آغاز سری مسابقات هوشمندانه مخصوص به کاربران باهوش!

hooshmandaneh

پس از برگزاری موفق سری مسابقات جورچین که به صورت ماهانه برگزار می‌شود، حال قصد داریم هم زمان با این مسابقه، این بار سری رقابت‌های روزانه‌ای را با نام هوشمندانه آغاز کنیم تا قدری بیشتر ذهن کاربران آی‌تی‌رسان را درگیر مسایل و معماهای مختلف کرده و از طرفی شما کاربران عزیز هم قدرت ذهن خود را محک بزنید. این مسابقات علاوه بر جنبه سرگرمی که دارد، می‌تواند به عنوان منبعی برای جمع آوری امتیازهای کاربری و رنک‌های بهتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه در پایان هر دور از مسابقات هوشمندانه که سری نخست آن 20 روزه است، فردی که بیشترین امتیاز را گرفته باشد، ضمن معرفی به عنوان هوشمندترین کاربر سایت، یک پاوربانک ال‌جی مدل BP30 نیز به رسم یادبود از سایت دریافت خواهد کرد.

هوشمندانه چیست؟

ما هر روز راس ساعت 12 ظهر یک سوال معماگونه  برای‌تان طرح می‌کنیم و شما می‌بایست تا قبل از ساعت 9 صبح فردا به آن پاسخ دهید. در این بین، در ساعاتی خاص به شما راهنمایی‌هایی برای حل معما می‌کنیم. ساعت قرار دادن راهنمایی‌ها مشخص نیست ولی مکان قرار گیری راهنما فقط در صفحه اینستاگرام آی‌تی‌رسان است.

سطح سوالات چگونه است؟

سطح سوالات متغییر بوده ولی عمدتا در حد مباحث قابل حل برای عموم مطرح می‌شوند. همچنین برای افرادی که به این مباحث تسلط ندارند، راهنمایی‌های ساده‌تری در نظر گرفته شده است که در پیج اینستاگرام درج می‌شود. سوالات می‌تواند شامل مسایل ریاضی، کامپیوتر، نجوم، آی‌تی و اطلاعات عمومی باشد.

جایزه پاسخ به سوالات چیست؟

برای افرادی که سریع‌تر به پاسخ سوال برسند و در قسمت کامنت‌ها جواب را برای ما ارسال کنند، 50 تا 100 امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

هوشمند اول 100 امتیاز در بخش پروفایل کاربری دریافت می‌کند.
هوشمند دوم 80 امتیاز در بخشی پروفایل کاربری دریافت می‌کند.
هوشمند سوم 60 امتیاز در بخش پروفایل کاربری دریافت می‌کند.
هوشمند چهارم 50 امتیاز در بخش پروفایل کاربری دریافت می‌کند.
هوشمند پنجم 40 امتیاز در بخش پروفایل کاربری دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید که برای شرکت در این مسابقه حتما بایستی عضو سایت باشید و پاسخ را با نام کاربری خودتان ارسال کنید (برای عضویت از اینجا اقدام کنید). فردی که پس از مسابقه بیستم حایز بیشترین امتیاز شده باشد (در مجموع) ضمن دریافت عنوان هوشمندترین کاربر آی‌تی‌رسان، پاور بانک ال‌جی را نیز هدیه می‌گیرد.

پاسخ را در کجا ارسال کنیم؟

پاسخ را به آسانی و در کامنت‌های مطالب بگذارید؛ به همین سادگی! شاید با خود بگویید که سایر کاربران هم پاسخ شما را می‌بینند؛ درست است اما آن‌ها از کجا می‌دانند که جواب درست چیست؟ ضمن اینکه نفرات نخست، بیشترین امتیاز را دریافت می‌کنند و برای همین اول بودن بسیار مهم است.

چگونه پاسخ را بنویسم؟

توجه داشته باشید که شما تنها یک بار می‌توانید پاسخ دهید و حتی اگر بفهمید که جواب‌تان اشتباه بوده، هیچ کاری برای تغییر آن دیگر نمی‌توانید بکنید! پس کاملا تامل کرده و سپس پاسخ را ارسال نمایید. بایستی پاسخ را هم در یک دیدگاه مجزا و به صورت زیر که داخل پرانتز قرار دارد، بنویسید.

(پاسخ هوشمندانه: جواب)

آوردن واژه‌های اضافه یا تغییر در فرم ساده بالا، پاسخ شما را باطل کرده و کلا در آن مسابقه شرکت داده نخواهید شد.

برندگان چگونه انتخاب می‌شوند؟

پنج نفر نخستی که پاسخ صحیح را داده‌اند به ترتیب انتخاب شده و در همان مقاله هوشمندانه، پس از ساعت ۹ صبح که مسابقه به پایان رسید، اعلام می‌شوند. همچنین جمع امتیازات ۳ نفری که بالاترین رتبه را دارند نیز در پایان هر مرحله از هوشمندانه اعلام می‌شود.

سری اول این مسابقه از فردا چهارشنبه ۳ دی ماه راس ساعت ۱۲ شروع خواهد شد. پس خودتان را آماده کنید تا ببینیم که هوشمندترین کاربر سایت کدامیک از شما است.

69 در مورد “آغاز سری مسابقات هوشمندانه مخصوص به کاربران باهوش!”

  1. جالبه ولی نیازمند اینه که کاربر، زیاد سرش شلوغ نباشه. نه اینکه من سرم شلوغ باشه ولی بالاخره یه جوراییه دیگه.
    آرزوی موفقیت

    1. ایمان عزیزی

      هرچقدر هم که ادمی سرش شلوغ باشه میتونه 5 دقیقه وقتشو در روز به یه چیز متفاوت فکر کنه. ذهنشو بازتر کنه و حتی مشغله های روزمره شو برای لحظاتی هم که شده فراموش کنه.

  2. به نظر من، وقتی که شما دیدید 5 نفر اول، جواب صحیح رو دادن، مسابقه رو متوقف کنید و اسامی رو اعلام کنید. چون اینجوری دلیلی نداره که تا روز بعد همین جور بنده های خدا جواب رو بفرستن(حالا چه درست و چه غلط). کار عبثیه به نطرم!!! چون خاصیتی نداره اینجوری که!!!!!!!!
    ولی در کل، نظرات ما تأثیری نداره!!!!!!
    هر جور صلاح میدونید…
    یا علی

    1. ایمان عزیزی

      چرا تاثیری نداره؟ الان هم داریم روی زمان مسابقه بحث میکنیم. قبلا هم گفته شد که بصورت تستی 20 روز برگذار میشه تا این ایرادات برطرف و قوانین کاملتری برای شما اجرا بشه.

  3. یه سؤال:
    اونایی که تایم ارسال جوابشون یکی باشه، مثلاً سه نفر ساعت ’12:30 جوابشون ثبت شده باشه، حالا این سه نفر با همدیگه رتبه یکسانی دارن؟؟؟ یا اینکه ترتیب قرارگیری کامنت هر شخص، براتون مهمّه؟؟؟
    حالت اوّل باشه، خیلی بهتره!

    1. پیمان گل‌کار

      سیستم به صورت دقیق و بر اساس تایم ارسالی کاربر نظرات را منتشر می‌کند. یعنی اگر بین دو فردی که 12.30 دقیقه ارسال کرده باشند، شخصی که 12:30:21 ثانیه فرستاده بالاتر از فردی که 12:30:22 ثانیه فرستاده است قرار می‌گیرد

      1. امیر حسین اصلانی

        خب یکی مثه من تصادف کرده ماشینشو برده صاف کاری نمیتونه به موقع بیاد تو سایت
        (فهمیدید ماشین دارم یا بیشتر توضیح بدم)
        ولی ب دور از شوخی بعضی اوقات نمیشه همون لحظه در سایت بود و با کمی اختلاف نسبت ب بقیه ارسال میشه
        بعد بعضی ها هم میبینن اکثرا یه جواب رو دادن پس اونام الکی همونو کپی میکنن
        بهتر نیست جواب رو نمایش ندید ؟

  4. سلام. حداقل به هر نفر 3 یا حتی 2 فرصت برای ارسال جواب بدین. اینجوری خیلی بهتره.
    چون ممکنه بعد از ارسال جواب(دفعه اول)، نظر آدم عوض بشه و راه حل معقول تری به ذهنمون برسه!
    ممنون

    1. ببخشید اینجا جواب دادم اشتباه شد.راستی این قبول نیست چون ساعت 12:04 دقیقه است یعنی اولین نفر؟

  5. آماده ام………..
    ولی حیف نمی تونم از راهنمایی تون توی اینستاگرام استفاده کنم .آخه گوشیم زیر خاکیه ولی خیلی دوسش دارم…………..

  6. به نظر من که مسابقه ی جالبیه، انشالله که همگی بتونیم یکی از برندگان این جایزه باشیم !
    موفق باشید . . .

  7. خوب زرنگینا با یه تیر هزار تا نشون میزنیدا..
    اول که لیست کاربراتونزیاد میشه بعدم فالوورای اینستاگرام بعدم ……. ایول

  8. لااقل میگذاشتید بعداز ظهر ها که افراد بیشتری بتونن همون موقع شرکت کنن

    آخه ساعت 12 که همه سرکار هستند و دیر میرسن به مسابقه

  9. ما که شانسی برای برنده شدن تو جورچینو نداریم
    حداقل بیایم تو هوشمندانه فسفر مغزمونو بسوزونیم شاید برنده شدیم (:

  10. به نظرم باید جالب باشه.
    یه پیشنهاد دارم که زمانش رو تغییر بدید ساعت 12 ظهر زمان جالبی نیست.(دانشجو ها دانشگاه هستن کارمند ها هم شرکت و اداره و…)اگه بشه 12 شب(یا یکی دو ساعت قبلش) خیلی خوبه هیچکس کاری نداره و همه برگشتن به خونه.

    1. ایمان عزیزی

      دانشجو ها که دیگه دارن میرن تو فرجه امتحانات. کارمندا هم میتنن بعد از ساعت کاری جواب رو بدن. زمان استارت مهم نیست چندان چون 21 ساعت وقت دارند تا پاسخ بدن.

      1. در هر صورت به نظر میرسه شما تصمیمتون رو گرفتید و مایل به تغییر اون نیستید.ولی اگه ساعت 20 به بعد ساعت شروع مسابقه هوشمندانه بود عادلانه تر بود.فکر میکنم بقیه اعضا هم با نظر من موافق باشند!!!!!

        1. من که با ساعت ۱۲ اتفاقا موافقتر هستم و به نظرم ۱۲ کاملا عادلانه هست چون در این ساعت همه میتونن به نت دسترسی داشته باشن اما زمانی مث ۱۱ و ۱۲ شب خیلیها نمیتونن بیان پای نت

  11. معین حق شنو

    به نظرم جواب های دیگران مشخص نباشه جذاب تره اینجوری من اگه ساعت 8:30 هم جوابمو بفرستم این امید رو دارم که نفر اول باشم استرسش هم بالا تره وگرنه رغبتی برای شخصی که دیر به جواب رسیده نمیمونه واسه ارسال جواب… ممنون میشم اگه این موضوع رو هم در نظر بگیرید
    پ.ن : این اولین نظرم در آی تی رسان بود 🙂

    1. ایمان عزیزی

      خوشحالیم که اولین نظرتونو ارسال کردید.
      مسابقه شفاف هست و نمیخواییم موضوع پنهانی باشه. مهم نیست از نظرات دیگران جواب رو پیدا کنید. ولی شاید جواب اونها اشتباه باشه! واقعا تا جواب ها و برنده ها مشخص نشده هیچ کسی نمیدونه نفر اول کیه! حتی شاد کسی هم نتونه جواب درست رو پیدا کنه!

    1. ایمان عزیزی

      امروز نیست. فردا شروع میشه. فقط امروز اعلام کردیم که فردا نگید که به ما خبر ندادید یهو ساعت 12 شروع کردید.

    1. ایمان عزیزی

      میتونن ثبت نام کنن! خوشبختانه یه یک سالی میشه که ورژن تحت وب اینستاگرام هم با امکانات محدود ساخته شده. میتونید از اونجا پیج ما رو دنبال کنید.

  12. از توضیحاتی که دادید به نظر مسابقه ی خوبی میاد.امیدوارم سوالاتون خیلی مفهومی باشه.شما میگید اگه کاربرا نظرتون رو بخونند بعد نظر شما رو ارسال کنند.شاید اون نظر اشتباه باشه.اما به نظر من با خوندن سوال و دیدن جواب ها تو نظرات با تجزیه تحلیل میشه جواب درست رو از نظرات پیدا کرد .

  13. محمد رضا صادری

    به نظرم ایده ی خوبیه ولی یه توصیه به سایتتون : زیاد شلوغش نکنید !! همون جورچین کافی بود!

    1. ایمان عزیزی

      جورچین یه بحث عمومیه، حالا سوالات این مسابقه میاد متوجه میشید که ریسک این سوالات رو هیچ سایتی نمیکنه، هدف این مسابقه فعال کردن و بالا بردن سطح علمی کاربراست، البته مقداری هم سرگرمی چاشنیشه

    1. ایمان عزیزی

      هر وقتی بدیم مشکلی نیست تا فردا ساعت 9 وقت دارید ، درواقع 21 ساعت زمان دارید و بفرستید جوابو، سوالات معمولا نکات ریزی دارند که ممکنه جواب بقیه اشتباه باشه، پس نا امید نشید و جواب رو بفرستید

    1. ایمان عزیزی

      جواب مسابقه رو توی پرانتز بذارید. البته میتونید بحث و گفتگو در باره جواب داشته باشید اما برای فرستادن جواب تو کامنت فقط اولش بزنید (پاسخ هوشمندانه = جوابی که پیدا کردید)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH