9 اتفاق غیر معمول سال 2014 در حوزه فن‌آوری موبایل

shutterstock_166968059

تقریبا همگی دیدیم که سال 2014 از نظر فن‌آوری سال غیر معمول، عجیب و غریبی بود. مخصوصا وقتی بحث فن‌آروی موبایل می‌شود.

امسال چیزهایی را دیدیم که سال گذشته حتی تصور بودنشان را هم نمی‌کردیم. مطلب زیر که به ترتیب زمان است می‌خواهد از چیزهایی که کمی خارج از انتظار بودند حرف بزند.

لنوو Motorola Mobility را از گوگل می‌خرد

سال 2011 بود که گوگل اعلام کرد Motorola Mobility را به قیمت 12.5 میلیارد دلار می‌خرد و ماه می سال 2012 این معامله را قطعی کرد، اما ژانویه امسال بود که در کمال تعجب همگان، گوگل Motorola Mobility را به شرکت چینی لنوو آن‌هم به قیمت 2.91 میلیارد دلار نقد و 6 درصد از سهام واگذار کرد. از آن موقع Motorola Mobility متعلق به لنوو است، با اینکه به صورت یک کمپانی مجزا کار می‌کند. لنوو در حال حاضر و با داشتن موتورولا در کنارش سومین سازنده اسمارتفون است و در ضمن این کمپانی را به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده PC هم می‌شناسند.

سری X نوکیا

فوریه سال 2014، زمانی که نوکیا هنوز در فرایند واگذاری به مایکروسافت بود، این شرکت تلفن‌های اندرویدی را تحت نام سری اکس به دنیا معرفی کرد. تقریبا همه، هوشمندهای این سری را شکست به حساب می‌آورند. این تلفن‌ها در واقع از نظر نرم‌افزاری ترکیبی بین اندروید بدون گوگل پلی و برنامه‌های مایکروسافت بودند که نتوانسته در هیچ یک از گروه‌ها برای خود نام و نشانی کسب کنند. پس از اینکه انتقال نوکیا به اتمام رسید، ردماند اعلام کرد که تولید این سری متوقف شده است. حتی پس از گذشت  سال‌ها هم، از این تلفن‌ها قطعا با عنوان یکی از عجیب‌ترین کارهای فن‌آوری سال 2014 یاد خواهند کرد.

OnePlus One

یک سال پیش هیچ کس از OnePlus  نشنیده بود، زیرا این کمپانی از دسامبر سال 2013 آغاز بکار کرد. این کمپانی که نائب رئیس پیشین شرکت اوپو راه انداخته است، ماه آوریل با معرفی OnePlus One تلاش کرد که در بازار دنیا طوفان راه بی‌اندازد. این تلفن ویژگی‌های یک پرچمدار قدرتمند را با قیمتی بسیار مناسب ارائه می داد. البته مشکل اصلی آن که هنوز هم گریبان گیرش است، محدودیت خریدش به دعوت نامه از سوی شرکت بوده که مشتریانش را محدود می‌کند.

فایر فون آمازون

پس از چند سال موفق در بازار تبلت، آمازون تصمیم گرفت که یک اسمارتفون هم بسازد. این اسمارتفون که فایر فون نام داشت، ماه ژوئن به دنیا معرفی و یک ماه بعد ویژه AT&T عرضه شد. قطعا آمازون با قرار دادن ویژگی‌هایی مثل 3D Dynamic Perspective UI  دلش می‌خواست که این هوشمند برایش سود بیشتری به ارمغان آورد. ولی چنین نشد، زیرا این تلفن نسبت به آنچه ارایه می‌داد گران و از نظر خیلی‌ها محصول جالب توجهی نبوده است.

بلک بری پاسپورت

با آن جثه بزرگ، صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن عجیب 1440×1440 پیکسل و یک صفحه کلید کیوورتی، نه تنها پاسپورت عجیب‌ترین تلفن بلک بری نام خواهد گرفت، بلکه می‌توان از آن به عنوان یکی ازعجیب‌ترین و غیر منتظره‌ترین طراحی‌های سال 2014 در زمینه اسمارتفون هم یاد کرد. البته با اینکه تلفن غیر معمولی است، انتظار می‌رود که پاسپورت برای بلک بری یک محصول همراه با موفقیت باشد.

سامسونگ گلکسی نوت اج

سپتامبر گذشته سامسونگ گلکسی نوت اج، اسمارتفونی با طراحی کاملا منحصر بفرد را معرفی کرد. احتمال دارد که این تلفن که تنها در بازار آمریکا قابل دسترس است، الگویی برای آمدن یک عصر جدید در صنعت موبایل باشد.

آی‌فونهای 6 و 6 پلاس و اپل واچ

دلیل اینکه آی‌فونهای جدید اپل را در این فهرست گنجانده‌ایم باز می‌گردد به غیر منتظره بودن اقدام اپل در تولید اسمارتفون‌های به این اندازه. در واقع کمپانی با تولید آی‌فونهای جدیدش به دنیا نشان داد که باور دارد در گذشته با این تفکر که یک اسمارتفون عالی نیازی به صفحه نمایش بزرگتر از 4 اینچ ندارد، چقدر در اشتباه سیر می‌کرده است. گجت دیگری که کمپانی امسال معرفی کرده و قرار است سال آینده به بازار بی‌آید، ساعت هوشمندش است. ساعتی که با معرفی‌اش، دو گروه را یکی در کنارش و دیگری کاملا در مقابلش ایجاد کرد.

ویندوز 10

در حالی که همه منتظر ویندوز 9 بودیم، مایکروسافت از آخرین نسخه ویندوز خود تحت عنوان ویندوز 10 پرده برداشت. این ویندوز نسخه‌ای است که می‌تواند در تمام دستگاه‌های ساخت مایکروسافت بدون توجه به اندازه صفحه نمایش کار کند.

دوربین RE از اچ‌تی‌سی

از کی تاحالا اچ‌تی‌سی دوربین می‌سازد؟ ظاهرا از همین امسال! ماه اکتبر این کمپانی تایوانی، RE Camera را معرفی کرد. دوربینی که ظاهر عجیبی دارد و به کاربر امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری را بدون نیاز به منظره‌یاب می‌دهد.

اگر شما هم اتفاقی در این حوزه سراغ دارید که از نظرتان غیر معمول و خارج از انتظار بوده است با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

24 در مورد “9 اتفاق غیر معمول سال 2014 در حوزه فن‌آوری موبایل”

  1. نوشته بودید samsung galaxy note edge احتمال دارد که فقط در آمریکا به فروش برسد درحالی که الان در ایران وجود دارد(البته فقط در چندین فروشگاه)که با قیمت 3.450.000 تومان به فروش میرسد،به عنوان مثال فروشگاه بزرگ و معروف آل دیجیتال که در بیشتر اوقات (همیشه)زودتر از همه ی فروشگاه های دیگر محصولات جدید را می آورد،برای اثبات حرف من می تونید به سایت این فروشگاه سری بزنید:www.alldigitall.ir

  2. طراحی بلک بری پاسپورت شاید کمی عجیب باشه اما یک طراحی خلاقانه هم هست و میبینیم که افراد زیادی رو به خودش علاقمند کرده.مخصوصا با سیستم عامل بسیار روان و دوست داشتنیش.

  3. به نظر من بجز ویندوز 10 (و البته آیفون که طرفدارای متعصب خودشو داره) هیچکدوم اونقدرا موفقیت کسب نکنن

  4. اپل که فقط صفحه رو بزرگ کرد چیز خاص دیگه ای نداشت تو طراحی هم که کلا در جا زد نوکیا هم فاتحه خودش رو خوند اچ تی سی هم که مثل قبله

  5. در کل گوشی ها چیز های جالبی نشدن و یه سری جاها ی
    کوچیکشون تغییر کرده
    ولی
    کار اچ تی سی عالی بوده

  6. به نظرم ایفون ۶ معمول بود چون اگه اپل بخاد سیستم موبایلش را تقویت کنه به فضاى بیشترى نیاز داره و به نظرم این که زیاد غیر معمول نبود ولى ۶پلاس یکمى غیر معمول بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH