به نفع کاربران، تنها یک مانور تبلیغاتی است!

اول از همه کاهش تعرفه آزاد تا ۹۰ د رصد، برای مشترکان اصلی اینترنت که حتما در بین کاربران پر مصرف خواهند بود، هیچ حاصلی نخواهد داشت. چرا که این تعرفه‌ها علی‌رغم کاهش زیاد هنوز با هزینه بسته‌های اینترنتی فاصله بسیار زیادی دارند و برای هیچ کاربری استفاده از آن‌ها مقرون به صرفه نیست! پس ایرانسل چیزی را ارزان کرد که کاربردی برای یوزرهای اصلی اینترنت نداشت!

دوم هم اینکه ایرانسل بسته‌هایی را افزایش قیمت داده است که بیشترین میزان استفاده را در میان کاربران دارد. این افزایش هم به حدی بوده که از الان می‌توان صدای انتقاد کاربران و نارضایتی آن‌ها را شنید. این افزایش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

بسته یک روزه 150 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران عادی بود، از 1000 تومان به 2000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

بسته یک روزه 500 مگابایتی که بهترین بسته روزانه برای کاربران پرمصرف بود، از 2000 تومان به 6000 تومان رسید (200 درصد افزایش).

بسته یک ماهه 2 گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران عادی بود، از 10000 تومان به 20000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

بسته یک ماهه 5 گیگابایتی که بهترین بسته ماهانه برای کاربران پرمصرف بود، از 20000 تومان به 40000 تومان رسید (100 درصد افزایش).

irancell-new-tariff

 

حال شما بگویید، این افزایش تعرفه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا کاهش قیمت اینترنت آزاد و افزایش سرعت اینترنت ایرانسل، دلیل مناسبی برای چنین افزایشی می‌تواند باشد؟

35 در مورد “گران‌فروشی از نوع ایرانسل: بعضی از تعرفه‌های اینترنت بیش از دو برابر افزایش یافت”

  1. من دارای 4سیم کارت اعتباری ایرانسلم که از سال1388از انها استفاده می کنم ومیانگین هر خط در ماه بین 130تا200هزار تومان شارژ برای هر خط پرداخت می کنم اما طبق اسنادی که در اختیار دارم متاسفانه بدون استفاده از سیم کلرت ها از اعتبار انها کسر مشود . یا بارها مسابقه ای را که توسط ایرانسل ساپورت میشه را لغو کردم مجددا بدن تایید من مسابقه وصل شده واز شارژ پولی خطم کسر شده وموارد دیگر . که جهت ارایه امادست .

  2. من روی سخنم به ریس جمهور روحانی هست مگر شما نمیخواهید تبرم را زیر20 در صد بیاورید با این کار ایرانسل تا 5 یا 6 سال اینده هم نمیتوانید هر مدیر به اختیار خود هر کاری بخواهد میکند

  3. اینا تمامش به علت اینه که نظارت دقیق روشون نیست باید گرون فروشی از کوچکترین چیز تا بزرگترین از ریشه ساقط بشه

  4. باسلام.تا قیمت ها رو کاهش نداده لطفا نخرید.بسته 1و24 گیگابایتی 2تا8 صبح هم رو که حذف کرده.اگه افزایش به خاطر نسل 4 هست 2 بسته متفاوت نسل 3 و4 باشه.ممنون

  5. با تشکر از ایرانسل بابته سرکیسه کردن مردم بدون کوچکترین واهمه و ترسی از نظارت و بازخواست.
    خدا پدره دزدایه سرگردنرو بیامرزه که باید جلویه اینا لنگ بندازن

  6. دوستان اگه این خبرو تو شبکه های اجتماعی پخش کنید( همراه با جک) هم احتمال عقب نشینی میره هم اپراتورهای دیگه نمیان از اینکارا بکنن

  7. اولین و اخرین اپراتور کلاهبردار دنیافقط و فقط ایرانسله بابا

    شما هر چقدر بخواین اعتراض کنیین

    ولی کو گوش شنواعزیز من

    ایرانسلیا مردم ما رو به چشم 1 گونی پول میبینند.

    خدا ازشون نگذره.

  8. همون اوایل که اینترنت ایرانسل مطرح شد خیلی خوب نتیجه میداد و اکثرا به همین دلیل به سمتش کشیده شدند اما تو این چند وقت اخیر اینترنتش همچین وضع خوبی از لحاظ قیمت نداره

  9. دوستان در کمپین تحریم ایرانسل در شبکه های اجتماعی عضو بشید و به دوستانتون هم اطلاع رسانی کنید

  10. دیرزو که تعرفه اینترنت آزاد رو کم کرد میدونستم یه کاسه ای زیر نیم کاسه هست امیدوارم که همراه اول بسته هاشو گرون نکنه وگرنه باید بیخیال اینترنت 3G بشیم

  11. واقعا این پول پرستی و طمع چه بلایی سر ادم میاره. من میخواستم سیم کارتمو عوض کنم ایرانسل بگیرم اما با خوندن این خبر نظرم عوض شد.

  12. با این کار میخواد بگه هیچکس حریفش نیست
    ولی اصلا نگران نباشید
    به اوباما سپردم یه آر پی چی واسم بیاره…
    همین روزا خبر ایرانسل رو میشنوید
    به شرکتش نمیزنم فقط مدیر
    الله اکبر…
    @ZamaN@

  13. الان 3G ایرانسل در اکثر شهرستان ها فعال نیست ولی همراه اول پوشش بیشتری داره تا الان ، با این وضعیت و این افزایش قیمت ناجور قوز بالا قوزشده دیگه از ایرانسل استفاده نمیکنم خاک بر سرش

  14. تازگی ها فکر میکردم ایرانسل از بقیه اوپراتور ها سرتره که با این کارش رایتلو هم تو جیبش گذاشت.

  15. یا خداااا…
    ایرانسل به کجا داره کشیده میشه؟؟؟
    شیطونه میگه برم یه اپراتور سیم کارت بسازماااا…
    ولی پول ندارم میفهمی ؟؟؟ پول…

  16. فقط فکر کلاه برداری ـَن …

    ملت اگه با هم همدن بشن میتونن پوز این مسئولا رو بزنن که هر بلایی دلشون میخواد سر مردم نیارن !

    اینستاگرام no_irancell .. کمپین ضد ایرانسلی !

  17. ایرانسل با این کارش خودش را پولکی جلوه داد!
    یعنی چی ؟ مگر کم در آمد داشتند که دو برابر کردند؟

  18. من خودم 3 سال پیش یه مدت قبل از adsl از اینترنت سیمکارتی ایرانسل با مودم usb استفاده میکردم و خیلی خوب بود ولی دو ماه پیش چند روز adsl قطع بود از ایرانسل خواستم استفاده کنم باورتون نمیشه افتضاح بود،باید 20 بار رفرش میکردی تا یه صفحه باز کنه

  19. امیر حسین اصلانی

    وقتی مجبور باشی ازش استفاده کنی و تو هر جایی ک میری به نت نیاز داشته باشی
    سو استفاده میکنن دیگه
    هرچند امروز میرم یه سیم کارت دانشجویی همراه اول میگیرم (تا وقتی ک اون تعرفه هاشو گرون تر نکرده)
    فقط الان مشکل این به این همه ادم ک شمارمو دادم چجوری ب همشون بگم شمارمو عوض کردم 😐 (هم اکنون نیازمند یک گوشی دو سیم کارته هستیم 😐 )

  20. من جای ایرانسل خجالت میکشم بخدا
    اینهمه تبلیغات واسه شبکه نسل سه و چهار و پنج و شش و…!!!
    آخرش میاد یهو با این قیمتا همه چی رو خراب میکنه
    اصلا شما همون جی پی ار اس بده اما با قیمت خوب

    1. امیر حسین اصلانی

      ولی بعضی ها تو نقاطین ک ایرانسل فقط اونجا نت داره
      مجبورن گاهن
      هرچند تو مقیاسه زیاد اره ضرر میکنه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH